Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Er det slått fast at dette var grunnen? Klarer ikke helt å se sammenhengen.

De trenger vel ikke noen spesiell tillatelse for å selge aksjer for ca 500.000 og kjøpe tilbake for samme beløp når de ført har tatt beslutningen om å ga inn i U. Bagatell

Ja det var bare manglende likviditet.

“Matching halt” stopp er noe annet da er det selskapets kommer med sensitiv info

Fornybar.

Stoler du på FTF eller listene?

Listene er ikke komplette det er min erfaring.

Forøvrig så kjøpte jeg aksjer for 2 dager siden som etter siste dagers debatt skulle kommet på listene i dag. 1 dags forsinkelse sa de her inne.

Nothing kom i dag.

Onsdag er mandag fremdeles.

1 Like

Fulgte ikke tett med den dagen, men antar at det var på grunn av at kursen litt for kjapt fikk bein å gå på først og fremst…? Påvirket av manglende likviditet åpenbart.

Fornybar.

De px… Skrev her om dagen at hadde fått bekreftet fra VPS at det bare var 1 dags forsinkelse.

Salg jeg hadde i et annet selskap onsdag kom heller ikke.

Det som har vert tilfelle er at det gå 2 hele børsdager mellom trading dag og info på listene her.

Ingen ting tyder på at dette er endret.

Det jeg tror - jeg understreker tror - er at systemet er slik at det er mulig for meglerhus å “manipulere” med selve overføring av aksjer selv om investor får sluttseddel. Derfor er VPS systemet ufullstendig og vi får ikke den"fulle og hele sannhet" og det blir avvik i listene.

Man kan tenke at et meglerhus internt har en stor aksjebeholdning i et selskap. Foregår kjøp og salg av aksjer mellom kunder i meglerhuset er jo beholdningen internt på klientkonto konstant. Da kan meglerhuset sende ut sluttseddel til kunden men likevel beholde aksjene “in house” på klientkonto og bruke de videre i omsetning. Da tror kunden at han har fått aksjene men i realiteten har han bare fått en sluttseddel som er registert i VPS. Det er ikke noe merkbart problem for kunden for selges aksje ut til tredjemann tas aksjene fra klientkonto til megler.

Dette blir da en form for dobbelt bokføring. “Italiensk bokføring”

Og har meglerhuset i tillegg store beholdninger av aksjen i fond er det lett å sjonglere med aksjer om det trengs.

Verden er aldri slik som den ser ut.

Noe er grunnen til at det oppstår avvik.

Er det ikke andre her som ser avvik på beholdninger?

Min beholdning i U på listene stemmer ikke bare så det er sagt. Dette til tross for at jeg ikke har solgt en aksje. Den er for liten.

Skulle ønsket den var mye høyere.

Love U.

Grunnen er enkel; det er selektivt hva som blir registrert blant oss dødelige: “Visningen av beholdningen til hver enkelt aksjonær reflekter handler som vises på Topp 50 listene for hver aksje, og kjøp og salg som var blant de topp 50 største den dagen, gitt at de hadde en verdi på over 100 000 kr, eller at aksjonæren eier mer enn 0,01% av selskapet.”

Herregud kjøper man mer enn 30000 aksjer i et selskap så kommer det vel frem

Burde kommet med så lenge antallet faller innenfor de 50 største kjøpene akkurat den dagen.

Og forklar meg hvorfor beholdnigen ikke endres uansett om man er innenfor eller utenfor 50 største?

Er beholdning registreringen da også avhengig av det samme?

Dette stemmer ikke med andre mindre aksjeposten jeg har

Dagsbeholdningen blir ikke registrert i databasen til @pdx dersom kjøpet eller salget ikke faller innenfor topp 50 den dagen.

1 Like

Da er jo hele databasen bare tøv fordi den er ufullstendig.

Den stemmer på en prikk blant topp 50 og blir økende unøyaktig dess mindre beholdning man har. Måtte ha behandlet fryktelig mye data om ikke. 0

Anbefaler å lese fortsettelsen: Nyhet: DAGLIGE aksjonærlister 🥳 - #364 av pdx

Hva sier du Fornybar.

Er short teorien din i U basert på disse listene?

Stemmer, med mindre man er blant topp 50 :slightly_smiling_face: De får jeg alle beholdninger for daglig, naturlig nok.