Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Av alt man kunne gi kommentarer på så var det hvilken øl du fikk som slo deg som viktig?

3 Likes

Altså Pfizer kommer fra Brooklyn da :crazy_face:

2 Likes

Den sliden synliggjør grunnen til at jeg stilte de det spørsmålet i sin tid i hvert fall. Så får randomiserte studier gi oss svarene etter hvert.

hTERT som relevant antigen gjennom tid og rom (det betyr at det er tilstede i alle deler av tumor(rom) OG gjennom tumorens levetid (tid) ) er heller ikke validert klinisk enda, men dette er et obvious argument å spille på for Ultimovacs.

3 Likes

Og så kan vi jo føye til at de spesifikke peptidene i UV1 er hentet fra selve røttene i det treet. Og da blir jo metaforen komplett (ta opp med røttene / komplett respons osv.) :blush:

3 Likes

Får ubeskrivelig lyst til å kjøpe ultimo av den “disse posteren”. God reklameplakat

3 Likes

God ide. Men mine er desverre ikke tilsalgs :slight_smile:

Nei.

3 Likes

Har tenkt litt på hva hvordan man kan oppsummere på en meningsfull måte, men det er ikke helt enkelt. Grunnen til dét er at menneskers fremtoning og evne til å innby til tillit er noe man må oppleve personlig for å vurdere.

Min vurdering er at Carlos er en tour-de-force som formidler og utstråler en sjeldent robust selvsikkerhet og kompetanse. Han gikk mer inn på egen bakgrunn i begynnelsen av møtet, og det mildt sagt mye spennende og relevant har arbeidet med i sektoren på ulike steder i verden, og på de ulike sidene av bordet (klinisk, salg, kjøp). Han fortalte videre om hvordan de rigget teamet og hvorfor selskapet til tross for pandemi og kun videomøter (om natten) har lyktes med å holde oppe rekruttering og knapt bomme på guidingen gitt året før verden faktisk stengte ned.

Innledningen ble holdt uten å kaste et blikk på skjermbildet på veggen samtidig som spørsmål fra salen ble stilt forløpende. Dette er åpenbart noe sjefen liker og håndterer på en forbilledlig måte. Deretter fikk CMO gått igjennom det kliniske rasjonalet i litt mer detalj, og særlig denne foilen syntes jeg var effektiv:

I salen var hele teamet fra selskapet, Gaudernack inkludert. Carlos sa i en bisetning, like deler humoristisk som alvorlig, at mannen får nobelprisen om data kommer inn som man håper. Og dét er en tanke som er inspirerende og innbyr til håp på vegne av både selskap og pasienter.

Sarah Mangsbo fikk også anledning til å snakke litt rundt TET-plattformen. Hun er også en sterk formidler, og vil (fortsatt) være gull verdt når det kommer til å mobilisere det svenske markedet når det kommer mer data og informasjon rundt både UV1 og TET. Som Carlos understreket hun at det er mye som skjer bak kulissene som ikke kan snakkes om enda grunnet patenter som er i prosess og whatnot. Det skinner igjennom at de gleder seg til å fortelle mer om planene for plattformen og de tilnærmet uendelige mulighetene som følger av denne.

Avslutningsvis var det litt mingling og sosialisering. Undertegnede og et par gjensidig identifiserte forumbrukere ble sittende å prate litt, et lite stykke unna bordene med mat/drikke. Og rent personlig lar jeg meg imponere og setter pris på at Carlos på eget initiativ kommer bort til det han åpenbart skjønner er retail-folk (og antakelig også godt plassert som TI-brukere). Ikke bare kommer han bort for å si hei, men han setter seg ned og samtaler med oss i det som må ha vært en halvtimes tid.

Så ja, alt i alt en veldig hyggelig seanse. Som (liten) investor oppleves det bra at ledelsen tar innspill og dialog dønn seriøst. Uavhengig av beholdning og/eller andre faktorer. Tommel opp til Carlos og Co, og ikke minst Anne som nok skal ha mye av kreditten for initiativet. Det vil bli flere tilsvarende seanser i Norge og Sverige, etter de gjør en liten evaluering.

“Det er sånn generalforsamlingene burde være”, sa Anne, og det har hun rett i.

Edit:

Hva gjelder kursutvikling og alt det der, så er det et testament til børsens uransakelighet at kursen nå er halvparten av emisjonen i fjor høst. Det står på ingen måte ikke i stil til hva selskapet har levert og venter på. En oppfatning som bare ble sterkere med gårsdagen.

58 Likes

Takk h3nk1.
Rett å slett stort sett positivt skjønner jeg.
Kunne tenke meg at noen kan begynne å kjøpe mer enn de selger snart!

Link til presentasjonen de holdt igår :

10 Likes

Jeg ser gjennom presentasjonen og stiller meg igjen dette spørsmålet:

Dette har jo vært kjent siden i våres, men hva er egentlig sannsynligheten for 33 % Complete Response Rate?? At 10 av 30 ikke lenger har tegn til kreft. Mot 5 - 12 % i samnenlignbare forsøk. Riktignok med langt høyere n. Det ville vært som om 1 - 4 pasienter hadde hatt CR i dette forsøket med 30 pasienter.

0,06% sannsynlighet er det for å få et så godt resultat dersom UV1 ikke hadde hatt effekt og man hadde vært sikker på at populasjonene var helt like i Ultimovacs og MSD sine studier. Altså kosmisk usannsynlig. Men vi VET ikke om den var helt lik, selv om vi heller ikke har noen grunn til å TRO at den var veldig forskjellig.

6 Likes

Men det er mye rart som skjer… om man tar samme øvelse for tallene for interimavlesning Nanov mot avlesning på slutten finner man ut at det er usannsynlig lav sjanse for at populasjonene er like.

1 Like

Absolutt. Jeg er ikke fullt ut 99,94% sikker på at UV1 blir medisin :wink:

Men de randomiserte studiene vil snart gi oss svaret. Og jeg tror sannsynligheten er HØY.

7 Likes

Travel høst, si.

16 Likes

Ned i dag også… snart ikke mer verdi… kjipt

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Ultimovacs ASA: New share capital registered

Hvorfor valgte Ultimovacs å kjøre hovedstudien sin (fase 2b) i malignant melanoma med nivolumab/ipilimumab i stedet for pembrolizumab, egentlig?

Fordi Ipi/Nivo er standardbehandling

1 Like