Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Man kan kjøpe aksjen til samme pris som høsten 2020 (da jeg kjøpte mine første aksjer). Det er ganske vanvittig, gitt alt som har materialisert seg av data, nye studier, plattformteknologi, rekruttering og oppkapitalisering siden den gang. Alt sammen gjennom en global pandemi.

2 Likes

ja, og det spennende er hvor kan en kjøpe gjennom sommeren om makro fortsetter… det kan bli billig før det blir bedre.

Jo mer jeg tenker på det, jo mer lander jeg på at muligheten virkelig er enorm fra disse nivåene. Har du tatt en langsiktig posisjon eller bare vurderer du det? Vil si at value proposition er ganske enorm om dagen, men som all biotech så er det jo binært vedr. readout. Jeg gjør virkelig mitt beste for å finne ut av hva som kan peke mot at det ikke vil være en forskjell, og jeg greier ikke å finne noe overbevisende. På samme måte som CMO, hehe, og han har jo noen hundre ganger mer kunnskap enn meg igjen.

Sånn som det ser ut nå så tror jeg en optimal strategi er å bare holde det man ønsker å eie av en mulig suksess. Man vet rett og slett aldri når readout kommer. Entusiasmen i markedet vil komme tilbake når børsene snur litt, og når det blir er for vanskelig for meg å spå.

Jeg har ikke fått sett hele webcasten enda grunnet andre forpliktelser, men vil se igjennom den i kveld. Jeg mistenker at de virkelig forsøkte å svare på de spørsmålene de ser er litt misforstått eller uoppklart, og jeg vet de har gjort en overbevisende jobb.

Etter det tror jeg at jeg logger av Tekinvestor så lenge jeg får til. Det er på tide med en extended sommerferie, og jeg føler jeg har bidratt så godt jeg kan til at dette forumet burde ha fått opp øynene for muligheten som ligger i Ultimovacs - også det binære.

Enrollment complete tikker inn i løpet av de neste månedene, så er det klart for TENDU og 3 og 2-årsoppfølging, og samtidig jobber de med artikler som skal beskrive det mekanistiske rundt vaksineringen enda bedre. Og med det kunne gi høyere confidence på at avlesningen blir bra. De planlegger for fase 3-studie, men om det fungerer å vaksinere er vaksinen(eller selskapet) kjøpt opp på flekken.

Jeg blir sannsynligvis å finne på twitter, nå er det på tide at finanstwitter også får høre om tidenes sjanse.
https://twitter.com/fornybarbio

32 Likes

Du skal ha takk for flott og dedikert innsats, jeg hadde nok ikke lagt merke til Ulti i nærheten av samme grad var det ikke for innsatsen din. Jeg har noen biotek-kandidater på OSE jeg ikke kommer til å røre, men akkurat Ulti har jeg fått sansen for av mange grunner.

Jeg har begynt å bygge en posisjon i selskapet og den er av langsiktig karakter. Jeg vil nok gradvis øke etter hvert som forhåpentligvis min største biotekplassering tillater meg å puste litt med magen igjen. Har satt en grense for hvor stor andel jeg skal ha i biotek og ikke minst hvor surt ting skal se ut, så må gå litt stille i dørene for å ikke avvike strategien jeg har lagt. Bedres NANOV økes Ulti.

Det fine med Ulti er at man trenger ikke å være særlig nervøs for fremdrift og kapitalbeholdning.
De har ikke så mye stang ut, selv om de selvsagt merker litt motvind i rekrutteringen. Det påpekes at de straks vil åpne nye klinikker som vil hjelpe på rekrutteringen i blant annet Dovacc.

Det er selvsagt ingen garanti for ønskede toplinje-data, men resultatene hittil ser jo ganske så lovende ut!

9 Likes

En utvidet ferie er veldig velfortjent @Fornybar. Ditt bidrag her på forumet er med på å løfte kvaliteten betraktelig og du har raust delt din kunnskap og tid. Dine innlegg er en av grunnene til at jeg først la merke til Ulti og deretter kjøpte.

Vi får satse på at trenden snur snarlig, dagens kurs er latterlig ifht hvor selskapet har kommet i utviklingen, data så langt og potensiale.

Selskapet er på «feil» børs eller burde vært fundet av Venture Cap (men godt det ikke er det fordi da kunne vi dødelige ikke kjøpe).

24 Likes

Ja, @Fornybar kan ta seg litt ferie - så får vi gjort noe med feilen i antall likes.

image

Edit:

Ultimovacs is maturing as a company and becoming a force to be reckoned with in immuno-oncology. Our scientific progress and clinical activities will contribute to our commercial potential. I look forward to the continuing success as we move persistently towards our mission.

Lite sitat fra CEO-statement.

12 Likes

Fornybar.

Håper ikke du får til å logge av alt for lenge. Takk for stadig oppfølgning av U.

Kjøpte for å sitte og har ikke ligget våken selv om kursen er ned. Det har ikke noe med U å gjøre.

3 Likes

Profeten bare
image

3 Likes

To events i nær fremtid.

3 Likes

DnB opprettholder 200 som kursmål :

image

Bull-case scenario : 300 (+338% fra dagens kurs)
Bear-case scenario : 60 ( -12% fra dagens kurs)

7 Likes

Haha, er det 60 som er bear nå? Det var 100 tidligere i alle fall, derav mitt gjentatt til det slitne «ugøy at aksjen handles til under bearcase til analytikerne».

Edit:

For meg vil alltid bearcase være 100 :candle:

2 Likes

Som jeg skrev litt lenger oppe i tråden, så trodde jeg at vi skulle få LPD i INITIUM i disse dager. Fasit er altså at man mangler 17 pasienter. I følge mitt nå oppdaterte regneark betyr det LPD 30. juni. Som er nøyaktig to fulle måneder etter det jeg tippet før presentasjonen i dag. Men som både @fornybar og jeg har poengtert flere ganger, så betyr disse siste pasientene ikke så veldig mye for avlesningstidspunkt for 70 events. Det er de pasientene som ble rekruttert først som har vesentlig størst sannsynlighet for å ha “bidratt” med en event.

Helt konkret, så betyr disse to månedene utsatt LPD, 17 dager utsettelse av sannsynlig oppnåd fordeling på 41 eventer i kontrollarm (basert på PFS-plottet for ipi+nivo i CheckMate-067) og 29 eventer i eksperimentell arm.

Skuffelsen i dag koker altså ned til to uker lenger ventetid

Under er min oppdaterte graf for innrullering, hvor man kan se “dagens knekk” ganske tydelig:

23 Likes

En rekke av pasientene som ble inkludert tidlig har allerede hadde eventer. Kontrollarmen vil vel ligge på ca det samme som keynote. Så det bør være mulig å regne ut ca hvor mange venter de har kommet til pr idag? 150 skal inkluderes men 70 events kan vel komme ganske kjapt. Hadde ikke du en tråd på dette engang for 1 år siden eller noe?

1 Like

Det stemmer. Dersom PFS-kurven er helt lik CheckMate-067 i kontrollarmen (KEYNOTE er pembro), så er det blant de 69 pasientene som per i dag (12. mai) er inkludert i kontrollarmen (jeg puttet første inkluderte i kontroll), 27 av dem som har hatt en PFS-event. Vi venter da på 14 til for å nå det som jeg tror er primærendepunktet på 41/29.

Det er forøvrig 154 som skal inkluderes, ikke 150.

4 Likes

Siden du idiot erklærte meg i chatten fordi jeg antok LPD ville være ut i Juni en gang så kan jeg også si at LPD i min verden nå er månedsskifte Juli/Aug.

May the smartest one win! :cowboy_hat_face:

1 Like

Jeg idioterklerte deg virkelig ikke. Jeg så bare ikke hvorfor rekrutteringstakten skulle synke i forhold til rundt juletider og argumenterte vel helt saklig for det. Men jeg tippet feil, og du tippet rett ja.

2 Likes

LPD i løpet av 2 - 8 uker, avlesning flyttet ~2 uker.

1 Like

In our view, recent Phase I follow-up data (presented at the Annual Meeting of the Association for Cancer Immunotherapy) showing UV1 specific immune responses in 91% of patients and lasting up to 7.5 years provide increased support for potentially positive PFS readouts from the ongoing Phase II clinical trials.

Edison har estimatene sine «under review».

10 Likes

Husker du hvilket kursmål de opererte med tidligere?

Mener det var 170 (men kan også hende de ikke har oppdatert siden de lå på 120-30).

Edit:

ABG har vel 180 og DNB 200.

Gud vet hva svenskene / RedEye har spist. De opererer med 70+ prosent (!) sannsynlighet for gode data fra INITIUM. Dersom disse er gode, så er Ultimovacs (slik jeg ser det) sikret en veldig verdifull avtale og/eller er kjøpt opp.

Som katta sier:

3 Likes