Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Har du noen konkrete eksempler på avtaler dagen etter resultater?

Dette gir mening, imo. 6-12 mo etter en (i disse tilfellene) positiv avlesning høres helt vanlig og fornuftig ut å guide på.

Det hele er vanskelig å diskutere, for det vil jo avhenge av hva dataene viser. Etter top line slippes vil det bli mye enklere å se for seg hvor attraktivt UV1 vil være for de forskjellige aktørene.

Det vi kan være ganske sikre på er at managementet har sondert terrenget og fått feedback på at de er høyaktuelle som noe å satse på ved gode resultater. Hvis ikke ville de ikke uttalt seg på måten som beskrives over her.

(jeg har ikke hatt tid til å høre gjennom hele presentasjonen, så jeg tar forbehold om at dere beskriver ting korrekt)

1 Like

Ikke fra top of my head, men gikk relativt kjapt den Nektar dealen med BMS da;

Nektar slapp «first data» for NKTR-214 på SITC den 11.nov 2017.

https://ir.nektar.com/news-releases/news-release-details/first-data-nktr-214-combination-opdivor-nivolumab-patients-stage

« A total of 38 patients were enrolled in the dose-escalation phase of the ongoing PIVOT study»

Den 14. februar 2018 inngår Nektar og BMS en global lisensieringsdeal for NKTR-214;

  • Bristol-Myers Squibb to pay Nektar $1.85 billionupfront, comprised of $1.0 billion in cash and the purchase of ~8.28 million shares of Nektar stock at $102.60 per share
  • Companies to share global profits on NKTR-214, with Nektar receiving 65% and Bristol-Myers Squibb 35%

https://ir.nektar.com/news-releases/news-release-details/bristol-myers-squibb-and-nektar-therapeutics-announce-global

Det tok altså 93(?) dager fra dataslipp til deal. Og for en deal det var. Basert på 38(!!!) pasienter.

Verdt å nevne er også at disse 38 pasientene var fordelt på flere indikasjoner, blant annet Melanoma og NSCLC og RenaL Cell Carcinoma(?).

Hvor mange pasienter har Ultimovacs data på i fase 1?

Og hvilke deal kan Ultimovacs potensielt oppnå ved positiv readout av INITIUM og NIPU?

eller sagt på en annen måte; positive data på 136 pasienter med UV1+SOC.

5 Likes

Nykode har vel gjort to avtaler veldig tidlig så det kan jo skje når som helst. Men de har vært åpne på taktikken.

Tror det er 84. Tidlig fase og alt det der, men det er nå en gang fire studier gir signaler i samme retning.

Edit: 82 er riktig.

In four Phase I trials involving 82 patients, UV1 has maintained a positive safety and tolerability profile and has demonstrated encouraging signals of efficacy. In 2021, the U.S. FDA granted Fast Track designation to UV1 as add-on therapy to ipilimumab or to pembrolizumab for the treatment of unresectable or metastatic melanoma, as well as Orphan Drug designation to UV1 for the treatment of stage IIB - IV melanoma.

Takk! Relativt raskt ja. Jeg bare ser at flere nevner mulighet for deal dagen etter topline, men det virker som man ikke kan vise til eksempler der det har skjedd tidligere.

Kanskje greit å justere forventningene til hvor raskt det vil skje.

2 Likes

Poenget er at due diligence kan utløse avtaler både før og etter avlesning. Alle bør være innforstått med at det vanligste er etter. Om data er gode vil en venteperiode utgjøre en veldig spennende tid for selskapet og aksjonærene, så det blir jo som en honeymoon å regne.

1 Like

Jupp, ikke jeg som skriver at avtale kan komme dagen etter :wink:

Jeg vet ikke om et eneste eksempel på det en gang…

3 Likes

Får håpe det tar tid, så vi får anledning til å spekulere opp og ned om hvem, hvor mange biobucks og så videre her inne :popcorn:

2 Likes

Jeg er forøvrig enig i at vi bør legge selskapets guiding til grunn for spekulasjonrr og så kan man alltids vise til historikk for å nyansere mulighetene.

Her tenker jeg mange misser litt poenget i min forrige post. Jeg personlig driter litt i når avtale kommer, fordi om INITIUM og NIPU leser av positivt, vil den avtalen være verdt å vente på, for den kommer til å bli helt teit.

Jeg forsøker å beskrive Nektar-avtalen igjen, rett og slett fordi Nektar på mange måter prøvde på det samme som Ultimovacs, altså å kombinere med CPI i flere forskjellige indikasjoner.

Om man forvandler Nektar avtalen til å basere seg på Ultimovacs, ville denne avtalen gitt Ultimovacs 8,5mrd NOK i cash - tilsvarende 240-250kr/aksjen, samt at BMS kjøper av 5% av aksjene i selskapet til ca 4100kr/aksjen. :man_shrugging:t2:

7 Likes

Blir mye spekulasjon. En deal kan komme veldig raskt eller ta tid, selvom data er bra.

Er mange utfallsrom. Noen eksempler:

  • Er dataene av typen «home run» og man kommuniserer topplinje til markedet når dette foreligger vil man anta at Ulti ønsker å ha så mange beilere som mulig inne i datarommet samtidig hvis en beiler ikke er klar. I et slikt scenario ønsker man å få så mange kompetitive tilbud som mulig og skape litt konkurranse slik at en deal kan ta litt tid.

  • Har man en beiler allerede klar til å investere, dvs har gjort sin due dil under konfidensialitet og det eneste beileren venter på er readout av topplinje så er det ikke utenkelig at selskapet deler topplinje når de foreligger med selskapet samtidig som markedet får kommunikasjonen. I så tilfelle kan dealen komme raskt.

Viktigste er uansett at data blir bra. I så tilfelle blir vi alle happy okke som.

6 Likes

https://www.globenewswire.com/news-release/2020/08/29/2085766/37418/en/MyoKardia-Presents-Results-from-Phase-3-EXPLORER-HCM-Clinical-Trial-of-Mavacamten-for-the-Treatment-of-Obstructive-Hypertrophic-Cardiomyopathy.html

Personlig føler jeg at @Roc sitt eksempel gir hold til utsagnet om at det KAN komme “dagen etter”, så vi må nesten utrope h3nk1 til vinner av denne søndagsdiskusjonen :partying_face:

Men det kan jo være aksjene mine som snakker, så hva sier tråden?

  • Sannsynligvis kan det det
  • Nææh, ikke helt overbevist

0 stemmegivere

Med en litt løs definisjon av dagen etter er det en mulighet. Det jeg lurer på er hva folk her inne gjør hvis primærendepunktet ikke blir nådd?!

Da blir bioforum nedlagt

1 Like

Hva man gjør? Man tar tapet og går videre i skuffelse over at det mest lovende kliniske caset på berget (trolig) aldri kommer pasientene til gode.

Nå er det hele fem r2p-studier som man får avlesninger fra, da, samt en plattformteknologi som fort kan få egne bein å stå på.

Uansett, så vil en negativ første avlesning trekke verdsettelsen kraftig med i all den tid man anser overførbarheten til UV1 som relativt stor. Og omvendt.

2 Likes

Man tar et bet nå i ulti å blir med på FOMO utover høsten så er det videre opp til enhver når man velger å hoppe av.

  1. Skriver en forumpost om hvorfor det fortsatt er håp.
  2. Selger alle aksjene rett rundt åpning.
  3. Blir drittsur hvis kursen ikke faller fra der man solgte.
  4. Skriver tretten forumposter om hvorfor selskapet er på vei til avgrunnen.
  5. Kjøper igjen billigere/dyrere i løpet av en uke fordi “har jo troa, og bunnen er satt.”

Noe sånt :slight_smile:

5 Likes

Oppskriften på «biofattigdom».
Eller spilllegalskap.

Er nok ganske likt, egentlig. Man tenker at «en gang må de snu».

Du glemte «snitte ned», Jcp :wink:

2 Likes

Vittig! Det er MO i de andre trådene. Jeg tenkte dog litt mer på verdien er av å levere på de sekundære endepunktene, eventuelt ha veldig gode tall i en underpopulasjon.