Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Selskapet er inne i en periode nå hvor de venter på avlesning av den første av i alt 5 store studier. Den avlesningen er ekstremt viktig for selskapet og vil gi en solid pekepinn på hva man kan forvente videre, imo. Samtidig fortsetter de å utvikle selskapet og det kan når som helst komme nye partnersamarbeid i nye indikasjoner (f.eks litt tidligere i behandlingsforløpet). Jeg har forstått Carlos som at det nå er fase 3-studier de går for, så neste partnerstudie vil i såfall bli en fase 3-studie i samarbeid med big pharma og diverse organisasjoner.

Det er ingen ting som hindrer et selskap å starte en fase 3-studie rett fra fase 1/2 feks, men kostnaden er såpass høy at de vil trenge samarbeid for å få ned prisen. Den hendelsen vil nødvendigvis være veldig positivt for selskapet og oss aksjonærer, men betinger som sagt at det finnes aktuelle partnere og organisasjoner som vil gjøre studie i riktig indikasjon (tidlig i forløpet av kreft f.eks)

Man kan ikke vite sikkert når avlesningen kommer, eller om den da er positiv eller negativ. Det man kan anta med stor sannsynlighet er at det er høyere sjanse for en positiv avlesning jo mer tiden går, og det gjelder for NIPU også (en studie hvor pasientene sannsynligvis progredierer raskere og endepunkt oppnås raskere).

I mitt hode er man da i en situasjon nå hvor man kan kjøpe “rimelig” nå, eller vente til senere og mest sannsynlig kjøpe til dobbel pris eller høyere. Det faktum at man aldri helt kan vite hvordan readout blir gjør at jeg føler det er mer logisk å ta en beslutning nå og sette veddemålet enn å fremdeles måtte gamble, men fra langt høyere nivåer…

Just my two cents.

11 Likes

Mener du at de ikke vil gå for betinget godkjenning basert på gode data fra fase 2-studiene? Har Carlos skiftet holdning?
Jeg har inntrykk av at man hele veien har gitt uttrykk for at man går for dette forutsatt meget gode resultater fra fase 2.
Men så er jo spørsmålet hvilke resultater man kommer ut med, og ikke minst hva man legger i “meget gode resultater”?

Jeg kommenterte ikke på det nå. Nå kommenterte jeg muligheten for at det lanseres enda en studie i samarbeid med big pharma, sannsynligvis i et tidligere stadie av kreften. Det er der jeg har forstått de som at det er fase 3 som nå er aktuelt.

Dette blir noe hypotetisk i mitt hode, men skjønner at i ditt hode er det mange tanker og hypoteser uten at det er så lett å følge med på alt for oss dødelige!

Du skal ha ros for å være oppdatert og følge godt med Fornybar med men du har et forbedrings-potensiale i det å formidle dine meninger til allmenheten både her på tråden og i chatten.

Husk at de fleste av oss i det norske aksjemarkedet kommer fra olje/gass, shipping, og fiskeoppdrett!

Hva vil du «hen” skal ytre mer forståelsesfullt da? At dagens kurs må være en fleip mtp det som ligger foran oss & siste deltagelse i emisjonen?

Nei, her var det snakk om en misforståelse ved at han snakker om en ny fase 3, og jeg om at de gikk for fase 3 i eksisterende fase 2 studier uten å samtidig søke betinget godkjenning ut fra meget gode resultater i fase 2.
Ps. merkelig hvor populært det å bruke “hen”!?

Takk for tilbakemeldingen. Skal ta det med meg videre :slight_smile:

5 Likes

Som aksjonær så synes jeg det er en god ting å være konservativ og sober i sine antagelser. At fase 2 skal være så fantastisk bra at det kan supportere en betinget godkjennelse er et potensielt scenario, men mer på det optimistiske. At man tenker at man må kjøre en fase 3 studie er helt reelt.

Ser derfor ingen brist i det @Fornybar skriver.

6 Likes

Kan dere vennligst vente litt med å pumpe ut så mange kvalitets poster??

Jeg kan alltid bistå med å senke oss ned på mer folkelig nivå igjen:

bilde

10 Likes

2 Likes

6p1da6

7 Likes

12 Likes

Sånn seriøst, hvordan redigerer dere teksten i en meme?

3 Likes

Memegenerator👍

1 Like

21 Likes

image

4 Likes

7 Likes

bilde

10 Likes

Da har vi nøstet litt i den mest personlige memen som dukket opp i går og konkludert med at spørsmålsskjemaet på hjemmesiden til Ultimovacs antakelig har vært ødelagt en god stund.

Jeg har tatt ansvar og opplyst IR om problemet, og jeg vedder på at det blir fikset relativt raskt.

Fra nå av bruker dere bare IR@ultimovacs.com til spørsmål.

11 Likes