Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det kan også komme en ny fase 2 studie med sponsor, det har vel vært luftet som en mulighet på kvartalsrapport og radium-podcast, uten at jeg kan oppgi kilder på informasjonen akkurat nå.

Skuffende at Longvac som en hel-norsk studie ikke er kommet i gang enda. En studie som har et enormt potensiale, men begynner nå å lure på hva de somler med i Drammen.

Det er vel en litt bombastisk uttalelse. Oppstart var planlagt H1 22 å ferien er over hvert øyelokk. Ikke utenkelig med 1.pasient melding nå i August.

2 Likes

De benytter jo alle større norske sykehus så hadde forventet bedre!
Er det at vi i Norge ikke har en kompetente sykehusledere til å lede slike studie, eller går det på den norske kulturen med at private kommersielle selskaper ikke skal stå bak kreftstudier?

Det var da voldsomt som du slengte pisken på en studie som er 1 mnd over guiding. Sånt skjer.

Det sagt, så spiller det i det store og hele null. Det vi venter på er readout av INITIUM og NIPU som er begge er bortimot ontrack tross 2+ år med pandemi.

For still deg dette spørsmålet:

• Om INITIUM og NIPU leser av positivt, gjør det deg da noe å vente 1-2-3mnd ekstra på Lungvacc?

• Om INITIUM og/eller NIPU leser av negativt, kommer du da til å sitte å vente på Lungvacc readout?

1 Like

Det bør være soleklart at INTIUM og NIPU er de essensielle studiene i første omgang.
Og risikoen på nedsiden ligger her, da negative resultater vil medføre stor tvil om effekten av UV1 i kombinasjon med immunterapi, og aksjekursen vil da trolig gruses.

Kursen vil med rette helt klart gruses om de feiler, vi har flere nylige eksempler på det (nesten i all fall, de kom jo ikke helt i mål med innrullering, den risikoen er i all fall borte med initium)

Men hvis man er investert så er man vel inneforstått med datarisikoen i biotek…

Er vel ganske åpenbart at kursen går ned ved negativ readout? Akkurat like åpnebart som at kursen går opp ved positiv readout faktisk.

2 Likes

Skriver dette ettersom det virker som enkelte skribenter ser bort fra at UV1 ikke kan gi resultater som forventet i fase 2.
Hver og en får gjøre sine egne vurderinger men selv er jeg nå kommet til at risikoen i høstmånedene er så høy at jeg reduserer eksponeringen i Ulti.

1 Like

Det morsomme med dét er at INITIUM også kan lese av positivt i høstmånedene, selv om det er mindre sannsynlig. Kombinert med mer data (UV-107) og TET-plattform roadmap, så er det en vurdering som om ikke annet har forbehold. Og så har man avtaler og/eller nye samarbeid på toppen, da.

4 Likes

Jeg tror risikoen er minst like høy for at kursen løper fra deg i høstmånedene, for jeg tror de som tenker som deg allerede har solgt.

…og i tillegg kommer de gode poengene til @h3nk1

2 Likes

Spiller i det store og hele null?
Hvis det ikke er viktig hvorfor gidder selskapet å ville starte disse studiene?
Hvorfor skal vi KUN vente på Initium og Nipu.?

Er jo rene Nano strategien det, å ikke gå etter flere indikasjoner samtidig.

De var sene på Dovacc og de har ikke fått Lungvac i gang innen det halvåret de hadde guidet.
Er helt greit å stille spørsmål med hvorfor det går tregt når UV1 skal være så elsket blant key opinion leaders der ute.
1 mnd over så langt ja, men de hadde 6 mnd på seg før 1H streken som de ikke fikk det til.
Jeg er enig med @Truls2, det virker rart at når behandlingen er så enkel at det ikke skal være mulig å få fortgang i det. Spesielt i Lungvac hvor eierskapet burde stå høyt med tanke på hvor tette bånd det sikkert er mellom principal investigator og selskapet.

Svaret på hvorfor kan være så mye, interessen for det eksisterer ikke her.

Hva hvis Dovacc fortsetter å levere 2 pr Q? Fremdeles bare vente på Initium og Nipu?

(Her er litt popcorn til alle mann på forskudd: :popcorn: )

2 Likes

Rekrutterer de aktivt i lumgvac? Kanskje det er et løkhue i helseforsk som ikke har kokt nok kaffe…

Er det norn som kan med sikkerhet si at de ikke har rekruttert i Lungvac??

Ja, de melder First Patient Dosed i studiene sine.

https://tools.eurolandir.com/tools/Pressreleases/GetPressRelease/?ID=4011699&lang=en-GB&companycode=no-ulti&v=

Du trekker konklusjoner av en annen melding?

Det du impliserer her er altså at Professor Odd Terje Brustugun skal ha mistet litt trua nå, på studien han har jobbet i flere år for å få til? Seriøst…

@Birgitte , vi KAN være helt sikre på at vi ikke har FPD i denne studien ennå ja. Litt synd selvfølgelig, men virkelig ikke et tegn ala det fundamentalt røde flagget NANO sin manglende rekruttering var - slik @vegar_beider messer om på chatten nå i kveld i hvert fall. Det er rett og slett skivebom.

2 Likes

Nei, av at de har sendt ut melding på alle sine FPD i alle studiene.

Jeg har ikke tenkt så mye over dette. Rekrutteringen har gått strykende også i Q2 i andre studier så dette har neppe noen betydning. Jeg vil vel heller si det slik at Q2 går til 30.06 og det ville kanskje ikke være fornuftig å starte dette rett før ferieavvikling på grunn av oppfølgning, så juli vil jeg ikke regne med som forsinkelse.

1 Like

Nei, det er ikke det jeg sier og forstår ikke hvordan i all verden du konkluderer med etter å ha lest den setningen :smiley: