Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Av og til er humor en strategi som kan fungere som et lite plaster på såret i en periode vi er inne i nå, så vil det jo alltid være en smakssak:-) Enig i at hovedfokus skal være på det fundamentale og faglige, men tipper at aktuell skribent ligger godt i pluss på den type innlegg kontra memes :slight_smile:

Hadde uansett vært spennende med en mer aktiv diskusjon her i tråden om selskapet og utviklingen, mitt inntrykk er at det virker som de fleste allerede har sagt det de tenker pr nå og at vi bare sitter og venter og klør oss i hodet alle mann?:slight_smile:

2 Likes

Fra spøk til alvor, så har det gått en del diskusjon utenfor denne tråden på hvorfor det har seg slik at man har sett en redusert IR-aktivitet den siste tiden. Legg dette på toppen av fravær av innsidekjøp (som det faktisk er tradisjon for i dette selskapet), og et par andre faktorer, så gir det grobunn for noenlunde begrunnet spekulasjon om at ledelsen er opptatt med viktigere ting enn å delta på åpne investorevents.

Ser den, men det er ikke bare her. Mange synes det er en uting. Og noen elsker å strø om seg med det.

Med det børsklimaet som er om dagen har det nok liten hensikt med børsmeldinger om nyheter som ikke er meldepliktige og mye IR arbeid.

Det @h3nk1 prøver å si er at selskapet nylig «trakk seg» fra Redeye konferansen de skulle stille på, samt at de ikke dukket opp på Jeffries sin konferanse nylig - noe som er veldig rart mtp CEO’s uttalelse om å bli mer synlig for utenlandske investorer. Noen med større baller enn meg får tagge Jonas og høre om det er høy møteaktivitet om dagen :sweat_smile:

1 Like

Ledelsen skal og bør jobbe med å promotere selskapet og teknologien helt uavhengig av børsklima. Noe de også har sagt at skal prioriteres, særlig utenfor Norge. Som aksjonærer skal vi forvente at de gjør nøyaktig det de har sagt de skal gjøre.

At det i perioder ikke lar seg gjøre på grunn av viktigere forpliktelser er selvsagt helt i orden. Men da er det også gitt at man blir prisgitt å spekulere i hva dét kan være.

1 Like

Hvor i all verden tar du dette fra?

Tar hva hvorfra? Når de ikke bruker tid på noe de har forespeilet, så forventer jeg at de bruker samme tid på noe de vurderer som viktigere.

2 Likes
3 Likes

Steinar Aamdal, medisinsk rådgiver i Ultimovacs og ASCO-legende, snakker om årets konferanse.

Verdt å høre hva som sies fra 7 min 20 sek til 8 min 35 sek. Han omtaler tilbakemeldingene fra møtene de hadde med BP som «veldig positive» og at diskusjonene «pågår enda».

10 Likes

Drev å snuste litt på oncopeptides for å høre hvor stor lie of omission de legger seg på i stillingskrigen mot fda om tolkningen av safety data’ene sine. Anyway, det var svært mange interessante selskaper på tapetet her, og måtte se gjennom noen av de.

Blandt dem Ultimovacs

Jeg innbiller meg at denne presentasjonen fra 19 mai ikke er postet her tidligere?

Ingenting nytt, men veldig konsis investeringstese blir presentert ryddig og effektivt. Er en fryd å høre deSousa, bam bam bulletpoints.

6 Likes

Jeg hørte en liten ting, nemlig at “We are now in the final stages of moving to a commercial process with a very experienced manufacturer”. De er altså helt sikkert “CMC-ready” for en AA ved readout av INITIUM og NIPU. …eller en fase III. Dette er viktig.

12 Likes

og da er det ikke Sterling vi velger til produksjon var det sånn? (intern og dårlig humor)

Nei, det er garantert ikke den sjappa her:

De er det bare klønete Verrica Pharmaceuticals som valgte - med katastrofale følger.

Er disse:

Det er jo noe som må være på plass innen 12mnd og tidsbruk bare i red tape, prøver og inspeksjoner.

-Mener du dem øyner en risiko for at dem må ha cmc klart grunnet AA?

Hadde vært gøy om dem lukter muligheten for AA, men det er vel diskutert her tidligere og konkludert at er rimelig vanskelig / usannsynlig å nå på så få pasienter.

Jeg hørte noe annet. Shelf life… Der hørtes det nesten ut som de trodde de kunne forlenge holdbarheten på uv1, details i know, men viktige detaljer at produktet er enkelt å bruke og oppbevare, holdbarhet er bonus men gjør logistikk usaklig mye enklere

1 Like

Kan ikke se at noen har linket til U sine 2022 investor dager her:

Ultimovacs will be hosting Investor Days - Meet the Team events in several cities.
Based in Oslo, Bergen, Gothenburg, Stavanger, Stockholm or Trondheim?
Please register your interest for an invitation to Investor Days in your city.

https://ultimovacs.typeform.com/meet-the-team22

Ser jo ut som de åpner opp for den muligheten, ref siste presentasjon

1 Like

Nei det er absolutt ikke en umulighet. Men det krever selvfølgelig veldig gode resultater. Kongstun Arnesen snakket ganske høyt om muligheten til å begynne med. Men for å styre forventningene ble han mer lavmælt om det etterhvert. de Sousa snakket overhodet ikke om det til å begynne med, men nå er det noen små hint i ny og ne. Også i den siste presentasjonen over her. Inni seg, er jeg overbevist om at han også ser det som en helt realistisk mulighet :wink:

1 Like

Ja det holder jo å videreføre fase1 dataene. måtte sannsynlighetene stå oss bi. Det kommer nok snart et hint, most soon :slight_smile: og sier ikke mer enn det. Se presentasjonen latsabber!

1 Like