Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

For å si det sånn, jeg har ikke fått dama til å gjøre samme investeringer som meg for husfredens skyld, så at CEO-en tydeligvis har snakket varmt nok om U til at kona e.l. har kjøpt sier sitt :stuck_out_tongue:

5 Likes

Jeg merker meg at sousa (addit: nær relasjon. My bad) kjøper på ose sine skuldertrekk av eminent gode ultimo meldinger. slår på stortromma og dobler sitt sedvanlige 1000aksjer kjøp til 2000.

3 Likes

De som vet, de legger merke til hvem som faktisk skiller seg ut i en krevende tid. At klinikerne ligger i selen for å kjøre studiene med UV1 er - utover alle artiklene, posterne mv. som underbygger rasjonalet - det mest lovende ved det kliniske programmet.

Tilsvarende er det motsatte er rødt flagg man ser konsekvensen av andre steder.

Uansett, innsidekjøp og denslags på toppen. At familien til sjefen eksponerer seg selv i caset sier ikke rent lite.

10 Likes

Leter man etter røde flagg må man se utenfor Ultimovacs sine vegger!

1 Like
19 Likes

Når vi ser hva som har skjedd med andre selskaper under “Radforsk-paraplyen”: Jeg håper (og tror (?)) at det faktum at Ultimo faktisk rekrutterer i en vanvittig fart ift andre er en indikasjon på at de “positive signalene” fra tidligere studier muligens ikke var en fluke.

Er det noe dere som har vært lenger i biotek også føler? Hvis lav rekrutteringshastighet er et uttrykk for lavt engasjementet blant klinikerne og pasientene (som igjen kan være et uttrykk for effekt eller tro på produktet), er høy rekrutteringshastighet et uttrykk for det motsatte? Altså høyt engasjement og tro på produktet blant klinkerne.

7 Likes

At både klinikere og pharma nærmest sloss om å få kjøre studier med UV1 er så positivt som det får blitt. CEO har hele veien vært klar på at deres største utfordring ikke er mangelen på mulige samarbeid, men å velge «rett» indikasjon, kombinasjon og partner. Med hensyn til å bygge et mest mulig verdifullt klinisk setup / datapakke.

I dag har de altså satt BP opp mot hverandre med r2p studier med 4 av 5 av største / mest verdifulle CPI’ene. Og de er finansiert for å stille i sterkest mulig forhandlingsposisjon før- eller etter avlesninger.

13 Likes

Klinikere skal jo sånn objektivt/optimalt sett ikke vite noe om effekten. Men jeg ser klart for meg at når du ser/hører om en bemerkelsesverdig andel complete response og ikke noe alvorlige bivirkninger, da er det lett å fremme forskningen og gi litt håp ved å fortelle om muligheten å bli med i et studie som prøvekanin

2 Likes

Liten pille kan velte stort lass

5 Likes

Tenk så bra CPI faktisk virker om man til slutt finner ut av verdens mest anvendte smertestillende mot formodning kan påvirke effekt negativt i dagens SOC. Det er nå en gang slik at immunterapi ble til i en epoke hvor det om mulig ble knasket mer smertestillende enn i dag.

1 Like

Tenk om man finner ut at paracetamol reduserer effektiviteten til immunforsvaret? :thinking:

Vet ikke helt hva poengene her er, stoffet det er snakk om har vært en implisitt del av utviklingen av immunterapi og er randomisert inn i studiene (slik at det blir likt i de forskjellige armene). Både historisk og i dag.

Fack, nå må Ultimovacs stoppe hele UV1 prosjektet på grunn av Paracet :frowning:

Edit, kanskje ikke gøy å spøke med på en dag som dette - unnskyld.

Nå stopper pasientene i studiet på paracet og blir mye friskere!

Jeg syntes innlegget på fundamental tråden illustrerer risikoen ganske bra i biotec… det skal små utslag til for at ett resultat blir bra eller dårlig. Det positive med uv1 er at de nevnte at klinikere rekrutterte godt fordi de så resultater fra medisinen. Nipu+Ivo gir faktisk ganske gode resultater.

Vil feks COVID kunne påvirke studienen til Ultimovacs? Hvis en pasient hadde dødd av Covid (eller en annen irrelevant dødsårsak ift sykdsomsutviklingen), vil de bli tatt med i beregningen av primary endpoint?

Hvis ja, ser vi jo hvor lite som skal til fra @polygons sitt fantastiske innlegg i fundamental tråden. 1-2 personer til og fra i kontrollarm/eksperiment arm kan være forskjellen på 0.0235 og 0.1056 i chi-square testen.

Jeg deler @Sjakk sin tolkning. At Ultimovacs holder guidingen og leverer en sterk rekruttering i en periode der hele bransjen har hatt store utfordringer vitner om mye positivitet hos klinikerne, som følger opp pasientene og kjenner de ulike behandlingsalternativene. Hadde en investert med utgangspunkt i dette ville man solgt seg ut av for eksempel NANO når rekrutteringen stoppet opp og forble lav. Disclaimer: er tidligere NANO aksjonær og sitter nå med ULTI.

4 Likes

Det er en eller annen som har brukt ferien til å skrive et relativt langt innlegg om ULTI på Hegnar / Finansavisen Forum for den som er interessert.

ULTIMOVACS - once in a lifetime!

3 Likes

Hadde det bare vært en trigger for at folk kjøpte aksjen så……

At MSD begynner å få litt hetta iom at patentet deres på Keytruda går ut om få år slik at de hurtigst mulig må fa sikret seg uv-1 for å få satt en overlegen soC i forhold til konkurrenter. :wink:

1 Like