Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

På data fra samme studie (og da kun fra kohort 2) i fjor sommer, så gikk aksjen fra 73 til 103 på 5 dager. Eller 111 på 11 dager, før en pause og runnet opp til 170. I en så lite likvid aksje med ditto lav float som dette, så avhenger alt av om det er volum til salgs eller ikke. Les: om det er store aktører fortsatt rebalanserer og/eller akkumulerer gitt markedsforholdene.

Det er under 6 måneder til nyttår - hvor kursen vil være tresifret prosent (min antakelse) høyere i fravær av avlesning/feiling av INITIUM. Å gjette på kurs på ukes/månedsbasis herfra og ut oppløpet gidder i alle fall ikke jeg.

6 Likes

9 Likes

I tilfelle det ikke kom godt nok frem, så dreide innlegget seg om hvordan en aksje med volumprofil og float som dette beveger seg når store aktører ikke lenger står i veien for nettokjøpere av fundamentale nyheter.

Så får det være opp til andre å spekulere i tidspunktet for når markedsforholdene ligger til rette for dét. Jeg vet i alle fall ikke når sektorsentimentet har bunnet ut og/eller når større aktører er ferdige med rebalansering/salg og snur til kjøp.

Når det er sagt, så mener jeg oppriktig at kursen 31. desember 2022 vil være høyere enn peak i ukeschartet for 2021. Om noen er fysne på et lite veddemål kan vi ses her :point_right: https://tekinvestor.no/t/insider-veddemalstrad/

4 Likes

Hva tenker dere om at 2-års overlevelsen har falt til 73%, det må bety at cohort 2 ligger nærmere 6/10 overlevere etter 2 år. Dette ligger farlig nær det vi kan forvente fra pembro-alene🧐

Man må nesten se tallene under ett når N er så lav som 30, og særlig når kohort 2 kun er 10 av disse. 1 pasient fra eller til får voldsomme utslag. CR i kohort 2 er for eksempel så høy som 40 %, om ikke jeg blingser.

Om man ser kohortene samlet ser man ~200 % økning i CR og ~30 % økning i OS på 24 måneder. Det er svært positivt.

Det viktige nå blir at OS holder seg høy ved 36 måneders oppfølging av kohort 1 (N = 20) litt senere i år. Til sammenligning var pembro mono ved dette punktet ~50 prosent.

Edit:

Videre vet vi at selskapet vil publisere mer om disse dataene i en av journalene og presentere på en større konferanse. Her vil man trolig få bedre innsikt i populasjonen mv. Noe som igjen vil påvirke i hvilken grad man kan tilskrive dataene vekt.

CEO har uttalt at klinikerne gledet seg til dette, så det blir spennende å se.

5 Likes

Et annet aspekt er at selskapet ikke har rapportert mpfs i cohort 2.

Selv med 4 «frafall» i cohorten, kan i teorien de resterende 6 fortsatt være i respons, og derav mpfs ikke nådd etter 24mnd.

Poenget er uansett, man vet for lite, man har ikke alle tallene foran seg, og da virker det litt banalt å fokusere på 1 eller 2 pasienter i en populasjon på 10stk🤷🏻‍♂️

Enig at dette kan være tilfeldigheter, men det må vi også innse at kohort 1 kan være.

Det at vi snakker om OS gjør det selvfølgelig enda vanskeligere å tolke. De kan ha dødd i trafikkulykke for alt vi vet😕

Tror nok uansett markedet er litt mer avventende til disse dataene enn i fjor når kohort 1 kom

2 Likes

Enig. Uansett så gir cohort 1+2 gode signaler på at UV1 gir en tilleggseffekt til cpi uten å legge til noe særlig tox.

Med cpi’er som nærmer seg slutten på patenter vil «alt» som kan kombineres med disse slukes, tror jeg.

Den kommende publikasjonen av cohort1+2 være særs interessant lesing, også er det bare å håpe på at INITIUM ikke leses av på leeenge enda.

2 Likes

Dagens understatement, vi er midt i historiens største krakk i sektoren. Nesten halvparten av selskapene over dammen handles til under cash :sweat_smile:

Det sagt, så ser det veldig bunnete ut, og det kan bli veldig, veldig hyggelig når markedet finner ut det er på tide å sende sektoren opp fra asken igjen.

5 Likes

Selvfølgelig.

Derfor er det jo fornuftig å se de samlet, -når man kan det, -for da har man høyere N.

Det er vel vanskelig å se for seg at det skal strømme penger inn igjen i sektoren som sådan så lenge man antar renten skal videre opp

På et eller annet tidspunkt går det opp for markedet at sektoren i all hovedsak er upåvirket av både renter og inflasjon. Noe som gjør den til en kandidat for å frontrunne en generell recovery.

Markedet forsøker å se 12-18 måneder frem i tid. Godt mulig man innen den tid har passert rentetoppen pga. lavere inflasjonspress i økonomien,

Økt rente vil redusere verdien av de forventede inntektene på grunn av økt diskonteringsrente. Derfor straffes jo biotek ekstra hardt når renten stiger og er stigende

Vel både ja og nei. Sektoren trynet for øvrig lenge før rentene rørte på seg. Nå husker jeg ikke hvilken artikkel jeg leste som tok for seg hvordan sektoren i bunn og grunn er (delvis) løsrevet makro (fundert i data/science/innovasjon, etterspørsel av behandling, liten priselastisitet mv.). Kan dele den hvis jeg finner den igjen. Akkurat nå er sentimentet så råttent at det betyr pent lite, da, ingen tvil om det.

Det er jo litt spesielt at man kan se en diskonteringsrente på rundt 16% brukt ved analyser av biotech-selskaper!
Har enda litt å gå på da!

15 Likes

4 Likes

Da vet vi hva Bjørn Dæhlie bruker den sparte formueskatten sin på :wink: Det handles fra alpene!

Når fondene er ferdige med sine rebalanseringer blir det lite float å få tak i for alle som skal ta plass i løpet av H2. Det blir ikke få.

3 Likes