Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1


Figure 4: Across all trials, immune responders had prolonged survival compared to non-immune responders (mOS, 54.8 months vs. 23.4 months, log-rank p-value 0.05)

P-verdi 0,05 :eyes:

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Ja, best å vente til bioteks har inntekter før man kjøper seg inn. :+1:

2 Likes

Anbefaler deg å kjøpe etter avtalen for UV1 er på plass. Så slipper du klinisk risiko. Kursmål 21.000,- eller var det 36.000?

2 Likes

Du er en sjarmerende type (troll) men du har et poeng i at hva som helst kan skje siden finansmarkedene er i krise.

1 Like

Mangler ikke på luftige kursmål hvertfall.

En avtale om UV1 som sender kursen til 36.000 hadde vært kult.
Kanskje det kommer til 17. mai så blir det ei ekstra med sjampis?

Köper på 30kr med kursmål 100 000;- :slight_smile: Köp rek

3 Likes

Dagens fun fact

Immune responders har svært lang overlevelse sammenlignet med noen immun responders.

Hvor mange av pasientene i f ase 1/2 som fikk uv1 hadde immun respons? Denne prosenten vil cel sannsynligvis være rimelig lik i initium etc.

1 Like

Ingen som svarte deg…

På posteren står det: The IR rates were 91%, 67%, and 82% for the melanoma, NSCLC, and prostate cancer trials, respectively.

På US-pembro studien, så har vi vel ikke dette tallet, tror jeg. Men man kan sikkert regne med at det er rundt 90% et sted. Jeg er ikke sikker på om de måler dette i INITIUM i det hele tatt. Det er jo klinisk effekt som er målet (og det som primært måles), og immunrespons er jo bare et signal om dette.

1 Like

Jeg håper de som har spørsmål har sendt de inn til IR i Ultimovacs. Jeg har på følelsen at presentasjonen i morgen blir særdeles grundig og gjennomført.

2 Likes

Er uansett tilbud på aksjen nå. Mulig det blir crazydays med enda bedre tilbud også

Det kan jeg ett hundre prosent garantere deg at de måler i INITIUM. Det er enda ikke fullt ut forstått hvordan immunrespons og klinisk respons henger sammen, så det er nok rimelig langt fremme på blokka :slight_smile:

2 Likes

Det er noen destruktive truismer blant tradere i norsk biotek, og den ene er “sitt aldri over Q”. En annen klassiker er “vi skal alltid lavere enn emisjonskurs”

2 Likes

Ja, stemmer det @Fornybar :+1:

På clinicaltrials kan man lese om INITIUM at:

"Other Outcome Measures:

  1. Immunological mechanisms [ Time Frame: Time from randomization to end of study, estimated up to 27 months ]

To elucidate the immunological mechanisms underlying the interplay between immune activation provoked by UV1 vaccination and inhibition of tumor resistance mechanisms and peripheral immune tolerance induced by checkpoint blockade and how biological factors affect the efficacy of the combination therapy. This will be evaluated by change in immune- and tumor-related gene, cell, and protein profiles in blood over time in both treatment arms (analysis of plasma proteins, cell-free plasma DNA, and cellular genomic DNA)."

4 Likes

91% for melanoma lover jo godt ift til at dette er første avlesning.

Jeg håpet på lpd før i rapport. Men det kan ikke være lenge til. Lykke til i morgen. Blir spennende å lese her i morgen hva folket tenker.

Folk må huske på at det ikke er de siste 4-5 pasientene i studien som bestemmer avlesningstidspunktet. Det trengs “bare” 70 events og hovedtyngden av pasientene er allerede innrullert =)

Alltids hyggelig å få LPD-meldinger, men det er ikke essensielt eller særlig betydningsfullt at det kommer før schedule i dette tilfellet.

Ellers i dag tror jeg det blir en veldig bra Q&A session som starter kl 13, så jeg legger ved link til webcast her. Smart av de å legge den til 1300 så de kan få med amerikanerne som ønsker å joine.
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20220512_13

2 Likes

70 events.

Events som:

Tilbake fall
Død

Noen andre events de teller?

Så når de har nådd 70 teller de antall i de forskjellige armene.

Dere har hele tiden snakket om at det er viktig at der går lang tid til 70 events. Men det viktige blir vel at 70 events hovedsaklig kommer i kontroll armen? Og de må gjerne komme raskest mulig. Om bare i kontroll armen rent kynisk.

Så får man håpe på at de i uv1 armen får en lang tid mellom 70 events og tilbakefall/død.

Tar jeg feil?

Du tenker rett, men det er helt usannsynlig at alle events kommer i kontrollarmen. I tillegg vil et slikt utfall gjøre at studien aldri blir ferdig fordi ipi og nivo virker å være kurativ for noen pasienter, og gir veldig lang PFS🙂

Ellers har du helt rett i at jo lengre tid det går før readout jo bedre vil resultatene kunne være, men det er kun gitt at de to populasjonene oppfører seg likt og likt som tidligere studier.

Konfidensintervallet i relativt små studier er stort så i teorien kan INITIUM lese av veldig positivt allerede i høst f.eks. Det er vanskelig å si og det gir derfor meg ingen mening å forsøke å time noe.

1 Like