Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Takker
Jeg sitter helt stille i båten og venter på bedre tider :grinning:

1 Like

Etter ‘Abstract’ og ‘Background’ er dette er tunge greier. Så vidt jeg forstår er en slags oppsummering av denne artikkelen at UV1 skaper en immunrespons i de fleste pasientene, at de fleste av disse pasientene har forlenget og fornyet immunrespons (etter mange år) på de samme antigenene, og at kombinasjonen med en sjekkpunkthemmer bidrar til begge deler (dette siste tror jeg er nytt: at altså tillegg av CPI bidrar til økt IR sent i forhold til kun UV1). Men alle viktigst; at immunrespons på peptidene i UV1 både tidlig og sent er korrelert med lang overlevelse.

Det aller mest imponerende Ultimovacs har av data foreløpig er antallet complete responders (målbart kreftfrie) i føflekkreftstudien med 30 pasienter, som altså startet etter disse tre artikkelen handler om. Det kan skyldes tilfeldigheter at UV1 hjelper en del pasienter med å bli friskere i denne studien (PR), men at så mange blir målbart kreftfrie (CR) er ekstremt lite sannsynlig at er tilfeldig. Og at UV1 hjelper pasientene lenge etter endt behandling og faktisk klarer å utradere alle tumorer kan være forklart av følgende i slutten av artikkelen:

“The longevity of the induced IR and the persisting proliferative capacity of the T cells provide reasons for optimism for UV1’s potential to deliver long-term clinical impact for the patients. The observed late peaks in the IR are remarkable and often surpass the SIs detected during the treatment period. Such late peaks reflect complex dynamics of the anti-hTERT peptide response, elicited by tumor antigen release or subsequent therapy rather than the vaccine itself. The broadening of the IR occurring during these peaks may result from intramolecular epitope spreading, as has been previously observed with hTERT peptide vaccination.”

…og er også derfor det er spennede å få oppdaterte data fra nettopp denne studien senere i år.

20 Likes

Tror ikke det var tilfeldig at denne meldingen kom nå sent i dag. Abstraktene til ASCO konferansen blir i disse dager offentliggjort og de kan ikke endres før konferansen 2 -3 juni. Siden U ikke deltar selv på denne kan de ved denne meldingen og artikkelen likevel kuppe oppmerksomheten i bransjen. Riktig Timing er alt. U kan dette også ser det ut til.:blush:

6 Likes

Kurser på 80-tallet gjør at styreleder får hentet ut bilen igjen.

7 Likes

Sikker på at du ikke mangler en 0 der mister?

Ja, på kurs 800 har de kjøpte hele forskningsparken - det blir først mot slutten av H1 2023.

8 Likes

Stille det var her.

Må si jeg reagerte litt på emisjonen U kjørte sist.

Men takk & lov at de hentet tilstrekkelig til å ikke måtte ut
med lua i hånda i dagens marked :cold_face:

Her er nok en gluping som er ute med dype tanker på fredags kvelden.

Tonen Birgitte - tonen….

2 Likes

Det er så stille at det kiler litt i liktåa.

Ulti er kjedelig; alt dreier seg om spennende Nanaov!

Ja, det er skikkelig kjedelig med selskaper som klarer å rekruttere ferdig til studiene sine :sleeping:

#brannfakkel

3 Likes

bilde

5 Likes

Noen som har problemer med humor og ironi eller?

1 Like

Dette selskapet og dets data er så bra at noen må bare skravle skit i spenningen. Jeg har noen aksjer og er positiv. Når data(ene) kommer ytterligere frem så kommer det nok hundrevis av poster daglig. Da vil vi igjen savne disse tidene. Jeg synes dette er den beste tråden på TI. Saklig og kort. Akkurat som denne meldingen. :cowboy_hat_face:

5 Likes

5 Likes

Og her er greia TET og ikke UV1. Etter avlesning i høst kan det veldig fort bli noen små lisensavtaler med TET, tror jeg. Det er mange selskaper som ønsker å bytte ut sin “dirty little secret” i vaksinene sine.

6 Likes

Noen som har tanker om når det er sannsynlig at vi får LPD i Initium?

Mndskifte juli/august tipper jeg

2 Likes

Jeg ser for meg mot slutten av august, pga litt skuffende rekruttering sist kvartal + ferietid. Men det blir bare gjetting.

Men om det er i juni, juli, august, eller november for den saks skyld har i praksis ingenting å si, i og med at studien er eventdrevet.

6 Likes