Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Tapte 20 000 idag på Oncopeptides. Kunne vært 50 000. Så nå er det ultimovacs med det resterende. Briste eller bære.

2 Likes

Aksjen stengte lavere enn dette én gang i 2021. Det er smått utrolig hvor kursen befinner seg gitt alt som har materialisert seg slik man bare kunne håpe på siden 2020.

Nå er man ~3 måneder unna de største potensielle verdidriverne (INITIUM/NIPU) nordisk (?) biotekhistorie. Og selv før den tid får man ytterligere overlevelsesdata fra UV-103.

4 Likes

Men serr….?? Er det noen som faktisk tror denne vil komme opp på for eksempel 100,- igjen i løpet av året? Den har jo bare falt hele tiden i lang tid… begynner å bli lei selv om jeg aldri selger før jeg er fornøyd……

1 Like

Om ikke INITIUM har lest av før nyttår bør kursen ha passert tresifret med god margin, foruten asteroide og solstorm. Hvor høyt den går etter hvert som man kan regne inn gode data med voksende sannsynlighet er umulig å si. Utgangspunktet oppgang er i alle fall lavere enn det jeg så for meg på dette tidspunktet i fjor.

3 Likes

Det er utrolig viktig å skille verdien på selskapet og sannsynligheten for at Initium vil lese av positivt. De to har ingen ting med hverandre å gjøre. Det kan argumenteres for at verdien av selskapet gjenspeiler markedets tro på UV1 vil lykkes.

For oss som har større tro på at UV1 blir en suksess enn det markedet har, er dagens pris meget god så fremt man har mer penger å investere. Ved å kjøpe Ultimovacs kjøper man et lodd som kan anses for å ha et relativt binært utfallsrom.

3 Likes

Følger det du sier langt på vei, men i all den tid studiene er event-drevne så vil nødvendigvis markedet “våkne” gradvis i takt med at sannsynligheten for gode data vokser for hver dag avlesning ikke finner sted.

1 Like

Altså: Etter hvert som sannsynligheten øker for at det er et vinnerlodd vi sitter med vil verdien og prisen på loddet stige.

Når det dessuten er slik at noen som har eid mange lodd straks ikke har flere å selge er det lett å tro at prisen for å være med vil stige fremover.

3 Likes

I motsetning til mange andre her har jeg liten tro på stigende kurs de neste 6mnd. fordi avlesning Initium eller Nipu nærmer seg eller lar vente på. Segmentet er pill råttent. Makro er også pill råttent og vil ikke bedre seg på kort sikt.

Biotek selskapene feiler en etter en. Onco senest i dag.
Caltx kom med gode nyheter i dag men kursen er uansett ned fra allerede lav kurs. Pho har kommet med flere positive drypp i det siste, men har ikke vært handlet lavere siden medio des. 2020 and the list goes on.

3 års data som U kommer med snart vil være et gjesp vist som forventet og negativt hvis dataene er det minste under pari. FPD Lungvac vil være et gjesp hvis før 1.okt og negativt hvis etter.

Totalt sett anser jeg det som usannsynlig det vil være noe value å sitte over avlesning i U. Skulle ikke forundre meg om det er fult mulig handle U under 70 etter en eventuell positiv avlesning mars/april. Dette er stikk motsatt av hva flere andre her mener, det er jeg klar over. Så får vi se i løpet av H1 hva fasit blir. Jeg tar gjerne feil.

5 Likes

I så fall skal jeg spise sokkene til alle i denne tråden som tar seg bryet med å sende dem til privat adresse. Spøk til side, så er det ikke vanskelig å forstå at sentimentet er bekmørkt. Biotek-TI har blitt en Hundremeterskog hvis eneste dyr og innbyggere er deprimerte esel.

Heldigvis er det ikke nordmenn og norske penger (som det uansett knapt er noen igjen av blant biotekinvestorer) som eventuelt vil løfte kursen dersom det etter hvert blir overveldende sannsynlig at lille Ultimovacs fra Norge demonstrerer POC på kreftvaksine og blir en sannsynlig kandidat for SOC i kombinasjon med CPI i potensielt “utallige” indikasjoner.

3 Likes

Det her jo argumenter for at det er et godt tidspunkt å investere.

Når ellers skal man handle? Når det er eufori?

1 Like

Dette er jeg fryktelig interessert i å vedde veldig masse penger imot. Tar du bettet?

1 Like

Det har du vel strengt tatt gjort over børs allerede :laughing:

Jeg tror ikke vi kan være langt unna peak elendighet, illikviditet og faenskap. Det er så vidt man ikke rømmer til fjells selv med det lille man har igjen av kontanter.

Men, det er i perioder som dette de beste mulighetene oppstår.

image

2 Likes

Hæ?
Hvis du er fryktelig interessert i det så anbefaler jeg deg å kjøpe aksjer i Ulti.
Eventuell argumenter imot isteden for slike flåsete kommentarer!

Enig i at det er en flåsete kommentar fra meg, men jeg blir så ufattelig oppgitt over alle som kommer fra «Pcibmenigheten» og «Nanovmonarkiet» og finner veien inn hit for å rope «datarisiko», «elendig makro», og «se hva som skjedde med X biotek. Det samme kan skje med Ulti»

Like, no shit sherlock. Åpenbart er det datarisiko, makro er shit og mange biotek feiler. Men hva er poenget ditt?

OM vi skulle være så heldig at INITIUM leser av positivt har man altså n=154 som viser at UV1 gir en synergistisk effekt til cpi - som selger for mange 100mrd per år og er på vei av patent, og dette ikke fører til en kurseksplosjon, så er biotek som bransje fullstendig uinvesterbar i all fremtid. Og jeg tror du tar fullstendig feil.

8 Likes

Sån sett er det fint at aksjemarkedet ligger langt foran makrobildet. Snart sier alle nøkkeltall resesjon, inflasjonen faller, sentralbankene signaliserer lavere renter, lange renter faller og det er risk-on for biotek og vekstaksjer. Aksjen går, du blir redd for å kjøpe for “dyrt” og plutselig blir du stående igjen på perrongen fordi du prøvde å time markedet. Sitt stille i båten og vent på data er min holding til caset.

3 Likes

Det er jo litt moro, ingen nyheter er gode nyheter. Jeg vil helst ikke høre noe før uti mai. :sweat_smile:

2 Likes

Er det mulig med kurs over 100 når man tjener mye penger på å presse kursen nedover ?

Ja, hvis noen andre tror de kan tjene mer på å kjøpe alt som selges. Risk/reward blir bedre jo nærmere nyttår man kommer. Det tar vel fart uti jan/feb…

Årets beste investering har vært bear eller olje, så er jo spørsmålet om det gjelder videre også.

Det er ikke så ofte en aksje går mer enn 100 %, selv på en knallbra nyhet. Hvis alt er ræva, sentiment, makro osv fram til avlesning så er det ikke lett å spå hva kursen er på tidspunktet avlesningen kommer.

Tror det er greit å anta at markedet er irrasjonelt, og ofte er det irrasjonelt mye lenger enn vi klarer å spå i forkant.

Får vi en tur ned mot IPO-kurs (40 ish?) så er det en dobling til 80.

Forventningsrallyet til C og etterfølgende antiklimaks sier jo også noe om markedets irrasjonalitet.

Samtidig er U også avhengig av en deal med cash for at kursen virkelig skal gå nordover (type noen hundre prosenter).

2 Likes

Enkelte betraktinger hopper bukk over hva potensielt positive avlesninger faktisk innebærer. Om markedet er så irrasjonelt at det ikke evner å prise inn verdien av UV1 gitt positive avlesninger, så er jo det en gavepakke. Jeg tror ikke man er så heldig at kursen står bom stille eller synker når sannsynligheten for transformative data øker og øker jo mer tid som går.

1 Like