Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg tror ikke man glemmer det, men sentiment og makro kan dempe effekten av positive data langt kraftigere enn man skulle ønske.

Det gir ingen mening fra et rasjonelt synspunkt, helt enig i det, men mitt eksempel refererer til et bear-marked som er enda dystrere enn vi ser i dag. Winter is coming, har Kasparov sagt noen år. Den vinteren har vi nok foran oss nå.

2 Likes

Absolutt, men i så fall er det bare å takke høyere makter. Det er mange øyne som følger med på avlesningene, så hva vi Tussier i Hundremeterskogen måtte tenke i dag har heldigvis lite å si for hva pharma og/eller internasjonale aktører gjør med selskapet dersom de presenterer det som blir en de facto sensasjon i kreftforskningen.

5 Likes

BP betaler det det er verdt. Det er bare at vi aksjonærer gjerne liker høyere kurser i forkant av deal, merkelig nok :roll_eyes:

Jeg tror ingen er helt uberørt av kursen, selv om man har lagt aksjene i fryseboksen, på hylla, en «glemt» konto eller hva det skulle være. Så følelsesmessig frakoblet er det kun Zappa som er :wink:

Effekten vil uansett komme, selskapets “objektive verdi” blir ikke mindre selv om makro skulle holde midlertidig igjen på gassen, men man må i verste fall vente lengre på ketchup-effekten. Kisten med gull forsvinner ikke. Og gevinsten blir fortsatt storveis, gitt at det går veien og man har lange nok briller. Men selvsagt synd om man ikke får betalt for å ta høy risiko.

1 Like

Og her beskriver du noe av det jeg også sier; i stedet for jevn stigning på forventninger kan vi risikere at eksterne faktorer tegner en hockeystick i stedet (ved deal).

Skulle det bli tilfellet kommer ikke Henki til å ha flere memes igjen på lager, da må han ut og ta egenproduserte situasjonsbilder.

1 Like

Jeg tror forum deltagere stort sett overdriver kursreaksjoner opp på news. Men at vi kan doble på gode resultater til 120 kr tenker jeg er innafor. Da er det verdt ca 4 milliarder. De skal bruke 12 mnd på partner diskusjoner. Noe jeg syntes er svært mye, men de vil sikkert ha flere avlesninger å forhandle om. Så risiko messig så tror jeg faktisk man kan komme unna uten å tape altfor mye og avvente initium. Men for oss som like gambling aspekter og ønsker mest mulig avkastning så er det jo ålreit å få kjøpe på 60 når den har vært i 160.

Jeg har ingen forventning om noe særlig avkastning før jul. Men kanskje vi får 10-15% på 3 års data om de følger opp bra der:)

Er folk enige i at de som eier aksjen over natta nå tror på gode resultater?

Er man videre enige i at det med tiden sannsynligvis blir mer sannsynlig med gode resultater?

Kan man da finne det sannsynlig - gitt like ødelagt makro som nå - at mengden aksjonærer som kan tenke seg å eie aksjen vil øke i takt med opplevd sannsynlighet for god readout?

4 Likes

Ja
Ja
Ja, men som jeg tror du selv har sagt; det er jo ingen som bryr seg om U….

Tror du får rigge en stand på brygga og spre budskapet :slight_smile:

Når man leser denne tråden og alt det negativet og helt irrasjonelle vurderinger som at kursen ikke nødvendigvis vil stige noe særlig på ved positive resultater - ja da skjønner man hvor mørbanka og negative norske biotek investorer er - bunnen er nå.

1 Like

…og derfor er det så positivt at når børsen åpner klokka ni etter meldingen om at INITIUM eller NIPU har oppnådd primary endpoint ettermiddagen før, så er det ikke folk som frekventerer forumet her som definerer åpningskursen - det er store profesjonelle fond og aktører i Europa og USA.

Folk sammenligner med hva de har opplevd av avlesninger av små single-arm studier gjort av andre selskaper tidligere - dette er noe helt annet. Denne avlesningen er av en viktighet som norsk bio ikke har opplevd før. Og “alle” vil få med seg den nyheten den kvelden og natten - det er jeg helt sikker på at de Sousa og teamet hans vil sørge for.

8 Likes

Vi får satse på det. Det andre er at salgsiden er det noen svært trofaste aksjonærer som kontrollerer. (For uten fidelity)Så kanskje man kan håpe at det ikke lempes ut på +20%… vi får håpe for alle involverte at det blir en fest dag.

Rekrutteringen ble nevnt. Det er den store forskjellen. Null rekruttering i nanov og pci. Mens i ultimo gikk det unna. Man kan jo ane at ingen gidder rekruttere inn i en medisin som ikke gir effekt. Mens en lege som ser resultater tenker oi, her må vi få inn så mange som mulig.

1 Like

Ah…
Herlig befriende trykkventil som lufter ut frustrasjon, tvil og slitasje her nå.

HELT UTEN E-ORE,
I ET BIOTEK.

4 Likes

U-tråden vs @h3nk1
when-moon-when-lambo

4 Likes

Husk på hvordan dere blir ekstra påvirket av at verden går til helvete akkurat nå, da :slight_smile:

1. Det er en enormt viktig avlesning.
  2. Det blir mer og mer sannsynlig med gode resultater
  3. Gode resultater kan bli starten på et paradigmeskifte innen kreftbehandling (Vaksinering + sjekkpunkthemming)
  4. Akkurat nå eier kun de som har maks tro på UV1 aksjen
  5. Flere og flere vil ønske å eie i takt med at sannsynligheten øker
  6. Risikojustert prising fører til kursoppgang

Akkurat nå tipper jeg markedet frykter readout med null effekt og det er kun den harde kjerne som eier aksjen. DETTE VIL IKKE VARE HVIS IKKE AVLESNING KOMMER.

4 Likes

Basert på?

1 Like

…studiene er event-drevne og leser av senere jo bedre resultatene blir? Dette har blitt diskutert en hel del her inne :sweat_smile:

Jeg får target ned mot 22 kr eller noe sånn sist jeg sjekket den formasjonen. Som andre skriver vil det vel avhenge av data / makro :neutral_face:

Man må ha i bakhodet at investorer er verdens nest mest livredde folkeslag, og enhver usikkerhet blir raskt til en sannhet.

Det eneste folkeslaget som er enda mer livredde er traderne, og her inne er er vi begge deler, og skriver innlegg som begge deler.

It’s only logic.

1 Like

Har selv aksjer så vi får håpe det ikke går som med Nektar. Super data i combi med CPI. Var ikke mPFS over 30? Å bra orr/cr. N på 35-40? Så det blir spennende med ipi+nivo i MM. De har jo bra med mynter å ferdig rekruttert i POC studie.