Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

GM-CSF er en såkalt adjuvans. Det er noe man f.eks kan tilsette i en vaksine for at immunsystemet skal komme til vaksineområdet og plukke opp det man har injisert i kroppen for så å presentere det videre til de immuncellene som skal ut å drepe kreft :slight_smile:

Vaksinen til Ultimovacs består av UV1-peptidene og GM-CSF.

Med TET-teknologien forsøker de å komme unna å måtte bruke GM-CSF, ved at selve molekylet peptidene skal festes på før injeksjon er noe immunsystemet kjenner igjen og reagerer på fra før av, nemlig deler av giften i fra tetanusbakterien.

13 Likes

Alltid bra Fornybar. Viktig for oss amatører å ha en slik bidragsyter. Faget er komplisert å trenge innn i.

6 Likes

Hvordan framkommer skjevfordeling 40/29, er det ut fra resultatene i fase 1 undersøkelsen som var så bra at man tok sjansen på å sette igang fase 2 undersøkelsen NUPU?

Husk at også jeg er amatør. Og jeg tror faktisk at jeg lærer mest av alle ved å forsøke å forklare avanserte konsepter på en enklere måte =)

7 Likes

Mens vi sitter her og venter på likviditeten, så kan man jo tenke over at BMS lisensierte inn BEMPEG på cirka akkurat like mye data som UV1 + pembro-studien produserer nå. Det er det kanskje ikke så mange som tenker på. Avtalen var vel en av de større av sitt slag og innebar blant annet 20 milliarder MNOK i up-front og 10-15 registreringsprogram.

Det sier litt om potensialet dersom INITIUM leser av med gode data Q1 2023. Det sier litt litt om hva som kan skje før den tid også. Personlig ser jeg mest på TET som lisensieringskandidat innen utgangen av inneværende år, men ovennevnte er illustrerende for størrelsene det er snakk om.

12 Likes

Ultimovacs ASA: Annual Report 2021

6 Likes

Ultimovacs ASA: Notice of Annual General Meeting on 21 April 2022

19 Likes

Når fikk denne kohorten siste behandling?

Wow!

10 av 30 pasienter har altså complete response! Dersom UV1 ikke hadde effekt, så kunne vi forventet at to eller tre pasienter hadde complete response. Det er nå kun en kosmisk sannsynlighet for at disse resultatene skyldes tilfeldigheter.

Dette var jo akkurat hva vi håpet på at de oppdaterte responsdataene skulle vise! Men rart at det skrives i årsrapporten, og ikke kommer frem på en annen måte?

26 Likes

Holy CR batman.

4 Likes

For mange utenforstående så er sikkert en CR til litt sånn “whatever.”

Det er folk her som er flinkere i statistikk og sannsynlighetsregning enn meg her, men å gå fra 9 til 10 CR fikk sannsynligheten for at dette skyldes tilfeldigheter ned fra ca. 2% til 0,45% så vidt jeg klarer å regne ut (dersom man bruker 10% i intervallet 5-12% som CMO oppgir som relevant historisk sammenligning).

Dette bedret altså resultatet med en faktor på over x4!

12 Likes

Correction: Ultimovacs ASA: Annual Report 2021

For et selskap U er på vei til å bli - - - 33,1%. Investeringen i U blir tryggere for hver dag og i palmehelga kommer TET i fokus.

1 Like

I forbindelse med at min eldste datter forrige fredag sluttet seg til kreftregisteret og et videre behandlingsprogram innbefattende hjernekirurgi tok jeg et “for hell og lykke bet” i ULTI egentlig uten å vite annet enn det lille som på "menneskespråk"står beskrevet om Focus.

Etter gjennomgang av den fremlagte årsrapporten og tilhørende googling kan det derimot synes som om dette faktisk kanskje kan bli et win- win og forhåpentligvis win prosjekt.

Takk til alle som investerer penger, tid og kunnskap innenfor kreftforskning!

49 Likes

Jeg er vel ikke den eneste her som griper tak etter nærmeste rekkverk, man får jo nesten høydeskrekk nå som vi suser opp hele 4% på melding om 33% CR🙄

4 Likes

Ja takk til alt som opprettholder og øker sjansen for at INITIUM leser av positivt. Pembrolizumab alene kan også gi endring i tumorbyrde over tid, men det er absolutt et veldig bra fortsatt GRØNT FLAGG for UV1 - og det er det som teller. Alt som gir litt større tro på at selskapet er inne på noe med vaksinen burde være veldig verdifullt på dette tidspunktet.

Også så deilig for pasienter og behandlere som har opplevd at 33% av deltakerne i studien har opplevd at tumorene har forsvunnet. Veldig spent på fremtiden.

5 Likes

Nytt og fint format på årsrapporten:

2021 has been described as ‘a year to forget’ for the biotechnology industry. The world was exhausted from the pandemic. The financial market was challenging. For the Ultimovacs team, despite working from our home offices most of the time, 2021 was a year to remember.

Ultimovacs’ mission is to extend and improve the life of patients by directing the immune system against the core of cancer. 2021 was the year we celebrated the 10-year anniversary for our company. Our lead product, UV1, is based on decades of immunotherapy research and strong scientificresults from Oslo University Hospital, led by our Chief Scientific Officer, Gustav Gaudernack.

[…]

Ultimovacs continues to extend the boundaries of medicine in immuno-oncology, to provide treatments to an increasing number of patients who currently have limited therapeutic options. Our talented team based in Norway and Sweden now numbers 25 individuals from 7 nationalities. We will continue to perform novel research, explore new opportunities for the TET technology platform, prepare for Phase III and commercialization of UV1, and work continuously with the regulatory authorities. Our extensive Phase II clinical program across five cancer indications with severe unmet needs will enroll more than 650 patients at 100 clinics in 15 countries.

I am impressed by and proud of the ambitions, commitment, and professionalism in the Ultimovacs team, establishing a reputation as a leading and active player in immuno-oncology. 10 years of innovation and dedication have brought us here. We plan to continue to deliver and I look forward to another year of progress in our multiple projects.

sousasunglasses.png

16 Likes

Dyktige gravere har funnet ut at Ultimovacs rekrutterte 0.38 pasienter per dag til Initium fra nyttår til siste Q rapport. Utrolig imponerende. Med pandemi på retur er det ikke usannsynlig å håpe på et knepp opp til si 0.45 pas per dag. I så fall får vi “recruitment complete” rundt 1. Mai. Rundt samme tidspunkt kommer Asco abstracts.

April og mai kan bli særdeles spennende.

9 Likes

Så her er det FOMO på trappene ? :blush:

1 Like