Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Kursen vil med rette helt klart gruses om de feiler, vi har flere nylige eksempler på det (nesten i all fall, de kom jo ikke helt i mål med innrullering, den risikoen er i all fall borte med initium)

Men hvis man er investert så er man vel inneforstått med datarisikoen i biotek…

Er vel ganske åpenbart at kursen går ned ved negativ readout? Akkurat like åpnebart som at kursen går opp ved positiv readout faktisk.

2 Likes

Skriver dette ettersom det virker som enkelte skribenter ser bort fra at UV1 ikke kan gi resultater som forventet i fase 2.
Hver og en får gjøre sine egne vurderinger men selv er jeg nå kommet til at risikoen i høstmånedene er så høy at jeg reduserer eksponeringen i Ulti.

1 Like

Det morsomme med dét er at INITIUM også kan lese av positivt i høstmånedene, selv om det er mindre sannsynlig. Kombinert med mer data (UV-107) og TET-plattform roadmap, så er det en vurdering som om ikke annet har forbehold. Og så har man avtaler og/eller nye samarbeid på toppen, da.

4 Likes

Jeg tror risikoen er minst like høy for at kursen løper fra deg i høstmånedene, for jeg tror de som tenker som deg allerede har solgt.

…og i tillegg kommer de gode poengene til @h3nk1

2 Likes

Spiller i det store og hele null?
Hvis det ikke er viktig hvorfor gidder selskapet å ville starte disse studiene?
Hvorfor skal vi KUN vente på Initium og Nipu.?

Er jo rene Nano strategien det, å ikke gå etter flere indikasjoner samtidig.

De var sene på Dovacc og de har ikke fått Lungvac i gang innen det halvåret de hadde guidet.
Er helt greit å stille spørsmål med hvorfor det går tregt når UV1 skal være så elsket blant key opinion leaders der ute.
1 mnd over så langt ja, men de hadde 6 mnd på seg før 1H streken som de ikke fikk det til.
Jeg er enig med @Truls2, det virker rart at når behandlingen er så enkel at det ikke skal være mulig å få fortgang i det. Spesielt i Lungvac hvor eierskapet burde stå høyt med tanke på hvor tette bånd det sikkert er mellom principal investigator og selskapet.

Svaret på hvorfor kan være så mye, interessen for det eksisterer ikke her.

Hva hvis Dovacc fortsetter å levere 2 pr Q? Fremdeles bare vente på Initium og Nipu?

(Her er litt popcorn til alle mann på forskudd: :popcorn: )

2 Likes

Rekrutterer de aktivt i lumgvac? Kanskje det er et løkhue i helseforsk som ikke har kokt nok kaffe…

Er det norn som kan med sikkerhet si at de ikke har rekruttert i Lungvac??

Ja, de melder First Patient Dosed i studiene sine.

https://tools.eurolandir.com/tools/Pressreleases/GetPressRelease/?ID=4011699&lang=en-GB&companycode=no-ulti&v=

Du trekker konklusjoner av en annen melding?

Det du impliserer her er altså at Professor Odd Terje Brustugun skal ha mistet litt trua nå, på studien han har jobbet i flere år for å få til? Seriøst…

@Birgitte , vi KAN være helt sikre på at vi ikke har FPD i denne studien ennå ja. Litt synd selvfølgelig, men virkelig ikke et tegn ala det fundamentalt røde flagget NANO sin manglende rekruttering var - slik @vegar_beider messer om på chatten nå i kveld i hvert fall. Det er rett og slett skivebom.

2 Likes

Nei, av at de har sendt ut melding på alle sine FPD i alle studiene.

Jeg har ikke tenkt så mye over dette. Rekrutteringen har gått strykende også i Q2 i andre studier så dette har neppe noen betydning. Jeg vil vel heller si det slik at Q2 går til 30.06 og det ville kanskje ikke være fornuftig å starte dette rett før ferieavvikling på grunn av oppfølgning, så juli vil jeg ikke regne med som forsinkelse.

1 Like

Nei, det er ikke det jeg sier og forstår ikke hvordan i all verden du konkluderer med etter å ha lest den setningen :smiley:

Hva har du drukket for noe? Sier da vitterlig ikke at å starte nye indikasjoner betyr 0, men at en utsettelse på 2-3mnd betyr 0, for en studie som skal lese av etter INITIUM og NIPU - det står jeg 100% for.

3 Likes

Jeg skjønner frustrasjonen til folk rundt at de kliniske forskningsorganisasjonene/sykehusene Ultimovacs har valgt å starte studier med ikke leverer nøyaktig som de forespeiler på oppstart. SÆRLIG nå fordi kursen har vært i en dalende trend etter den fantastiske opptredenen på høsten i 2021.

Jeg er likevel av den oppfatning at det er en distraksjon fra det som virkelig betyr noe - og det er resultater fra NIPU og INITIUM. Det er fint å følge med på utviklingen av kliniske studier, men aksjen har enten klappet sammen eller oppnådd en enorm vekst før disse resultatene i det hele tatt er mulig å skjelne trender i.

I min forrige post skrev jeg at bare Keytruda selges for 2500mill på 5 dager. 50 milliarder i kvartalet. 200 milliarder i året. OG det er økende over hele immunterapifeltet.

Dersom INITIUM og NIPU viser at tillegg av UV1 gir en klinisk meningsfull effekt (ca >20% økning i PFS/OS) er det en hendelse klinikere og børsen virkelig vil legge merke til. Er effekten merkbart bedre enn det snakker vi om en sensasjon.

Rasjonalet til UV1 er logisk og studiene er satt opp så vi får gode svar. Selskapet er finansiert langt forbi readout, og produktet er et kombinasjonsprodukt for et marked hvor
a) de store spillerne har medikamenter på vei ut av patent og jobber med å finne produkter å kombinere med for å øke patenttiden
b) de mindre spillerne ser etter muligheter for å finne kombinasjonsprodukter som gir de mulighet til å raskere spise av markedsandelene

I tillegg er UV1 et pipeline-in-a-drug produkt, som i likhet med en plattform er et enormt verdifullt produktkonsept. Det muliggjør en bred ekspansjon på positive fase 2-data, noe som igjen vil si at en avtale/oppkjøp basert på gode resultater burde gi oss som kjøper på disse nivåene og hele veien opp til dagens kursmål veldig god avkastning på pengene. Å se på BEMPEG-avtalen mellom Nektar Therapeutics og Bristol Myers -Squibb er ikke ulogisk, men man må tenke på at UV1 vil være validert klinisk når de er klare for en deal — med mindre noen blir utålmodig og tilbyr en deal de ikke kan avslå før readout da.

12 Likes

Ser at det er stigende interesse og kommentarer om U også på forum på Finansavisen.

Har trua på at kurs på 80 tallet er nær forestående og at allerede i løpet av dagen kan man se tendensen.

Bio sektoren opp 3,80% opp på XBI i USA i går.

1 Like

Bioteksektoren virker å ha snudd fra pessimisme til optimisme, og det er positivt.

Om noen uker er det Q2 hvor jeg antar de vil oppdatere på innrulleringen av TET og gi en nærmere guiding på når vi kan forvente news derifra. At øverste dosenivå er trygt ville vært en veldig positiv utvikling. I tillegg vil vi få en bedre oversikt over NIPU, og forumets statistikere kan si mer om hvordan sannsynlighetsrommet ser ut for readout av den. Det er ikke utenkelig at NIPU leser av før INITIUM, også med gode resultater. Jeg har tenkt litt på fremtiden og hva en kurs under 100 representerer slags mulighet for oss langsiktige. Husk også at failure betyr at vaksinering mest sannsynlig ikke fungerer og muligheten er tapt.

Når vi nærmer oss 1Q23 vil jeg anta at selskapet inviterer til en Capital Market Day for å oppdatere investorer på hva UV1 kan bli, men også for å fortelle om planene for TET. Selskapet har en pipeline-in-a-drug OG en plattform som skal utvikles, og her er det viktig å ha investorene med på laget. Implikasjonen av en god avtale for UV1 er således åpenbare for utviklingen av TET, som i tillegg har utlisensieringsmuligheter som leveringsteknologi. Ultimovacs har i tillegg egen R&D på antigener fra programmene deres som er klare til utlisensiering dersom UV1 viser effekt.

Disse antigenene kan bli populære da de bygger på den samme forskningen og logikken som UV1.

Om noen år kan vi sitte med et selskap som har

  • ett utlisensiert produkt på en historisk gunstig avtale
  • en STOR pengebinge til R&D og pipeline
  • MYE oppmerksomhet fra verdensmedia og investorer og biotekselskaper
  • en vaksineteknologiplattform hvor de forsøker å få kreftvaksiner inn tidligere i behandlingsparadigmet sammen eller før behandling med sjekkpunkthemmere
  • samarbeid med statlige organisasjoner/store aktører om et profylaktisk vaksineringsprogram for høyrisk-pasienter
  • stor R&D-virksomhet og utlisensiering av verdifulle antigener.

For min del ser jeg konturene av et fremtidig ledende kreftvaksineselskap, endog tidlig og ikke validert enda. Det blir veldig spennende å følge fortsettelsen og nivåene man kan kjøpe seg inn på nå fremstår som gunstige hvis de utvikler selskapet som jeg håper og tror.

24 Likes

Er det lurt å gå inn nå?

Anbefaler deg og lese deg opp. Du kan jo begynne med denne tråden. Se på teknisk, kursutvikling siste halvår mv.