Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Om jeg skal forklare tet platformen slik jeg har forstått det så enkelt som mulig.

Så gies dette til pasienter som har blitt “kreft fri” fra prostata kreft.

Alle prostata kreft pasienter får en eller annen gang tilbakefall. Median tiden dette tar er x antall mnd.

Her vil de forsøke å øke antall måneder frem til tilbakefall i "friske " pasienter.

Slike tet paltformen angriper begynnende kreftceller og holder tilbakefallet i sjakk.

Om det er uv-1 som oppdager telemorase aktivitet og så aktiverer immunforsvaret vet jeg ikke. Men det er vel også noe eget som hun mangsbo kom med ved det oppkjøpet de gjorde.

Det er TENDU-peptiden man håper gjør den jobben. TENDU-peptidene blir presentert for immunsystemet av TET-plattformen.

I fremtiden vil man forhåpentligvis forsøke å bruke TET-plattformen til å presentere UV1-peptidene for immunsystemet (det er dette de holder på med preklinisk nå).

1 Like

Ny kollaps i dag

Ja, helt rævva foreløpig. Pleier å komme seg en del opp igjen etter lunsj.

Nesten alt stuper i dag. Makro er blodrødt, litt vanskelig å forklare hva nytt som har skjedd i dag/helgen, men i det minste større fokus på inflasjon/resesjon etc. Har ingen gode svar dessverre

1 Like

Veldig enkelt å forklare med makro. Teknisk ser det meget skummelt med HS i US og Tyskland. Sannsynligheten for et kommende krakk på de internasjonale børsene er nå stor og vil i så fall dra med seg alt ned.
Har solgt alt annet enn binære biotek-aksjer som Ulti og Softox hvor jeg sitter gjennom stormen som måtte komme.

2 Likes

Du ser vel at denne aldri kan gå inn da target er ca. -35.

Hva mener du?

170(topp)-65(halslinje)=105-65(halslinje)=-40 i HS-formasjonen for Ulti.
Kan “trøste” oss med at denne ikke når target!

Hvis Initium leser av negativt er det vel ikke helt usannsynlig at den vil nå 35 kr. (Eier mye aksjer i Ulti, men det er datarisiko.)

Eller så kan du regne i %
60-ish % fra toppen gir fallpotensiale på 60-ish % fra bruddkurs. Havner da nede på 20-tallet :sweat:

Javel det slik du regner!
Uansett alt avhenger av det fundamentale med Initium i spissen.

1 Like

Initium har avlesning 1H 2023?

Det er det som er guidet. Men så vidt jeg skjønner fra selskapet og her inne så kan det leses av både før og etter med både positivt og negativt resultat.

1 Like

Avlesning januar/februar 2023 mest sannsynlig men kan komme både før og etter dette.

1 Like

Det er med udelt glede man kan se av listene at våre venner fra Bermuda (Fidelity) kun har knappe 100k aksjer å selge etter close torsdag forrige uke. Med andre ord er salgssiden som i brorparten av tiden siden mars måned har stått bak hver tredje-fjerde omsatte aksje straks borte.

Det blir som å fjerne et kunstig påsatt lokk som har holdt aksjen nede og gitt et (feilaktig/forbigående) inntrykk av at det er volum tilgjengelig på disse lave kursnivåene. Gått litt volum de siste dagene, så most soon.

8 Likes

Med nogenlunde samme tempo som sist måned er de tomme omrking samtidig som vi kan forvente 3 årsdata fra cohort 1 i UV1-103 :slight_smile:

1 Like

Det vil alltid være noen som ønsker å selge, men forhåpentligvis går vi inn i data season uten et overheng på 1 million aksjer som på død og liv skal ut. Det kan være vi har sett bunnen i ULTI før readout av INITIUM - noe som ikke er ulogisk mtp på hvordan chartet ser ut. Nå burde de som vil være med på siste del før avlesning kjenne sin besøkelsestid, imo.

Disclaimer: Er posisjonert.

4 Likes

Det går nok (mye) raskere, vil anta de har nærmere 50 enn 100k igjen nå - gitt volum og da særlig auksjonene siste par dager.

6 Likes