Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det bare å kjøpe gevinstlodd i U med en gang.

Deretter åpne ny bankkonto med plass til alle pengene når gevinsten kommer.

Børsens sikreste rakett. God helg til U-folket

1 Like

Nå skal ikke jeg snakke i munnen på andre (@polygon) med bedre grep på hva selskapet tenker rundt å formidle ytterligere informasjon om TET. Men, min forståelse er at vi får vite mer om planene til selskapet for plattformen i H2. I bunn og grunn snakker vi vel om UV2 (tidlig fase / profylaktisk)…og dét er mildt sagt et spennende prospekt.

At det er en «hot» kandidat for lisensiering handler rett og slett om at det er et stort behov- og interesse for leveringsteknologi med lav tox (og så videre), som lar pharma utprøve en/flere assets. Igjen, her kan andre formulere seg mer presist enn meg.

Ultimovacs’ UV1 cancer vaccine shows strong overall survival in malignant melanoma phase I trial

53 Likes
10 Likes
7 Likes

Hvordan var sammenligningsgrunnlaget til denne med dagens soc? Det er vel nivo ipu.

1 Like

1 Like

About UV1
UV1 is a peptide-based vaccine inducing a specific T cell response against the universal cancer antigen telomerase. It is being developed as an “off-the-shelf” therapeutic cancer vaccine for use in combination with other immunotherapies that require an ongoing T cell response for their mode of action. In four Phase I trials involving 82 patients, UV1 has maintained a positive safety and tolerability profile and has demonstrated encouraging signals of efficacy. In 2021, the U.S. FDA granted Fast Track designation to UV1 as add-on therapy to ipilimumab or to pembrolizumab for the treatment of unresectable or metastatic melanoma, as well as Orphan Drug designation to UV1 for the treatment of stage IIB - IV melanoma.

Uthevet skrift for eventuelt nye lesere - det er konsistens over relativt høy N.

1 Like

CR på 33% med pembro er for øvrig ganske så uhørt (uten at det fremgår i denne tabellen).

6 Likes

Bempeg alt ble lagt ned?

Bempeg nivo viser jo ca like resultater som uv1 pembro.

1 Like
4 Likes

Pembro UV 1 er slik jeg leser dette marginalt bedre enn ipi+ nivo (foreløpig) men uv1 pembro må gå over 72,1 MND for å slå ipi +nivo? De er på 24 MND nå…så det er lenge til denne kan sammenlignes.

Det er jo svært lange mOS.

Men det er selvfølgelig :

Ipi+nivo+ uv1 som må slå ipi+nivo for at det skal bli suksess.

Noen som har noen tanker på bempeg og nedleggelsen av dette? Det var jo på nyhetene men at dette også gjaldt melanoma indikasjonen visste jeg ikke.

1 Like

Det du skal vektlegge i en vurdering av disse nye dataene er totaliteten. UV1 med N = 80+ over flere studier med CPI viser svært gode og stedvis overlegne signaler. Min oppfatning er at datapakken til UV1 allerede er mer robust enn BEMPEG (forut for PIVOT-09), og rasjonalet er bedre underbygget rent vitenskapelig.

Å sammenligne to helt ulike assets/virkemåter er i utgangspunktet sjelden/aldri en fruktbar øvelse.

Hovedstudien INITIUM kjøres nettopp med ipi + nivo + UV1.

Edit: primærendepunktet er for øvrig PFS @Fartin

5 Likes

Nei. “Må” vel heller “slå” pembro, som uv1+pembro ser ut til å gjøre, som er lovende.

Så må ipi+nivo+uv1 “slå” ipi+nivo.

4 Likes

Hvor lenge siden startet Ipo Nipo med uv1, mhp å sammenligne mPFS på 11.5 mndr uten uv1?
Regner med at mPFS offentliggjøres når den oppnås.

Det rekker de ikke. Men det er ikke endpoint. Studien er event drevet. Dvs for eks om en pasient får tilbakefall, eller dør så fører det til ett event. Ved 70 eventer stopper de studien og teller opp hvor mange i hver arm som har fått event og sammenligner tallene. Så bør uv1+ipi+nivo slå ipi+nivo. Visst ikke blir det ikke noe særlig hyggelig.

1 Like

Primary Outcome Measures :

  1. PFS per Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) 1.1 [ Time Frame: Time from randomization to progressive disease (PD) or death from any cause, estimated up to 27 months ]

Compare progression free survival (PFS) of UV1 vaccination in combination with nivolumab and ipilimumab to that of nivolumab and ipilimumab

2 Likes

4 Likes

Bare 12% (hvis det holder dagen ut) prosent opp etter 40% nedgang siden nyttår på en slik god melding, viser hvor depresiv stemningen nå er, spesielt for denne sektoren.

Ja, det sier litt om at markedet har sluttet å sende biotekaksjer avgårde bare basert på meldinger om gode data. Det må langt mer til enn feks i 2017…kommersielle avtaler må til. men hvis det i U sitt tilfelle er mer og mer åpenbart at det går veien nå, så kan jo de som føler seg trygge på det gjøre ekstremt gode kjøp.