Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Vil tro at veldig mange av de 3000 som blir diagnostisert med mesoteliom i USA årlig er innom denne siden og leser. Positivt for rekrutteringen!

EDIT: Sånn rent bortsett fra at det ikke er noen siter i USA for NIPU…

4 Likes

De har allerede lagt til én ekstra site fordi Investigators har ringt og spurt om å få bli med. Ref Radium

INITIUM derimot har siter i USA, og rekrutterer ifølge ny oppdatering på ClinicalTrials.

2 Likes

Ja, der har det kommet to nye siter i USA ja, i tillegg til de to som allerede rekrutterer. Og en site til i Belgia. 13 totalt nå.

3 Likes

Nå er vi ferdig med halve september, venter spent på nye studien:)

3 Likes

Og

  • 1 års OS i melanoma med UV1 + Keytruda som kommer i oktober (?)
  • 5 års OS fra fase 1 studien i lungekreft

Begge disse kommer vel i Q4? Da kommer også FPD i TENDU studien, som ikke er noen megatrigger i seg selv, men godt å være igang der og :slight_smile:

1 Like

De meldte 1 oktober i 2019 at de var klare for innrullering av 10 nye pasienter (kohort 2) i melanoma-studien, så jeg vil anta at avlesningen av OS osv ikke tar for lang tid. NSCLC skal sannsynligvis presenteres på SITC - som i fjor- den 9. november. FPD med TET i prostata vil nok da komme mot slutten av året.

Med andre ord er det nok å ta av resten av året. Rett over nyttår er det melanoma 5 års OS, FPD i den nye ukjente studien etc etc.

3 Likes

Safety og top line 1 års OS i front line melanoma (UV1 + Pembrolizumab(Keytruda)) kommer ganske raskt etter 1 oktober, vil jeg anta.

Bare noen uker igjen.

Jens Bjørheim, Chief Medical Officer of Ultimovacs, added:
“We are pleased that we have completed the enrollment of the second cohort in
this Phase I trial despite challenging times related to the ongoing pandemic. In
September of this year, all patients in the first cohort will have reached their
1-year follow-up period and we look forward to announcing top-line safety and
preliminary efficacy data from patients in the first cohort in the fourth
quarter of this year, followed by more detailed results at an international
medical conference early next year”

Top line data tar som vi vet ikke så veldig lang tid å sammenstille. En større analyse tar lenger tid.
En noenlunde grei benchmark. Merk at dette er estimerte data etter kort follow up.

  • Value bet!
  • Står over reprisingen de neste tre ukene.

0 stemmegivere

1 Like

Podcast med Sara Mangsbo, som blant andre roller også er Chief Development Officer i Ultimovacs Uppsala. Handler mest om hennes personlige karriere og entrepenørskap, men det er noen beskrivelser av bakgrunnen for TET-teknologien og hva den kan brukes til (mer enn prostatakreft, som den altså skal forsøkes med først nå rundt nyttår):

6 Likes

Forventninger til 1års OS i første linje melanom - UV1 + Keytruda i 20 pasienter.

Som vi vet, så kjører Ultimovacs en fase 1-studie i front line melanom for å se på sikkerhet og effekt av UV1 + Keytruda - en PD-1-hemmer. Tidligere har de kjørt en fase 1/2a i 12 pasienter hvor de så på UV1 + ipililumab - som er en CTLA4-hemmer.

Deres fase 2-studie i melanom er som vi alle vet en kombinasjon av UV1 + PD1hemmer + CTLA4-hemmer (UV1 + nivolumab + ipililumab)

Som benchmark kan vi benytte Keynote-studien til Merck hvor innledende avlesninger av PFS og OS så slik ut:
image
6month PFS:
46,4% for pembrolizumab
26,5% for ipililumab
12mnd OS:
74.1% - 68,4% for pembrolizumab
58,2% for ipililumab

Hvordan så resultatene til Ultimovacs ut i malignant melanom sammen med ipililumab?
Hva var inntakskriteriene der da og har vi noe vi kan “sammenlikne” med?
I begge studiene har det vært tillatt med tidligere behandling, men i den gamle fase 1/2a-studien har det vært tillatt med hva som helst før.

Her er 12 mnds OS for UV1 + ipililumab i 12 pasienter:

58,2% uten UV1 vs 75% med UV1

Hva kan da UV1 gjøre for Keytruda hvor de allerede leverer70-75% 12mnd OS? Kan vi potensielt får MEGET lovende resultater her? Ser vi en 30% økning fra Pembrolizumab alene er vi på over 90% 1 års OS.

Hva vil Merck gjøre om tillegg av UV1 gir fantastiske innledende resultater i førstelinje melanom? Vi må huske på at Ultimovacs allerede har samarbeidsavtaler med en av deres argeste konkurrenter, Bristol Myers-Squibb.

Det er veldig spennende tider.

(Disclaimer: å sammenlikne forskjellige studier, fra forskjellige tider, med forskjellige kriterier for innrullering er veldig vanskelig og det er mange feilkilder. Jeg mener likevel at dette bør nevnes som en mulighet.)

5 Likes

5 års overlevelse for Keytruda vs chemo i front line NSCLC presentert på ESMO.

Så vi har det klart, sånn i tilfelle.

Gir det mening å prøve UV1 og Pembrolizumab i pasienter med lavt uttrykk av PDL1?

4 Likes

Ultimo sin med UV1 alene ser jo penere ut :wink:

SITC-NSCLC-POSTER-nov-2019.pdf (788,3 KB)

Ultimo sin er stage III/IV NSCLC, KEYNOTE024 er “previously untreated stage IV”

3 Likes

Gir strengt tatt mening å prøve det i PDL1 >50% og, tenker jeg :slightly_smiling_face:

De tallene fra NSCLC-studien inkluderer altså de med åpenbart for lav dose. Radikalt mye bedre om du dropper dem.

1 Like

Poenget, som er stort sett det eneate vi får lov av Arnesen å si, er at det er veldig lovende resultater. Legg CPI til UV1 her, og jeg vedder hva som helst på at OS vil være høyere enn i Keynotestudien på hver eneste avlesning.

2 Likes

Det eneste vi får lov å si er at det er lovende ja :smirk:

Vedder kanskje ikke hva som helst, men jeg har i alle fall veddet aller mest på Ultimovacs og UV1 :wink:

5 Likes

Jeg blir mer og mer overbevist jo mer jeg leser.

  • Hot teknologi
  • Selekterte peptider fra langtidsoverlevere
  • Gode observasjoner på at riktige T-celler induseres av vaksinen
  • Tegn på effekt som monobehandling
  • Tydelig støtte fra klinikere og big pharma
  • Tre randomiserte fase 2-studier med registreringsmulighet (“might be a couple more”)
  • “Next gen”-vaksine i klinikk om noen måneder
  • Leverer alltid på guiding
  • Penger til hele studieløpet

Etc etc etc.

9 Likes

Som en professor på radiumen så godt kommenterte, hva kunne man oppnådd med 700ug på samtlige?

1 Like

Ja, hva kunne man og hvorfor gjør man ikke?