Noen som vet dato for Q1-presentasjonen?
Finner ikke noen “finansiell kalender” for Ulti?
12.05.22
Det ligger også lenger ned her. Burde kanskje vært flyttet opp?
Ja, har vært inne flere ganger uten å finne.
Det er beskjedent plassert langt nede under headingen “Financial Reports”. Det vanlige er å ha et eget kapitel “Financial Calendar”.
Ingen stor sak, men vil tipse de.
Norske og nederlandske forskere har funnet et svakt punkt hos føflekkreftceller. En av forskerne er Johanna Olweus ved Oslo universitetssykehus.
Celler fra føflekkreft fant en nødløsning da forskerne sultet dem for aminosyren tryptofan. Men det gjør at immunforsvaret vårt lettere kan finne dem.
Denne er ikke gjemt vekk i dag !
Carlos presenterer her klokken 13.20 i dag.
Hos Arctic i dag også
Det er litt over én måned til Ultimovacs sannsynligvis oppdaterer ganske viktige data. De håper å “heve halen” av langtidsoverlevere i melanom, og da vil det være ytterligere et signal for at vaksinen kan gjøre nettopp det om dataene holder seg gode.
De har hatt god progresjon hittil i år. Den neste tiden vil de starte opp LUNGVAC-studien i førstelinje lungekreft, verdens største kreftindikasjon. De vil melde at alle pasientene er innrullert i INITIUM, og på Q1 i mai får vi oppdatering på om NIPUresultatene også kan forventes før/etter INITIUM.
Vi får også kanskje melding om at de skal på ASCO, og det kan absolutt komme enda flere kliniske samarbeid, nå kanskje også tidligere i behandlingsforløpet (tenk neoadjuvant/adjuvant behandling).
Kort sagt er ULTI, uten risiko for en overraskende emisjon, en BTFD slik jeg ser det nå, med tettpakket program de neste månedene.
Føler det er helt helt utrolig at aksjen faller selv i en urolig verden.
Selskapet leverer og leverer. Hva mer skal de gjøre før investorene begynner å kjøpe igjen?
Den holder seg bedre enn de andre biotekene som visstnok også bare leverer og leverer
I et så urolig børsmiljø som det er nå så er det nok data som snakker. Som trader ønsker man value inflection points som forteller noe om caset (oppdaterte langtidsdata for pembrostudien forteller om UV1 i melanom). Jeg tror tradere vil kjøpe om de melder at de skal på ASCO, og jeg tror lengre investorer vil kunne kjøpe dersom de opprettholder de gode dataene på ASCO.
Så er det jo nok av andre verdidrivere i mellomtiden, som kanskje vil kunne gi en ekstra boost?
Etter en liten stund er ikke gode data nok heller. Det er bare å se på de andre biotekselskapene. Kommersielle avtaler er det eneste som gjelder
Kan du nevne hvilke andre bioteks som ikke har utsatt guiding med flere år/lagt ned studieprogram og/eller kommet med massivt utvannede emisjoner?
På forhånd takk
Ja, kommersiell avtale er jo selve endepunktet for reisen med UV1 som lead asset. Det vi alle håper på er at dataene skal vise seg å være så attraktive at Ultimovacs lander en lisensavtale etter avlesning av INITIUM, men det betinges jo av dataene. (Så er det så klart også sånn at selskapet forbereder seg på å gjøre fase 3 selv, it goes without saying. Både for å ikke miste momentum om “oppkjøp” uteblir/lar vente på seg)
Dersom de viser en solid effekt av å legge til en telomerasevaksine til sjekkpunkthemming kan jeg ikke forstå at ikke UV1 vil bli snappet opp av noen ganske raskt. Det er ikke bare 10-20 selskaper som har PD-1/PD-L1-hemmere som er aktuelle, men også selskaper som ikke har sjekkpunkthemmere kan strategisk ha nytte av å ha en universell vaksine mot kreft i porteføljen.
For oss som investorer handler det om å få inn så mye cash som mulig på den dealen slik at selskapet kan utvikle TET videre i stor fart. Tenk Vaccibody og hva de har fått til etter sin i norsk målestokk STORE avtale med Genentech.
I mine øyne burde et oppkjøp av en pipeline-in-a-drug-kandidat som UV1 (etter positiv readout) likne mer på BEMPEG-dealen - og det vil kunne gi Ultimovacs sjansen til å ekspandere voldsomt.
Jeg mener bare at det ikke har vært måte på gode data i alle de andre har jeg fulgt med på(og dessverre investert i) og så dukker det opp utsettelser, tøff konkurranse og andre ting. Men har valgt å satse på Ultimovacs, mye pga aksjonærene, og det faktukm at det virker som de har noe enestående. Stor interesse fra Sverige blant annet
Data er fundamentet. Men, om ikke selskapet leverer på guiding og viser seg investeringen verdig, så må man finne noe annet. I Norge er det kun Ultimovacs som sjekker av mine kriterier, hvorav de viktigere er: finansiert, sterke eiere, klinisk progresjon som guidet (rekruttering og videreutvikling av pipeline) og en troverdig ledelse.
I bunn har man altså veldig lovende data og assets med rasjonaler som er potensielt sett paradigmeskiftende i positiv forstand. En fin bonus.
…og for å stille sterkest mulig i en forhandling om utlisensiering eller oppkjøp.
Veldig tydelig at Redeye sin analyse er rigget for å justeres opp:
Christian Binder anser sannsynligheten for å lykkes i INITIUM som høy pga. de veldig imponerende resultatene i pembro-studien, samt den tidligere ipi-studien. Han er mer usikker på de andre fase 2-studiene. (fra 24:55) “in these indications we believe that efficacy is currently somewhat more uncertain. However, should those trials deliver positive efficacy results, we believe that this will be major value inflection points, as it would validate the broad potential of UV1. And also motivate driving the candidate towards late stage trials, and also expand clinical development. So currently, given Ultimovacs’ pipeline for UV1, we estimate non-risk adjusted peak sales of some 3,8 billion dollars. However, should currently on-going trials be positive, you could imagine expanding development into several different cancer indications, but also earlier stages of these indications. Therefore, estimated peak sales may increase substantially in the future.”
Redeye tror altså ikke at UV1 er universell før de beviser det (som jo selvfølgelig er fornuftig skepsis), men har altså heller ikke foreløpig regnet på et derisket markedspotensiale som reflekterer at den er det! Da har man gitt seg selv gode muligheter til justere de kursmålene oppover…
https://www.redeye.se/events/835773/investor-forum-online-redeye-initiate
Verdien av at NIPU leser av i samme tidsrom er åpenbar.