Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Hvis man har en handel man mener burde vært med kan jeg sjekke opp, bare send meg detaljene på privat mld.

Pdx

Synes det er helt ok om det tar 2 dager. Har ikke klaget på det😊

Men jeg oppfattet noen innlegg her om dagen på en annen måte. Sa du ikke 1 dag??

Bare infoen blir komplett. Det er mange som daglig følger med på endringer og gjør sine tanker om det.

Og det kan være viktig info

At det var 1 dag var feil info fra kontakten min I VPS, da jeg fikk gravd i det med den tekniske kontakten min der stemte det ikke. T+2 gjelder. Handel på mandag kommer på torsdag, men se også lenken i forrige innlegg for noen forbehold.

1 Like

Helt ok takk for presisering.

Det er godt beskrevet over av meg og h3nk1 hva som ligger bak antakelsen av at det er utlån og til hvem :slightly_smiling_face: stoler såpass på listene at jeg tror de fanger opp bevegelser på de størrelsene.

2 Likes

Ok jeg har lest og skal ikke utelukke at dere har rett.

Er som Olav A Vinje - har litt tvisyn på saker og ting.

Uansett vi er begge glad i U🥰

1 Like

30 uleste i tråden, og så var det dette :sob:

Ingen BMS-biobucks.

Og Norda er fortsatt 130k short.

14 Likes

Endelig et nytt target i immunonkologien. Merk at denne studien var i rel + nivo vs nivo. Nivo er en PD1hemmer.

Dette er altså ikke en direkte konkurrent til UV1, men en potensiell ny kombinasjon. Relatlimab er en ny sjekkpunkthemmer med en differensiert mekanisme kontra PD1 /PD-L1 og CTLA4-hemming.

Relatlimab ble godkjent på en fase 2/3studie, presentert på AACR nå.

De får litt tyn for at OS ikke var statistisk signifikant.

Om nå bare Bristol Myers Squibb hadde hatt en universell vaksine til sine nå TRE universelle sjekkpunkthemmere…

7 Likes

Gjør jo heller ikke Ultimovacs sine resultater i kombo med Ipi eller Pembro noe mindre imponerende om man ser på mPFS eller OS.

2 Likes

Nei, i den grad de er direkte sammenliknbare, men det synes jeg ikke de er. UV1 virker jo i teorien synergistisk med det den kombineres med, og har aldri vært kombinert med nivolumab alene. Nivo virker å være litt svakere en pembro i avansert melanom uten at jeg har fått med meg teori om hvorfor. Vi vet f.eks ikke hvordan UV1 hadde gjort det i en kombinasjon med nivolumab.

Det som er åpenbart etter den siste tid er hvor enormt verdifull UV1 vil være hvis studiene leser av positivt. Det burde gå opp for både Sverige og Norge i tiden som kommer.

8 Likes

Ultimovacs Hosting Key Opinion Leader Webinar on the Evolving Treatment Landscape of Melanoma

26 Likes

Svenskene står av sektorkrakk, krakk generelt og krig. Og RedEye initierer dekning any day now.

15 Likes

Begynner å nærme seg innspurten her nå. Når vi runder april er triggerlisten lang og jevnt fordelt utover året.

Dataene som kommer i år er verdifulle, fordi de vil gi de første “langtidsdataene” med UV1 sammen med en sjekkpunkthemmer hvor antallet i studien er rimelig greit (20 stk med 3 års oppfølging, og 10stk med 2 år).

ORR, PFS osv betyr lite så lenge ikke Overall Survival (OS) øker, og til nå tyder alt på at nettopp det skjer. Det er selve grunnrasjonalet til UV1 som vi vil få sterkere indikasjoner på om stemmer i år.

Før det oppdaterer de sannsynlig studien på ASCO, og der kan det hende vi får 18 og 30mnd OS i de to kohortene. Uansett vil de nok oppdatere ORR og annen responsdata (mPFS i kohort 2?)

I tillegg ønsker de å publisere en artikkel om pembrolizumabstudien i et tidsskrift i løpet av året. Der kan vi få enda mer info som vil underbygger troen på at UV1 vil vise effekt i INITIUM, som de nå forventet i 1h23.

Bortsett fra UV1-data er det mye annet som også kan komme fra og med nå. Av varierende grad av sannsynlighet og verdi, men de hentet f.eks nok penger til enda en randomisert studie, så det tror jeg kommer dersom de lander det de ønsker. Det kom tydelig fram på Radium at den neste logiske studien å gå etter er å prøve UV1 tidlige i behandlingsforløpet av kreft og da tenker vi automatisk neoadjuvant eller adjuvant behandling. Indikasjon osv er helt i det blå, og denne studien kan komme når som helst i år om den kommer. Jeg ser på som et lite krydder som burde gi 20% opp i kurs bare fordi den vil legge til så mye verdi.

Andre ting som vil skje i år er safetyoppdateringer fra TENDU, enrollment completemeldinger fra TENDU og INITIUM, og ikke minst innledende immun og sikkerhetsdata fra TENDU, sannsynligvis mot slutten av året. I tillegg jobber Ultimovacs aktivt mot investormarkedet og vi vil nok se flere initiativ på den kanten og (melanoma day,Redeye etc)

Et hendelsesrikt år med andre ord, og timingen for å gjøre en solid kule på aksjen burde absolutt være der nå.

Oppdatering fra Helland på NIPU-studien sies det.

37 Likes

Fin Radium for oss Ultimovacs-aksjonærer det ja.

I diskusjon om den nylig feilede Bempegaldesleukin-studien til Nektar, så sier Einarsson: “Og Jens [Bjørnheim, CMO i Ultimovacs] mente helt bestemt at dette bare kunne styrke apetitten til big pharma som har sjekkpunkthemmere til å finne den riktige immunstimmulerende [altså potensielt UV1]. Time will show…”

Det er verdt å merke seg at Helland sier om NIPU sine 118 pasienter: “Vi tror jo ikke at dette er mange nok til å si noe sikkert om effekt”. Det henger sammen med designet som altså har en alpha på 10% og ikke 5% (for altså å holde antallet pasienter nede). Så selv om man bekrefter den alternative hypotesen om at UV1 har effekt ved den skjevfordelingen i PFS-events mellom eksperimentell og kontroll som designet legger opp til, nemlig 40/29, så er det fortsatt 10% sannsynlighet for at dette skyldes tilfeldigheter.

Men det betyr ikke at skjevfordelingen ikke kan bli enda større, og da er man veldig fort på et statistisk signifikant nivå (5%, eller p-verdi 0,05). Men når altså designet ikke legger opp til det, så er det heller ikke naturlig å si at man forventer det.

13 Likes

Skal innrømme at den tweeten var en liten lissepasning til Jonas for å se om han var enig i teorien jeg fremla på chaten da nyheten sprakk. Det begynner å bli mer og mer sannsynlig at i hvert fall ikke generell immunstimulering i tillegg til sjekkpunkthemming fungerer, og kanskje er det hva Jens sier som er grunnen.

Før de konkluderer med:

Her er det viktig å skille mellom generell og universal :wink:

1 Like

Sånn du beskriver det høres det ut for meg at IL-2 også burde gi en synergisk effekt med UV1? Altså UV1 gir deg oppskriften, CPI fjerner forsvaret, IL-2 gir t-celle boost? Jeg avslører nok her at jeg åpenbart ikke er en fagmann :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er nettopp derfor Ultimovacs bruker GM-CSF :slightly_smiling_face:

Det brukes unødvendig mange uforståelige forkortelser som folk ikke kan?! Hva i huleste er “GM-CF”?!

Granulocytt‑makrofag kolonistimulerende faktor :wink:

bilde
bilde
bilde

8 Likes

Da ble det lettere å forstå😁

1 Like