Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det måtte være hvis du kaller det svært usannsynlige for realistisk i tilfelle…

I artikkelen under tas det til orde for at det ikke burde være sånn,

Called “Project FrontRunner,” the new program will come online later this year, Pazdur, director of the FDA’s Oncology Center of Excellence, told Fierce Biotech in an interview. Although details are still in the works, the program’s theme is clear—to advance accelerated approval to earlier cancer treatment.

men realitetene pr i dag er at AA i first line virker fullstendig usannsynlig. Heldigvis kanskje mulig i en ikke så alt for lang fremtid, men å kalle det realistisk blir helt feil mener jeg.

As more cancer drugs enter the market, though, late lines of treatment have been the fashion for accelerated approvals, and there’s a multipronged rationale for that practice

Uansett hva du eller FierceBiotech måtte mene om denne sannsynligheten, så er den i hvert fall såpass stor at ledelsen i selskapet snakker litt om den. Jeg kunne brukt en del tid og funnet en rekke referanser til hvor og når det har blitt snakket om tidligere, men det tror jeg ikke jeg orker nå. Tror jeg det er en stor sannsynlighet? Nei. Tror jeg det er en liten (men realistisk!) sannsynlighet? Ja.

I en sammenligning med “hvordan ting var for lenge siden”, så er det her sentralt at man legger til et medikament til SoC og ikke erstatter SoC med et annet medikament.

6 Likes

Det ble stilt et spm på webcasten den 21.10. ifjor (samme dag som de meldte at de var gitt Fast track for UV1 i kombinasjon med ipilimumab and pembrolizumab:

Hans Eid:
Okay. Another question, if the INITIUM data are positive, would it already – would it be already possible to apply for an accelerated approval? Could you elaborate on what criteria need to be met for you to apply for an accelerated or conditional approval?

Carlos de Sousa:
Well, I cannot really elaborate because this will be – we need to wait for the data. And if this is not something that can be expected in anticipation, it’s really then the – our strongest data that will allow us then to discuss with the authorities for a potential conditional approval.

It’s also important to say that it’s not just in the interest of the companies. When we have the data in the Phase II data, we normally have what is called end of Phase II meetings with the FDA, where we show this data. And even the authorities are the ones that, in some cases, if the data is strong enough, they are the ones to suggest conditional approvals.

As you know, a conditional approval means that we could come into the market with a product, and then you need to continue running what is called confirmatory trials. So we, of course, will be looking at the data. And what I can assure you as a company, if we believe the data is strong enough, of course, we will have those discussions with the authorities.

23 Likes

Takk som gadd! :+1:

1 Like

Kursen i U er nå tilbake der den var helt i starten av 2020, et halvt år etter IPO - da man fortsatt bare hadde planer om INITIUM og NIPU, og ikke hadde noen data fra US-pembro overhodet eller de siste lovende oppdateringene fra de andre tre fase I. Det er kjipt for oss aksjonærer, men jeg vil tro det er ganske kjipt for ansatte og styret i selskapet også, å se alt de har jobbet for og fått til så glimrende i løpet av de siste 30 månedene ikke bli satt pris på av markedet overhodet.

(og så kommer jeg evt. smart-asser i forkjøpet og påpåker at kurs nå ikke tilsvarer kurs da fordi det er litt flere aksjer)

6 Likes

Når det er en kombinasjon av ingen kursdrivende nyheter og et helt elendig makrobilde så tror jeg dessverre det er helt umulig at kursen holder seg bare basert på at lovende data er presentert tidligere. Mange ser også med skrekk på alle de andre biotekaksjene og selger seg ut for å sikre gevinst i sektoren, endelig. Uansett hvor bra dataene er har historien lært oss at kursene blir smadret på den lange veien mot noe som forhåpentligvis ender opp i noe. U ble ikke spart selv om mange trodde det skulle skje.

En liten trøst er at de fikk satt en meget pen emisjon på bakgrunn av disse dataene, så helt bortkastet var det ikke.

1 Like

Pardon my french, men dette (relativt) unike TI-sentimentgnålet er til å bli matt av. Hadde det skjedd foruten et historisk sektorkrakk som har sablet ned absolutt alt av teknologi og FoU - i kontekst av et bredere korreksjon som nærmer seg finanskrisen i omfang?

Svaret er at kursen naturligvis ville funnet noe lavere nivåer etter toppene i fjor høst. Men, det er altså makrofaktorer som har «smadret» den.

Det er i alle tilfelle bedre å være 40-50 prosent ned fra toppen, enn 90+ prosent som er tilfellet for de selskapene som underligger ovennevnte TI-sentiment.

Vel, det hadde ikke blitt så kraftig, men at disse biotekaksjene blir rasert på sin vei mot noe som kanskje kan bli noe foregår uansett. Selge på en hype viser seg å være smart alltid, og så er det evt å gå inn igjen mye lavere senere hvis man fundamentalt tror på casen. U var helt ekstrem rundt nyhetene som kom så tett en periode i fjor og sterk interesse fra Sverige bla. De som kom seg ut da gjorde meget god butikk.
Men enig i at det blir lite fruktbart å snakke om det nå egentlig, men likevel relevant å svare med dette i og med det i innlegg reises spørsmål om dagens kurs sett opp i mot hendelser

Det du sier koker ned til «husk å selge høyt og kjøpe lavt». Problemet er at det ikke er lett, i så fall ville alle vært rike her inne. Det er ikke «alltid» smart å selge på en hype. Det hender den fortsetter og at et selskap forblir repriset.

Jeg solgte på topp, jeg. God butikk! Så gikk jeg inn igjen gjennom deltakelse i emisjonen. For tidlig, dårlig butikk!

Poenget er at man ikke kan spå markedet eller kurs kortsiktig. Man er prisgitt å vurdere selskapsutviklingen og lete etter røde flagg.

At selskapet nå prises til det samme som før det brede fase-2 programmet ble en realitet, før en rekke positive datapunkter og et stadig mer velbegrunnet vitenskapelig rasjonale, viser bare hvor lunefullt markedet kan være.

3 Likes

En av hovedgrunnene til at det ikke er lett sett selv etter 100-300% gevinst er at man da er er så gira i huet og bare tror det skal gå videre. Man klarer ikke føle det man trenger å føle for å ta gevinst. State of mind er bare ikke der.
Ellers tror jeg debatten i stor grad handler om hvor mye man kan vektlegge gode data når det kommer til støttenivåer osv. De siste årene har lært investorer at det også er så vanvittig mange andre faktorer og brikker som må falle på plass i et internasjonalt knalltøft marked. Derfor tror jeg dessverre ikke tidligere presenterte data er i stand til å holde en kurs oppe uansett hvor urettferdig det kjennes ut. All den tid det lenge til det evt kan bli snakk om noe kommersielt.

3 Likes

Helt riktig, data alene holder ikke. Finansiering være på plass. Helst via langsiktige, store eiere. Rekruttering til studiene må ha god progresjon. I tillegg bør selskapet ha en klinisk set-up som maksimerer sjansene for å havne i M&A-skuddlinjen og minimerer sannsynligheten for å bli utkonkurrert eller slått på målstreken av andre assets.

Hvis ikke man kan sjekke av disse boksene, så anser jeg biotek som uinvesterbart, særlig i dagens børsklima.

6 Likes

Dette er ren synsing, men det virker som om lojaliteten blant biotek-aksjonærer er høyere enn i andre segmenter. At når man først har funnet et selskap man har tro på, skal man sitte pal og fullinvestert hele veien til oppkjøp eller kommersiell suksess. Selv har jeg i alle fall tjent på at jeg endelig skjønte at det er fullt mulig å ta noe gevinst underveis.
Lojalitet i aksjemarkedet er skumle greier.
Vet ikke om de lenger har hodet over vannet, de som valgte å “surre seg til masten” i Nano, Trvx eller Pcib?
Når det er sagt, virker Ulti å tilhøre en annen og høyere divisjon.

2 Likes

Det kan være lojalitet, men i mitt tilfelle så handler det om tidsbruk. I starten brukte jeg mye tid på å følge med på kurser flere ganger daglig innenfor mer kortsiktige kjøp. For ca 1.5 år siden tok jeg meg tiden til å se over noe som skulle være mer langsiktig, slik at ikke halve arbeidsdagen gikk til å erge/glede seg over et par prosenter. Ulti var et av selskapene jeg valgte på det tidspunktet siden de checket av på mange punkter, og jeg kjøpte vel vitende om at det er bust eller suksess som gjelder.
Har man gått glipp av gevinster underveis? Ja. Men potensiell gevinst er mye nærmere, og jeg bryr meg ikke om kursen er 50 eller 150 idag. De neste månedene vil være det avgjørende. Og jeg tror det er flere som har ulti som tenker slik.

7 Likes

Å :thinking: Hva legger du i dette?




1 Like

De neste månedene var kanskje litt dårlig sagt. Tenker vel mer frem mot første kvartal 2023 og avlesning.

1 Like

Da er vi på lengde :raised_hands:

Man får FPD i LUNGVACC og enrollment complete i INITIUM når som helst. Utover det, så er det 2års avlesning av kohort II i august og 3års avlesning av kohort I i september/oktober. Man kan kanskje kalle dette den offisielle starten på et svært potent andre halvår.

Hva gjelder data fra pembrostudien, så blir den kommende publikasjonen i et tidsskrift veldig interessant. I denne vil man få ytterligere innsikt responsene, samt at høy OS er bekreftende for UV1.

Mest verdidrivende i H2 blir trolig TET-plattformen og mer informasjon om denne. Ikke utenkelig med lisensavtaler heller.

Så har man ukjente VIPs og det faktum at INITIUM og NIPU leser av H1 23. Førstnevnte trolig tidig på året. Og vi forstår alle hva som skjer ved gode data.

5 Likes

Har de sagt noe om lisensavtaler for TET og eventuelt tidspunkt? Det har ikke jeg fått med meg i såfall.

Siden de har presentert muligheten for at de skal innrullerer 3 ekstra pasienter i siste cohort, går jeg ut ifra at det er neste steg for TET.