Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ultimovacs ASA: First quarter 2022 result presentation

2 Likes

I’m pleased!

Two patients have been enrolled in the third
cohort. Subject to no safety concerns emerging, Ultimovacs plansto include three more patients in the
third cohort. This will not impact the timeline for interim safety readout which is expected six months
after the third patient in cohort three is treated.

Grei presisering. 6 måneder etter den tredje pasienten (de har 2 nå) leser de av interrim-resultater. Her er det like viktig at de får til produksjon og formulering osv.

The scope of the patent, when issued, will cover cancer treatments that include the UV1 peptide
vaccine in combination with an anti-CTLA-4, anti-PD-1 or anti-PD-L1 antibody checkpoint inhibitor. The
primary patents of many of the current CTLA-4 and PD-1/PD-L1 checkpoint inhibitors face expiry over
the course of the next several years

4 Likes

Invivo mener rekrutteringen er «under pari». Deler du konklusjonen? (Kommentar på NANOV-tråden)

2 Likes

Ja, vi så vel for oss 145+, men det er såpass lite viktig for readout at det betyr ikke noe.

Som sagt så er IKKE Ultimovacs sin readout betinget av at siste pasient er dosert. For Nanovector er det en betingelse, og det er derfor mye viktigere at de når helt i mål så fort som mulig. Spesielt pga deres cashposisjon sett mot tidsbruk.

Synes jo med fordel folk kan tenke selv da, men investorer elsker metrics :wink:
Det var IKKE deg jeg tenkte på @TheObserver :slight_smile:

8 Likes

Bare å se på forrige kvartal så er det jo lavere.

Kjedelig men sånn er det.
17(29)

Jeg både leser og tenker selv, men akkurat i dag er det full kok andre steder :grin: Takk for svar :+1:

1 Like

Ultimovacs skal gjøre en liten tillegskohort til INITIUM, etter innrullering av de 154 som skal gi topline-dataene:

• Objective: to further support that an immune response specific to the UV1 vaccine
transfers into anti-tumor activity and clinical benefit for the patients

1 Like

Her var det en skikkelig knekk ned i rekrutteringstakten for INITIUM. Jeg i hvert fall, har tydeligvis grovt undervurdert effekten av omikron på helsevesenet i de andre landene enn Norge som rekrutterer til denne studien. Dette betyr at vi må vente en stund lenger på (de gode) resultatene. Fundamentalt sett har det ingen ting å si, fordi selskapet heldigvis er meget trygt finansiert, men det er naturligvis kjedelig.

Bortsett fra rekrutteringen, så var annen fremhevet nyhet at mOS er nådd i den første melanoma-studien ved 66,3 måneder. Dette var 12 pasienter, der seks levde ved siste oppdatering ved fem år. To av disse seks blir ikke fulgt opp lenger, men man vet altså om de lever eller ikke. Så om det er en av disse to, eller en av de fire som blir fulgt opp vet vi altså ikke.

Det sammenlignbare tallet for overlevelse er fra checkmate-067, som var den store pivotale studien fra BMS hvor en av armene kun fikk Ipilimumab som monoterapi. Her var mOS 19,9 måneder. Ultimovacs har her altså over tre ganger lenger.

Vi må altså vente litt lenger, men den som venter på noe godt osv. Og sannsynligheten for at vi får noe godt har bare økt.

10 Likes

Dette er kanskje for å bygge en ekstra robust datapakke for AA (i tillegg til å ha ekstra kjøtt på beinet til forhandlinger med pharma, da)?

4 Likes

INTIUM.
Innrullert 17 i Q1 økning fra 120 til 137.
Mangler da 17 på full innrullering som er 154.

Det skulle bety at INTIUM blir fullt innrullert i Q2 som er i tråd med forventningene om 17 innrulleres også i Q2.

Gjelstens kreftselskap er i rute

Ultimovacs holder et høyt aktivitetsnivå, og alle studier skrider frem som planlagt.

Publisert 12. mai 2022 kl. 09.19

Lesetid: 1 minutt

LA FREM TALL: Konsernsjef Carlos de Sousa i Ultimovacs. ULTIMOVACS

Helse

Odd Steinar Parr

Journalist

SE DIREKTE: Webcast fra kvartalspresentasjonen kl. 13.00

Ultimovacs melder om et driftsresultat på minus 32 millioner kroner i første kvartal 2022, mot minus 31 millioner kroner i samme periode i fjor.

Kostnadene gjenspeiler ifølge selskapet det høye aktivitetsnivået.

«Utviklingen av vår universelle kreftvaksine UV1 går fremover, med én fase I -studie og fem fase II-studier underveis. (…). Fase I Tendu-studien av vår andre teknologi-tilnærming basert på TET-plattformen (Tetanus-Epitope Targeting), går også fremover som planlagt», heter det i rapporten.

Selskapet varsler investordager i flere byer fremover. Oppstart vil være i Oslo, og planen er å fortsette med Bergen, Gøteborg, Stavanger, Stockholm og Trondheim.

Samlet kontantbeholdning var på 523 millioner kroner ved utgangen av kvartalet, mot 409 millioner kroner samme kvartal i fjor.

2 Likes

Vanskelig å spå. Plutselig øker takten, og det tar kun noen få uker. Har (veldig) lite å si for avlesningstidspunkt som er event-driven (70x) uansett.

Om selskapets rekruttering, som har vært best-in-glass gjennom hele pandemien, så er det jo et skremmeskudd for andre som ikke har rapportert enda.

2 Likes

1 Like

Det er utrolig gøy å være investor i ett selskap som faktisk ser ut til å ha en vaksine mot kreft. Skulle jeg bli sjuk er det Ulti jeg ønsker selv om jeg aldri håper jeg må bruke produktet.

Det er rimelig sjuke greier og jeg tror ikke folk forstår hva de egentlig forsøker få til og hvor langt de har kommet. Om de lykkes vil jo verden skrive opp og ned om Ultimo og jeg kan tenke meg vaksinen vil bli testa på alt og alle former for kreft ganske så raskt med fast track.

Nå håper jeg ledelsen jobber hardt med å få synligjort selskapet og potensialet overfor investorer i andre land en sverige og norge. Trist når kursen faller når man ser hvilket fantastisk selskap dette er som bare leverer og leverer selv i corona og krig tider

4 Likes

Får ta det med ro til presentasjonen kl 1300.

Da fikk eg de første på lenge, tar gjerne mer - lenger ned :wink:

1 Like

Mhp tidshorisont, antar jeg at man her vil kunne få data fra denne tillegsstudien i Q4. 154 pasienter innrulert iløpet av Q2, og nye 20 pasienter innrulert iløpet av Q3 ++.
En positiv avlesning her, vil vel trigge ekstra mhp INTIUM!

Å kunne sitte å plukke aksjer til 60,- under emisjonskurs er litt galskap et år før det mot formodning tar helt av :raised_hands:

5 Likes

Jeg er egentlig overeksponert i Ulti, men det smerter å ikke kjøpe noe mer på en dag som dette, så det ble fylt på litt til idag. Hadde virkelig ikke trodd at man skulle se 60-tallet igjen etter høsten ifjor, og tror at jeg kan slippe å si det samme denne tiden neste år.

3 Likes

Ganske deilig å høre på en biotek-call hvor man flere ganger blir fortalt at man er “on track” og har penger til mid 2024. Her har de gjort mye riktig, selv om kursen har fått en smekk på lanken.

3 Likes