Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

I tillegg presenterer de seg på DnB’s SMB-konferanse 7. april.
image

6 Likes

Ultimovacs to host Investor Days 2022: Meet the Team

10 Likes

:heart: har vært igjennom det samme som du de siste 2 år. Det ser nå lovende ut for henne del. Lykke til dere. Og et håp for fremtidens bedrede medisiner og behandlingsforløp enn det som finnes idag.

5 Likes

Hva er meningen, og hvem handlet 1 stk aksje i dag kl 16.28.01 til kr 82.30 ?

Hva i alle dager er dettte for noe tullball ?

Robothandel, vi har en aldeles sjarmerende en som funnet seg til rette i aksjen :heart:

1 Like

Både nordnet og nordea har vel 1kr kurtasje for studenter. Eller kanskje det var @Otard som ble lei av å ha bare 499 på tradekontoen

1 Like

Begynner å bli lei, men handler ikke 1 aksje nei. :crazy_face:

Robothandel etter etterbørsen er stengt ?

Man kan handle på sluttkurs til 1630.

2 Likes
9 Likes

Nå har jeg ikke rukket å lese hele, men dette er jo nok et tilfelle av en analyse som “beregner” fair price ut i fra MCAP nå og legger på noen titalls prosent.

For det første beregner de readout fra INITIUM som en binær event, noe det overhodet ikke er. Det de åpenbart regner ut i fra, er et scenario som så vidt gjør det interessant å fortsette med en fase III.

Rekker ikke nå, men kommer tilbake med en slakt av denne merker jeg.

9 Likes

RedEye ligger skyhøyt på det aller meste, og her presterer de å legge seg med bullcase under samtlige andre sine basecase. Det begynner å bli til dels uforståelig at rasjonalet til UV1 fortsatt vipper analytikerne av pinnen med potensielle Donald Duck-tall.

Uansett flott med mer synlighet hos söta bror.

Klarte ikke å la være å skumme igjennom her nå…

Base case regner på en ganske høy sannsynlighet for at UV1 kommer på markedet, men der Ultimovacs først gjør en lisensavtale som reflekterer en ganske lav sannsynlighet for at UV1 kommer på markedet - og det blir komplett ulogisk i mine øyne.

Dette er jo i likhet med andre analyser, en som regner indikasjon per indikasjon. Det har jeg skrevet hva jeg mener om før. Potensialet for UV1 er som universell terapeutisk kreftvaksine og “baseline therapy” i all IO. Da er IKKE peak sales 3,8 milliarder dollar som i analysen, men heller langt over 20 milliarder dollar. Hva som er LOA på en slik fremtid påvirkes i første rekke, og i veldig vesentlig grad av INITIUM - som kan lese av positivt alt fra “så vidt interessant til fase III” til en soleklar AA. Og å da overhodet mene noe om hvordan en lisensavtale etter en “positiv readout” ser ut blir bare tull. Og det er hvordan en slik lisensavtale ser ut som er helt definerende for hvordan denne analysen beregner base case.

En lisensavtale på 200m upfront og 20% royalty kunne Ultimovacs med stor sannsynlighet få til NÅ. Som det vel ble påpekt her tidligere, så gjorde BMS en avtale med Nektar på 1,2 milliarder USD upfront 1,8 milliarder milestones, pluss 65%(!) royalties basert på data som er veldig sammenlignbare med de Ultimovacs allerede har. At Ultimovacs skal gjøre en avtale som er radikalt mye dårligere etter en stor randomisert fase II som leser av positivt er i mine øyne veldig pessimistisk. Men kan selvfølgelig bli resultatet dersom avlesningene ikke er fryktelig imponerende. Poenget er at etter INITIUM-readout kan en avtale bli alt fra ikke mulig, til tyve ganger større enn den Redeye regner ut i fra. Resultatet av analysen slik den foreligger, er at lisensavtalen dramatisk reduserer verdiene for Ultimovacs sine eiere. Og det vil de selvfølgelig ikke gå med på dersom sannsynligheten er veldig stor for at UV1 faktisk blir en “universell kreftvaksine”.

33 Likes

Sjeldent jeg leser en post som oppsummerer egne tanker så elegant :+1:

Bortsett fra det er det positivt med Redeye på ballen på fremtidige oppdateringer fra Ultimovacs, og jeg tror i sum at dekningen vil bidra til flere øyne på caset.

3 Likes

Føler at ultimovacs er en aksje alle burde ha i porteføljen bare pga potenialet. Lykkes de 100% med alle 5 studiene blir man rik med bare noen få aksjer.

Det er ett år igjen å vente fra nå ca. Det er verdt å ta en sjanse her.

4 Likes

Det var da som bare juling da. +10% Du får ta på deg den strenge maska @polygon litt oftere :+1:

4 Likes

Dette er den helt enkle logikken bak hvorfor det er rimelig å forvente at man vil oppleve gradvis økende volum inn i aksjen gjennom 2022.

3 Likes

Takk for synspunkter - for meg er dette utrolig verdifull og betryggende lesning. Det til tross for at du benytter en del fagterminologi som for meg er «gresk». Jeg håper Ultimovacs lykkes og da primært mtp pasientene.

3 Likes

Bjørnheim snakker her, virker som det snakkes om status på kreftvaksiner generelt og UV1 av det jeg har fått hørt

8 Likes

Utfallsrommet er så enormt at et markedssentiment alene kan drive aksjen mot ATH uten nyheter. Så ser vi også hva som skjedde i et negativt markedssentiment.

Får vi bekreftelsen vi ønsker oss fra INITIUM ser vi vel hockeysticken i chartet ganske kjapt.

U og V er jaggu meg noe for seg selv i norsk biotech hva kommer til potensiale.

5 Likes