Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Du kan se på Isofol om du frykter at hverken primær- eller sekundærendepunktene møtes, i hvert fall.

Et scenario som kan inntreffe er jo f.eks at NIPU leser av negativt mens INITIUM leser av uhyre positivt noen måneder etter.

I mine øyne vil det likevel senke verdien av UV1 dersom man må skrenke inn antall indikasjoner man kan tenke seg at det virker i, og jeg vil tro kursen blir rammet ganske greit dersom INITIUM feiler.

For selskapet er det bare å kjøre på videre med å få ut de andre dataene, for de har fremdeles et rasjonale per indikasjon de kjører studier i, og en negativ avlesning i f.eks melanom betyr ikke at UV1 ikke vil ha veldig god effekt i f.eks lungekreft eller ovariekreft.

Jeg antar de har valgt indikasjoner hvor de vet at telomerase er presentert. Vil det ikke være veldig usannsynlig å se effekt i kun en av indikasjonene?

Med den MoA UV1 har skulle man tro at enten virker det eller så virker det ikke.

Correcto?

Nei, det er ikke helt korrekt, i mine øyne. Kreft er forskjellig, og tumor mikromiljøet er også veldig forskjellig. Det at telomerase uttrykkes i flere kreftformer betyr ikke at det er like lett for t-cellene å slippe til for å utrydde kreften i alle kreftformer.

Er du med på den tanken?

Implikasjonen av det utsagnet er at UV1 kan gi forskjellig effekt i forskjellige krefttyper.

Man har jo et solid HÅP om at det vil virke i de indikasjoner der hvor CPI virker, men det behøver ikke være slik og derfor gjør de så mange studier som de gjør.

En positiv avlesning burde dermed øke sannsynligheten for at UV1 er universal (og dermed kursen enormt mye) mens en negativ avlesning burde minske sannsynligheten for at UV1 er universal, legge ned tanken om den indikasjonen mens rasjonalet for de andre indikasjonene består (med med lavere LOA)

4 Likes

Om de fleste resultat kommer i H1 2023 hva menes da med: – Vi forventer et godt og begivenhetsrikt andre halvår av 2022, skriver han videre.

Er det BP avtale på gang eller noe annet?

Det vil skje en hel del i andre halvår, hvorav vi kjenner til noe av det:

  • 3 års overlevelsesdata fra UV-103 studien med pembro, herunder presentasjon av mer data i hhv. publikasjon og på konferanse
  • safety og første responsdata for TET/TENDU + mer informasjon om planene for UV2/profylaktisk
  • patenter og (trolig) flere regulatoriske designasjoner
  • eventuelt andre ikke-kjente nyheter (f.eks. nye partnerskap i studier innrettet mot tidligere stadier av kreft, eventuelle utviklings-/lisensieringsavtaler mv.)
5 Likes

Ikke noe BP avtale.

Men FPD LUNGVAC, NIPU rekruttering fullføres, 3 års data cohort 1 fase 1, er noe å se fram til

Men ganske lite begivenhetsrikt når du sammenlikner med 2023 ja :slight_smile:

Edit : Ser at det ble besvart når jeg skrev :slight_smile:

1 Like

Det som er så bra for oss litt mindre investorer i Ultimovacs er dedikasjonen og størrelsen på de største investorene. Det sikrer at emisjoner blir gjort uten at kursen blir rasert. Planen til Ultimovacs er jo nå å utvikle TET og UV1 videre, og til det trengs det såklart penger.

I det tilfellet INITIUM og NIPU har lest av positivt er selskapet i en helt annen liga. Da har de proof of concept på noe som kan bli verdt enormt mye penger, og en helt annen gruppe investorer vil være aktuelle. Jeg vedder på at Carlos, Anne og resten av teamet jobber 24/7 med å sørge for at disse investorene er klare når de trengs, og jeg tror at fra den emisjonen og frem i tid vil selskapet transformeres fra et lite R&D-selskap til et som ekspanderer kraftig i antall ansatte samtidig som programmene rulles ut.

Så kommer jo såklart muligheten for utlisensiering av UV1 i tillegg… Det ser i det hele tatt veldig lyst ut for selskapet slik det ser ut nå, men alle disse godværsscenarioene forskutterer jo at TET og UV1 utvikler seg som vi håper.

2 Likes

Jeg tar en liten lynavleder og realitycheck på stemningen:

Ser det lysere ut nå enn tidligere i år? annet enn at vi er “nærmere” en konklusjon som, om en skal være fair, kan slå begge veier?

Og om jeg skal være litt slem så kan jeg lese den setningen som at henki forventer radikalt gode resultater, det er jo ett visst bias isåfall :slight_smile: (men for å være fair, så er det helst en litt tvetydig formulering av at han mener hvor eksepsjonelle nyheter det ville være om en universal vaksine virker)

Selger, og forventningen til kurs ligger et sted mellom isofol og onco sine tilbakefall, (kursen ender fort på tilsvarende kontantbeholdning pr aksje, rundt 15-20kr pr aksje for U sin del.

3 Likes

Det er disclaimere overalt hele tiden. At vi nå, på oppløpssiden skriver om hva r2p-avlesningene kan/kan ikke bety er ikke veldig rart.

Ting kunne ikke sett stort lysere ut, da signalene fra gående studier fortsatt har kommet inn positive, samtidig som det vitenskapelige rasjonalet har blitt bedre beskrevet og man har fått flere regulatoriske designasjoner/patenter.

Bare å ta en kikk på børsmeldingene siste 12-24 måneder, det.

3 Likes

Hva ønsker du å oppnå med dette innlegget egentlig? Skjønner ikke.

Vi som er positiv til caset, forskutterer jo på mange måter at studie(ne) leser av positivt? Sier seg vel selv at dårlig readout vil føre til kursfall?

Husk på datarisiko nå da folkens.

2 Likes

Tidligere i år så har vi vært 80% rekruttert i INITIUM, 50% i NIPU og TET har vært på dosenivå 2 uten sikkerhetsavklaring for det nivået.

  • Nå er INITIUM ferdig rekruttert og avlesning kan komme inn positiv/negativ når som helst
  • NIPU er 75% fullrekruttert og
  • TET innrullerer en ekspansjonskohort på høyeste dosenivå uten sikkerhetsissues.
  • UV1 har fått patent på UV1 + CPI i USA.

Som et minimum må man kunne si at det ser like lyst ut som det alltid har gjort, og det er jo egentlig bare det jeg skriver :wink:

4 Likes

Man trenger jo kanskje ikke misforstå med vilje for å lage seg et poeng heller. :man_shrugging:

Det er ganske åpenbart at @h3nk1 sin setning ikke betyr noe annet enn «gode resultater vil være radikalt», noe som er helt innenfor det selskapet selv kommuniserer (bl.a brukte vel CEO uttrykket «transformational for the company» i webcasten på fredag).

3 Likes
2 Likes

Det er helt klart jeg som er skyld i å starte denne “deal kan komme dager etter data”. Det var en spekulasjon fra min side som jeg nå tror ikke har noe realisme i seg. Forutsetningen min var naturligvis at en potensiell partner allerede hadde gjennomført en due diligence av Ultimovacs, samt hadde klare regnestykker for hvor mye de kunne betale for hvor gode data. Det kan godt være at BMS og/eller andre har vært å kikket i alle skapene i Ultimovacs, men jeg tror likevel ikke at prosessen fram til en avtale kan ta så kort tid nå. Det markedet får vite av data er oppsummert i noen få tall, men potensielle partnere som underskriver en non-disclosure agreement får vite alle data, og de vil være tidkrevende å analysere, og heller ikke kunne mates inn i “et predefinert regnestykke” for hva UV1 er verdt for dem. Og da blir dette en prosess som må gå opp og ned og sidelengs i en stor organsisasjon før det blir tatt en beslutning. Dette vil ta tid.

Da er det garantert noen som tenker at dette blir en limbo-periode hvor man kan kjøpe et derisket case til en attraktiv pris. Jeg tror ikke det. Jeg tror at dersom UV1 viser i nærheten av signifikant klinisk effekt, så vil alle verdens biotekinvestorer få det med seg. Og da blir prisingen fullstendig frikoblet fra hva den litt slitne gjengen norske biotekinvestorer på Oslo børs måtte mene.

9 Likes

I know, jeg ba deg komme med noen konkrete eksempler der det har skjedd i tilsvarende situasjoner, men det fikk jeg aldri noe svar på :wink: Det er uansett ikke så nøye hvor lang tid det eventuelt tar, men det er greit at forventningene er nogenlunde realistiske.

Helt enig i dette :slight_smile:

Er ganske lett å se om oppkjøp står for døren, er nesten utelukkende et oppkjøp av 5-15% av aksjene i forkant av noe sånt fra en aktør. Er det som er det man bør følge med på. Så kommer bud 2-6mnd etterpå. Blir vanskelig å kjøpe så mye uten at det merkes i Ulti da, mtp. freefloat på rundt 22%. De må nok gå til deler av topp 50 for å få det de trenger.

Avtaler derimot kan komme ut av det blå.

Det der gjelder sikkert i en del industri- og verdiselskaper, men kommer aldri til å være en farbar vei for et BP å kjøpe et biotek - da er det rett til styret.

1 Like

Kan godt hende, og de går nok rett til styret, men er din erfaring at aksjen står urørt av kjøper til salget/budet er annonsert?

Det vanlige over there vil være en deal med upfront og milestones. + en overpriset emisjon på ca 5-10% av totalen aksjer mot BP selskapet. Så oppkjøp om data blir videre validert som framifrå

4 Likes