Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Helt riktig, data alene holder ikke. Finansiering være på plass. Helst via langsiktige, store eiere. Rekruttering til studiene må ha god progresjon. I tillegg bør selskapet ha en klinisk set-up som maksimerer sjansene for å havne i M&A-skuddlinjen og minimerer sannsynligheten for å bli utkonkurrert eller slått på målstreken av andre assets.

Hvis ikke man kan sjekke av disse boksene, så anser jeg biotek som uinvesterbart, særlig i dagens børsklima.

6 Likes

Dette er ren synsing, men det virker som om lojaliteten blant biotek-aksjonærer er høyere enn i andre segmenter. At når man først har funnet et selskap man har tro på, skal man sitte pal og fullinvestert hele veien til oppkjøp eller kommersiell suksess. Selv har jeg i alle fall tjent på at jeg endelig skjønte at det er fullt mulig å ta noe gevinst underveis.
Lojalitet i aksjemarkedet er skumle greier.
Vet ikke om de lenger har hodet over vannet, de som valgte å “surre seg til masten” i Nano, Trvx eller Pcib?
Når det er sagt, virker Ulti å tilhøre en annen og høyere divisjon.

2 Likes

Det kan være lojalitet, men i mitt tilfelle så handler det om tidsbruk. I starten brukte jeg mye tid på å følge med på kurser flere ganger daglig innenfor mer kortsiktige kjøp. For ca 1.5 år siden tok jeg meg tiden til å se over noe som skulle være mer langsiktig, slik at ikke halve arbeidsdagen gikk til å erge/glede seg over et par prosenter. Ulti var et av selskapene jeg valgte på det tidspunktet siden de checket av på mange punkter, og jeg kjøpte vel vitende om at det er bust eller suksess som gjelder.
Har man gått glipp av gevinster underveis? Ja. Men potensiell gevinst er mye nærmere, og jeg bryr meg ikke om kursen er 50 eller 150 idag. De neste månedene vil være det avgjørende. Og jeg tror det er flere som har ulti som tenker slik.

7 Likes

Å :thinking: Hva legger du i dette?

1 Like

De neste månedene var kanskje litt dårlig sagt. Tenker vel mer frem mot første kvartal 2023 og avlesning.

1 Like

Da er vi på lengde :raised_hands:

Man får FPD i LUNGVACC og enrollment complete i INITIUM når som helst. Utover det, så er det 2års avlesning av kohort II i august og 3års avlesning av kohort I i september/oktober. Man kan kanskje kalle dette den offisielle starten på et svært potent andre halvår.

Hva gjelder data fra pembrostudien, så blir den kommende publikasjonen i et tidsskrift veldig interessant. I denne vil man få ytterligere innsikt responsene, samt at høy OS er bekreftende for UV1.

Mest verdidrivende i H2 blir trolig TET-plattformen og mer informasjon om denne. Ikke utenkelig med lisensavtaler heller.

Så har man ukjente VIPs og det faktum at INITIUM og NIPU leser av H1 23. Førstnevnte trolig tidig på året. Og vi forstår alle hva som skjer ved gode data.

5 Likes

Har de sagt noe om lisensavtaler for TET og eventuelt tidspunkt? Det har ikke jeg fått med meg i såfall.

Siden de har presentert muligheten for at de skal innrullerer 3 ekstra pasienter i siste cohort, går jeg ut ifra at det er neste steg for TET.

Det bare å kjøpe gevinstlodd i U med en gang.

Deretter åpne ny bankkonto med plass til alle pengene når gevinsten kommer.

Børsens sikreste rakett. God helg til U-folket

1 Like

Nå skal ikke jeg snakke i munnen på andre (@polygon) med bedre grep på hva selskapet tenker rundt å formidle ytterligere informasjon om TET. Men, min forståelse er at vi får vite mer om planene til selskapet for plattformen i H2. I bunn og grunn snakker vi vel om UV2 (tidlig fase / profylaktisk)…og dét er mildt sagt et spennende prospekt.

At det er en «hot» kandidat for lisensiering handler rett og slett om at det er et stort behov- og interesse for leveringsteknologi med lav tox (og så videre), som lar pharma utprøve en/flere assets. Igjen, her kan andre formulere seg mer presist enn meg.

Ultimovacs’ UV1 cancer vaccine shows strong overall survival in malignant melanoma phase I trial

53 Likes
10 Likes
7 Likes

Hvordan var sammenligningsgrunnlaget til denne med dagens soc? Det er vel nivo ipu.

1 Like

1 Like

About UV1
UV1 is a peptide-based vaccine inducing a specific T cell response against the universal cancer antigen telomerase. It is being developed as an “off-the-shelf” therapeutic cancer vaccine for use in combination with other immunotherapies that require an ongoing T cell response for their mode of action. In four Phase I trials involving 82 patients, UV1 has maintained a positive safety and tolerability profile and has demonstrated encouraging signals of efficacy. In 2021, the U.S. FDA granted Fast Track designation to UV1 as add-on therapy to ipilimumab or to pembrolizumab for the treatment of unresectable or metastatic melanoma, as well as Orphan Drug designation to UV1 for the treatment of stage IIB - IV melanoma.

Uthevet skrift for eventuelt nye lesere - det er konsistens over relativt høy N.

1 Like

CR på 33% med pembro er for øvrig ganske så uhørt (uten at det fremgår i denne tabellen).

6 Likes

Bempeg alt ble lagt ned?

Bempeg nivo viser jo ca like resultater som uv1 pembro.

1 Like
4 Likes