Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

På et eller annet tidspunkt går det opp for markedet at sektoren i all hovedsak er upåvirket av både renter og inflasjon. Noe som gjør den til en kandidat for å frontrunne en generell recovery.

Markedet forsøker å se 12-18 måneder frem i tid. Godt mulig man innen den tid har passert rentetoppen pga. lavere inflasjonspress i økonomien,

Økt rente vil redusere verdien av de forventede inntektene på grunn av økt diskonteringsrente. Derfor straffes jo biotek ekstra hardt når renten stiger og er stigende

Vel både ja og nei. Sektoren trynet for øvrig lenge før rentene rørte på seg. Nå husker jeg ikke hvilken artikkel jeg leste som tok for seg hvordan sektoren i bunn og grunn er (delvis) løsrevet makro (fundert i data/science/innovasjon, etterspørsel av behandling, liten priselastisitet mv.). Kan dele den hvis jeg finner den igjen. Akkurat nå er sentimentet så råttent at det betyr pent lite, da, ingen tvil om det.

Det er jo litt spesielt at man kan se en diskonteringsrente på rundt 16% brukt ved analyser av biotech-selskaper!
Har enda litt å gå på da!

15 Likes

4 Likes

Da vet vi hva Bjørn Dæhlie bruker den sparte formueskatten sin på :wink: Det handles fra alpene!

Når fondene er ferdige med sine rebalanseringer blir det lite float å få tak i for alle som skal ta plass i løpet av H2. Det blir ikke få.

3 Likes

Et annet tema, hvor blir det av første pasienten i LUNGVAC. Jens Bjørheim har vel annonsert minst et par ganger at første innrullering skjer i Q2!

Q2 avsluttes om noen få dager, så det er kanskje ikke så lenge til, da. Som de altså har guidet for FPD. Det samme gjelder enrollment complete for INITUM. Any day.

2 Likes

Det vel ikke sikkert slikt blir oppdatert før på Q2 presentasjonen i august.

Å børsmeldte innrullering av en pasient høres litt panisk ut?

Å melde FPD er standard for de fleste biotechs som prøver å være så åpne som mulig.
Dro bare også fram FPD meldingen til INITIUM så du kan se innholdet:

2 Likes

Ser den

Siden de meldte fpd H1 11.mai, så vil jeg tro den er like rundt hjørnet. Så er det jo også slik at det kan oppstå hickups ifb med innrullering, men langt unna er den nok ikke :blush:

Ultimovacs Completes Patient Recruitment in INITIUM Phase II Trial of UV1 in Malignant Melanoma

35 Likes

Ultimovacs ser ut til å være «vår» stjerne innen norsk biotek. Må det fortsette :pray::partying_face:

4 Likes

Snakk om shady selskap, rekrutterer ferdig hovedstudien for å ta vekk fokus på at FPD i sitt femte r2p kan ryke med én dag på guidingen.

6 Likes

mange har noe lære av dette selskapet.

Så det du sier er at FPD i Lungvac kommer i morgen?
:rocket: