Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Når skjer det?

Uveal melanoma er føflekkreft i øyet.
@Teiner det forteller de med størst presisjon selv på Q4 17.februar.

Guidet pre pandemien til H2 2022. Vi forventer utsettelse på pluss-minus ett kvartal til H1 2023. Oppdatert guiding kommer nå i februar på Q4.

Edit:

https://www.redeye.se/company/ultimovacs

Kan se ut som ting er i emning i den forstand at det er opprettet en landingsside.

4 Likes

Jeg kunne gjerne tenkt meg at Ultimovacs aktiverte Redeye til å dekke selskapet. De har kanskje litt haussete stil i blant, men de er ganske kjent i det svenske markedet, hvor selskapet allerede har en fot innenfor. Det vil bidra til økt synlighet rundt de kommende verdidrivende datapunktene, og jo flere øyne som følger hva vi tror blir positive oppdateringer jo bedre.

Et logisk tidspunkt for Redeye å ta opp dekning på er antakelig etter 4. kvartalsrapporten den 17. februar. Da har de også oppdaterte tidslinjer til analysen.

1 Like

Er det slik å forstå at de ikke egentlig planlegger med å skulle søke godkjenning for produktet selv, men selge det til en større aktør som godkjenner det som kombinasjonsbehandling med sitt allerede godkjente produkt?

…men at de ser en eventuell mulighet til å søke godkjenning selv i noen av de pågående kombinasjonsstudiene dersom det blir nødvendig?

Dette siste vil man vel da anta betyr gjennomføring av et større fase 3-studie? Accelerated approval etter fase 2 for indikasjoner 1 og 2 linje er vel ikke realistisk?

2 Likes

Dersom resultatene i INITIUM er veldig, veldig gode, så kan og vil de søke conditional approval før en bekreftende fase 3. Det er det aller beste scenario, men helt innenfor hva som er realistisk.

9 Likes

De planlegger for begge eventualiteter slik jeg forstår det. Både for å stå sterkere i en diskusjon om et salg, men også for å ikke miste momentum dersom ingen napper raskt nok og resultatene tilsier at de burde gå videre.

Enig. Det er det som kommuniseres. Dersom resultatene er gode så er det mange muligheter. Denne tråden er heldigvis forholdsvis realistisk og ikke full av hype om at noe MÅ skje i morgen.

Det vi skal lære oss er at legemiddelutvikling tar tid, men at verdiene realiseres stegvis i form av at den teoretiske verdien øker fordi selskapet leverer på det de sier. Børsen sørger for At det svinger…

God utvikling = høyere verdi.

Vi kan godt stå i en situasjon i mars i 23 hvor INITIUM har lest av supre resultater men ingen partnerkontrakt er signert. Selskapet vil være enormt verdifullt, men oppfatter vi det hvis alle kun tenker partner?

Det kommer situasjoner fremover hvor vi må være lure og ha hele bildet i hodet når vi vurderer situasjonen. Det blir spennende.

3 Likes

Det er veldig mange gode innlegg her og spennende å følge diskusjonen. Selv memes er verdt besøket.

Dette er ikke Ulti spesifikt, men vil bare legge til at man har hatt flere korreksjoner i biotech etter solide bull perioder. Det vi opplever nå er intet nytt. Det viktigste er kanskje å tenke at at etter enhver korreksjon så har man i biotech (og ellers i det store bilde on the long run) som regel nådd nye høyder.

Ha litt is i magen og gi det litt tid, situasjonen er dynamisk hvis man ser på sektoren som helhet. Det selvfølgelig smart å justere eksponering ut ifra ens risiko appetitt, personlig forhold og makro, men det er nå ting også begynner å bli billig. On the long run går nok sektoren opp uansett, spørs bare på horisonten.

15 Likes

Amen til det. Det typiske er jo at man tar ned investeringen/risikoen når bunnen er der for nå har man tapt nok og det går ut over familiesituasjonen.
Så får man eufori når kursene stiger igjen og da kommer det gap-close selvsagt. Det er en grunn til at de langsiktige som oftest er vinnerne!

4 Likes

Topp 50 økte 3 dager siden. Har fullt med og det er ingen endring foruten nr 25 på listen som kjøpte 15k aksjer.

3 Likes

Kan forstå at markedsuroen i disse tider har ført til at enkelte private aksjonærer har fått kalde føtter og solgt / redusert, som igjen har ført til et litt negativt momentum i aksjen. Men nå virker aksjen oversolgt, og når det kommer guiding og vi nærmer oss vår tror jeg det vil bygges et nytt positivt momentum i riktig retning før resultatene fra INITIUM. Det er også godt å vite at finansieringen er sikret i lang tid fremover.

Hvor ligger listen for hva som vil kunne betegnes som:

• gode resultater
  • veldig gode resultater og
  • veldig veldig gode resultater

?

2 Likes

Det er vel mange som forventer utsettelser i fht tidligere guidinger, samt en relativt høy risiko for svake rekrutteringstall i perioden som har vært? I tillegg har hele biotek-sektoren vært preget av sell-off og krakk i flere biotekselskaper i Norge har satt fokus på risk i sektoren, som mange fort glemmer.

1 Like

Ja, vi har forventet en korreksjon i guiding helt siden selskapet sa på forrige rapport at de ville vite mer på Q4-rapporten og vil oppdatere markedet da. Det gir mening, og det gir mening at de oppdaterer med 1H23 kontra 2H22. Udramatisk all den tid vi har vært to år i en pandemi, eller hva?

Det er litt interessant, for det er flere selskaper som melder om at det har vært lettere å rekruttere det siste kvartalet, blant annet Softox og PCIB har fått en oppsving. Det er tydelig at det er store variasjoner på sites og land, og det blir dermed veldig vanskelig å spå.

Ja, helt enig. Det har vært helt krise det siste halve året, både i Sverige og i Norge. Så at tillitten til at bioteksektoren kan reise seg igjen er tynnslitt nå som XBI også krakker forstår jeg veldig godt. Det jeg prøver å gjøre er å plukke de aksjene som jeg ser har levert solid og som jeg tror vil fortsette å levere i årene som kommer.

Veldig godt spørsmål.

1 Like

Rent teknisk nærmer aksjen seg oversolgt ja; men den har også brutt gjennom viktige støttenivåer, og handles nå under både 20, 50 og 200 dagers glidende snitt. Den stigende trendlinjen fra mars 2020 er også brutt fra det som kan se ut som et bjørneflagg.

Her er et weekly chart - jeg får fint til en EW count på 5 bølger opp i dette perspektivet, og da er vi i en ABC korreksjon. Hvis vi antar at A og B er ferdig, så skal C lavere ifht. lengden på flaggstangen.
(Ca. rangen til den grønne boksen ifht. fib.nivåer).

Vi vet det ikke er utenkelig å teste slike signifikante trendlinjer ved brudd ned. Så en bounce vil måtte etablere seg over 100 kr igjen, og tilbake over trendlinjen, før aksjen igjen er i en positiv trend.

Har ikke brutt den lange trenden chartet. Støtte rundt 86 er det jeg ser, og det samsvarer også med Investtech sine automatiske analyser. Men la oss ikke gjøre dette til en teknisk-analyse diskusjon… :slight_smile:

Den er ikke brutt i linært chart nei, men i min erfaring bør man bruke log når man ser på et så stort tidsperspektiv. Forrige daily high setter jeg rundt 105 kr, så det skal litt til for å snu trenden på daily med det første - men igjen; jeg ser også fint for meg en bounce her - jeg bare avventer kjøp :slight_smile:

1 Like

Får vi flyttet dette til teknisk, @Savepig ?

Ja, enig at det er vanskelig å forutse rekrutteringen basert på hvordan det har gått med andre selskaper. @hybrid postet denne oversikten på Nano-tråden tidligere. Jeg syntes den oppsummerer godt, selv om det ikke er mulig å trekke noen slutninger fra Q4.

image

1 Like

Ikke unaturlig å se mot hvordan selskapet rekrutterte når Delta-bølgen var på høyden. Og selv da rekrutterte selskapet relativt godt. Så er spørsmålet om flere åpne sites og/eller en mildere variant har gjort ting bedre. Eller om en bredere smitte (om enn mildere) har gjort det vanskeligere.

Jeg forventer, som ledelsen også har kommunisert, at man får en ketchup-effekt fremover. Og at det KAN gjøre at de fastholder H2 22, eller at man (senest) avleser første kvartal 23. I alle tilfelle må vi forvente at guiding blir 1H 23 fordi det er helt bankers, og de heller kan overraske positivt.

Selskapet har rekruttert best-in-class gjennom en pandemi og ikke endret guiding før eventuelt nå, og da knapt. Tenk hva de får til post-pandemi med maks antall åpne sites.

3 Likes