Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Herlig innlegg, be fearful when others are greedy, and greedy when others are fearful

1 Like

@h3nk1 fant en 5 år gammel presentasjon, hvor forrige CEO først og fremst gir en veldig god og enkel introduksjon til feltet immunterapi. Anbefales alle å se!

Men også en heispitch på de veldig lovende data som forelå for UV1 allerede da.

6 Likes

Disse nye dataene er det ingen kommentarer fra dere rundt dette? Skal innrømme at jeg føler at jeg henger litt bak. Jeg trodde vi hadde en fase 1 sammen med keytruda og ikke med ipi. Gir disse tallene noen pekepinn sett opp imot ipi alene eller finnes det lite p sammenligne med. Ett gjesp i markedet ihvertfall. Men dette var kanskje kjent allerede.

1 Like

Dette betyr IKKE at man har fått 69 events i NIPU :wink:

4 Likes

91% fikk immune respons.

Akkurat det tallet visste vi fra før. Det denne artikkelen gjør er å gå i dybden på hva denne immunresponsen er, og gjennom det sannsynliggjøre at UV1 er det som faktisk ga den kliniske effekten man så (5 års data som vi altså også visste fra før).

Det er en fin oversikt over de fire fase I-studiene på Ultimovacs sin hjemmeside @fartin. Dette er altså den tredje av fire seksere som Ultimovacs har trillet for UV1. Denne artikkelen underbygger at det var et lodd på eneren i den tredje terningen, slik at det ikke var tilfeldig at man slo denne sekseren.

10 Likes

Du kan alt om medisin selskapet og har fulgt det i mange år. Kan jeg spørre hvor mye du har satsa?

Interessant å vite hva folk som deg som ahr såpass innsikt er villig til å satse.

Takk for deling av denne gode presentasjonen!

Kom samtidig over dette intervjuet fra Edison - Open House - Global Healthcare 2021 med Carlos de Sousa (det er kanskje vist her før, men det kan være nytt for andre også)

6 Likes

Ultimovacs has announced encouraging new data from its completed Phase I study NCT02275416. The trial investigated UV1 in combination with the immune checkpoint inhibitor (ICI) ipilimumab, for the treatment of patients with unresectable or metastatic malignant melanoma. The latest data report that vaccine-induced immune responses were observed in 10 out of 11 (91%) evaluable patients following treatment. Of note, clinical responses were observed in patients possessing immunosuppressive ‘cold’ tumours. As ‘cold’ tumours are often challenging to treat with ICIs alone, we see this result as highly encouraging for the future clinical application of UV1, opening potential future opportunities in difficult-to-treat cancers. We continue to value Ultimovacs at NOK7.2bn or NOK209/share.

16 Likes

BMY opplever suksess med å flytte PD1-hemmeren tidligere i behandlingsforløpet, nå med klinisk meningsfulle og statistisk signifikante resultater i et tidligere stadie av føflekkreft enn INITIUM går i.

BMY er en player Ultimovacs jobber hardt for å innynde seg hos, og det er viktig å huske på at UV1 har enda sterkere rasjonale tidligere i kreftforløpet, da man kan anta at kreften er mindre motstandsdyktig mot invasjon av t-celler jo tidligere i forløpet den er.

Dersom UV1 viser noe som helst effekt i kreft med spredning (det vanskeligste av førstelinjene, OG de studiene de gjør nå) burde det være megainteressant for de big pharmaene som ser at sjekkpunkthemmerne funker tidligere også.

Edit:
Dette er jo ikke relevant bare for Ultimovacs så klart, men det er den aksjen jeg konsentrerer meg om frem til avlesning, så derfor poster jeg studien her. Sånn som feltet utvikler seg (missede primærendepunkt hos de mer generelle immunstimulatorene onkolytiske virus og BEMPEG) er det nå garantert veldig mange øyne på avlesningene til Ultimovacs, som reprenterer en mer spesifikk opplæring av immunsystemet. Det er også noe ledelsen til stadighet bekrefter på kvartalsrapportene, og også i 1 til 1-møter med investorer . Ikke sant @h3nk1 ?

8 Likes

Ja, det ble senest understreket flere ganger på investormøtet i Oslo: at det er veldig mange øyne på selskapet, og særlig r2p-dataene som kommer.

Vi har jo hatt noen diskusjoner andre steder enn i denne tråden om hva dét innebærer. Personlig utelukker ikke jeg at det kan bli gjort unntak fra “regelen” som er at BP skal ha randomiserte data på bordet, før samarbeid om videre utvikling av UV1 formaliseres (i en eller annen form - her tenker jeg ikke oppkjøp).

Det får være måte på hvor lite kreative og/eller defensive forretningsutviklerne skal være når det kommer til å være “fus” på noe som forlenger levetiden til CPI (og er et revolusjonerende POC ved gode data).

Men her vet jeg at “alle” mener jeg er nisse :grinning_face_with_smiling_eyes:

8 Likes

Initium etc?

Ja, selskapet kjører fem fase-2 studier i ulike indikasjoner: Phase II trials - Ultimovacs

Vi vet at INITUM og NIPU leser av først.

Upfront, milestones og royalties. Det er regelen. Alternativt en opsjon på deal mot en upfront. Må ikke ha RCT.

Partner sikrer stakes og må gi mer penger langs med derisking av caset.

Dette fikser vi :muscle:

3 Likes

Ja, det er jo et slikt alternativ jeg har i tankene. Med uendelig penger og de største melkekuene (CPI) på vei ut av patent, så er forretningslogikken for en lekmann der at det burde være en interessant risk-reward å slippe budkrig på gode data (hvor de største er involvert).

Ja, opsjonsprisen er peanuts for de farmaselskapene vi snakker om. Å opprettholde inntjening og bytte gamle cash cows med nye er til syvende og siste det som betyr noe for dem.

1 Like

Mm. Så er spørsmålet hvor harde i klypa styret eventuelt er ved slike type tilnærmelser. Om jeg har forstått det rett, så vil det bli litt baluba da også.

Hva tenkte du spesifikt? Henger ikke helt med nå 🥸

Nei her tenkte jeg, med forbehold om å være ultimat nisse, at dersom det er due-diligence (under NDA) prosesser i kulissene, at det blir rom for flere å melde seg på, dersom noen faktisk prøver seg før avlesning(er).

Edit:

Med «harde i klypa» mente jeg at de er finansiert og har som uttalt strategi å avvente partnerskap til data er på plass for å maksimere aksjonærverdier. Da kan fremstøt avvises med henvisning til dét.

3 Likes

Jeg håper du tar feil. For jeg er ikke ferdig å kjøpe. Tenkte meg inn i starten av oktober og evt i desember.