Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Steinar Aamdal, medisinsk rådgiver i Ultimovacs og ASCO-legende, snakker om årets konferanse.

Verdt å høre hva som sies fra 7 min 20 sek til 8 min 35 sek. Han omtaler tilbakemeldingene fra møtene de hadde med BP som «veldig positive» og at diskusjonene «pågår enda».

10 Likes

Drev å snuste litt på oncopeptides for å høre hvor stor lie of omission de legger seg på i stillingskrigen mot fda om tolkningen av safety data’ene sine. Anyway, det var svært mange interessante selskaper på tapetet her, og måtte se gjennom noen av de.

Blandt dem Ultimovacs

Jeg innbiller meg at denne presentasjonen fra 19 mai ikke er postet her tidligere?

Ingenting nytt, men veldig konsis investeringstese blir presentert ryddig og effektivt. Er en fryd å høre deSousa, bam bam bulletpoints.

6 Likes

Jeg hørte en liten ting, nemlig at “We are now in the final stages of moving to a commercial process with a very experienced manufacturer”. De er altså helt sikkert “CMC-ready” for en AA ved readout av INITIUM og NIPU. …eller en fase III. Dette er viktig.

12 Likes

og da er det ikke Sterling vi velger til produksjon var det sånn? (intern og dårlig humor)

Nei, det er garantert ikke den sjappa her:

De er det bare klønete Verrica Pharmaceuticals som valgte - med katastrofale følger.

Er disse:

Det er jo noe som må være på plass innen 12mnd og tidsbruk bare i red tape, prøver og inspeksjoner.

-Mener du dem øyner en risiko for at dem må ha cmc klart grunnet AA?

Hadde vært gøy om dem lukter muligheten for AA, men det er vel diskutert her tidligere og konkludert at er rimelig vanskelig / usannsynlig å nå på så få pasienter.

Jeg hørte noe annet. Shelf life… Der hørtes det nesten ut som de trodde de kunne forlenge holdbarheten på uv1, details i know, men viktige detaljer at produktet er enkelt å bruke og oppbevare, holdbarhet er bonus men gjør logistikk usaklig mye enklere

1 Like

Kan ikke se at noen har linket til U sine 2022 investor dager her:

Ultimovacs will be hosting Investor Days - Meet the Team events in several cities.
Based in Oslo, Bergen, Gothenburg, Stavanger, Stockholm or Trondheim?
Please register your interest for an invitation to Investor Days in your city.

https://ultimovacs.typeform.com/meet-the-team22

Ser jo ut som de åpner opp for den muligheten, ref siste presentasjon

1 Like

Nei det er absolutt ikke en umulighet. Men det krever selvfølgelig veldig gode resultater. Kongstun Arnesen snakket ganske høyt om muligheten til å begynne med. Men for å styre forventningene ble han mer lavmælt om det etterhvert. de Sousa snakket overhodet ikke om det til å begynne med, men nå er det noen små hint i ny og ne. Også i den siste presentasjonen over her. Inni seg, er jeg overbevist om at han også ser det som en helt realistisk mulighet :wink:

1 Like

Ja det holder jo å videreføre fase1 dataene. måtte sannsynlighetene stå oss bi. Det kommer nok snart et hint, most soon :slight_smile: og sier ikke mer enn det. Se presentasjonen latsabber!

1 Like

Jeg ville ikke tatt den sliden som et spesifikt uttrykk i den retning. De lister jo bare opp de helt generelle konsekvensene av Fast Track, hvilke er like for alle.

Det helt klare utgangspunktet er jo at AA i first line er temmelig urealistisk.

For hva, og når i tilfelle, tenker du at det er realistisk for Ulti å få AA?

1 Like

Etter avlesning av INITIUM. Og ja, førstelinje MM.

1 Like

Vil tro det er like store, om ikke større, muligheter for AA i 2L mesotheliom. Her har pasientene veldig dårlige odds

4 Likes

den er noen store fordeler med ultimovacs.
de har en klar strategi. De skal søke partner etter fas 2 og de guider ikke AA. Dvs at det blir en bonus om de får AA ikke ett forbehold. noe de har en god mulighet for.
. De har også gode samtaler og virker nesten som de har planen klar etter data fra initium med partner. En annen sak er at en fase 3 studie i melanom ikke tar 10 år men går ganske radig i en så stor populasjon.
finansene. Se hvordan andre sliter og en emisjon kan knekke ett selskap totalt pga høy cashburn og lav mcap. man risikerer jo 50% utvanning i noen selskaper med lav mcap. i ultimovacs er man sikker på at cash holder til alle avlesninger. hvor finner man slike ting i ett selskap med 5 fase 2 studier?
Det eneste jeg ser som negativt er ventingen i ett marked der man ikke aner hva som skjer de neste 6 mnd. så man kan jo vente til senhøst med å kjøpe og slippe markedsrisiko. noe børsrally ser jeg vel ikke for meg akkurat.

1 Like

Godt mulig, men det har ikke selskapet snakket om. Men det kan igjen være fordi ipi+nivo heller ikke var SoC i meso da NIPU ble planlagt og startet. Og det er en litt mindre studie med lavere power.

Om enn relativt små, `så er det jo risiko mht. resultatene fra fase2-studiene og det videre forløpet.

Tror ellers “rentehysteriet” kulminerer i løpet av høsten og at oktober/november kan bli et greit kjøpstidspunkt om man våger å vente så lenge da.

Ja. Men som flere har påpekt. Klarer de gjenskape fase 1 resultater da er vi good?

Risikoen er der selvfølgelig på effekt. Men de har gjennomført ganske mange pasienter med god effekt i fase 1. Dessuten syntes jeg ledelsen hinter i radforsk episodene om at legene anbefaler studien fordi de ser at det virker og at nye data fra fase 1 har ført til positivitet… Så tja risiko er det alltids.

Men har de fast track i den indikasjonen?
Er det ikke bare for unresectable or metastatic melsnoma fast track er innvilget?

1 Like

…det er flere VIPs de neste seks månedene, hvorav mer informasjon / roadmap for TET-plattformen trolig blir det mest verdidrivende (foran mer data fra begge kohorter i pembrostudien).

1 Like