Jeg forstår heller ikke hva du mener @anon6994212. Husker ikke at jeg har spurt @fornybar om dette. Jeg er ganske sikker på at selskapet vet data allerede. Det blir spennende med oppdaterte kliniske data, men det jeg tror denne presentasjonen handler mest om, er å vise på hvilken måte immunresponsene korrelerer med og forklarer de kliniske responsene. Man underbygger at UV1 er årsaken til at så mange av pasientene i UV1-103 får redusert tumorbyrde og lever lenger, og at ekstremt mange flere blir målbart kreftfrie sammenlignet med historisk kontroll.
For klinikerne er dette mye mer interessant enn om det døde en eller to til i kohort 1 mellom 24 og 36 måneder. Det er også dette de skal gå enda mer i dybden på i de 20 ekstra pasientene som nå rekrutteres til INITIUM - for FDA og EMA er også veldig opptatt av dette når de evt. vurderer enn betinget godkjenning av UV1 basert på INITIUM.
Et poeng det ikke har blitt snakket så mye om, er det at grunnen til at Ultimovacs valgte å gjøre denne utvidelsen, vanskelig kan tolkes som noe annet enn at de ser en høyere sannsynlighet nå enn da de planla INITIUM for at FDA og EMA etterspør data av denne typen. Og det må igjen bety at selskapet ser en høyere sannsynlighet for AA nå enn for tre år siden. Pga. nettopp data fra UV1-103 som har kommet i mellomtiden.