Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

I beg to differ.

De siste månedenes makrobilde har vel nettopp vist oss at penger ikke nødvendigvis bare er penger. Uten at jeg likestiller shorting av kreftforskning med investeringer i Putin-regimet , så har i hvert fall store deler av verden vist at det finnes grenser for hva man skal tjene penger på.

Så er det kanskje ønsketenkning for oss som er investert i kreftforskning at det skulle vært forbudt å shorte disse selskapene. Men at det er usmaklig av sentrale involverte i et Radforsk-selskap å shorte et annet Radforsk-selskap, det synes jeg fortsatt må være lov å hevde.

Og at ikke alle nødvendigvis ville gjort det samme. :smirk:

10 Likes

Vi kaller det “å ha riktige verdier” der hvor jeg kommer fra. Noe de tydeligvis ikke har hatt i dette tilfellet.
Så kan de selvfølgelig smile fordi de tjente 10mill på det, men de må skamme seg hver gang de treffer noen i Ultimovacs for alle vet hvilken type “bransjekollega” dette er.
Må jo være skrudd sammen på en spesiell måte når det er noe de er komfortable med.
Skulle gjerne sett ett oppslag om denne type hendelse i media for å sette litt fokus på hvor dårlig miljø det må være i det berømte kreftforskningsmiljøet vårt når noe slikt kan skje på de nivåer.

17 Likes

Nei, @polygon ville ikke shortet NYKD (et søsterselskap i Radforsk-porteføljen) når de leverte selskapsbyggende data, om han samtidig satt i styret i Ultimovacs :slight_smile:

1 Like

Jeezez når har du tenkt å slutte å gnåle om dette? Get over it and move on. Shit happens. Se fremover. Herregud!!

Norda har obviously valgt å se fremover mot data readouts :sunglasses:

Som investor og trader gjør det meg håpefull for de neste månedene, siden de åpenbart kan flytte kurs :rocket:

1 Like

Kan vi calle bunnen nå?

Spar deg. Det er jo du som påstår at en bruker ville gjort det samme når det er så langt fra sannheten det er mulig å komme. Det er fullstendig uakseptabel atferd i en slik næringsklynge. Og så klager du etterpå? Jeg kommer alltid til å “gnåle” om dette når det kommer opp, at det trigger deg er bare en bonus.

4 Likes

Til dere som følger med på “de trofaste” på Bermuda: Hva er stoda nå? Har de noe særlig ULTI- aksjer igjen?

De har roet veldig ned og ikke solgt noe en ukes tid. Kan hende de er ferdige, kun 50-100k igjen hvis ikke.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

  • Nei
  • Ja

0 stemmegivere

1 Like

Ser du hva fornybar spør om hos den skjulte brukeren/innlegget?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

3 Likes

Litt div:

de Sousa var hos Sachs i forrige uke og hadde en liten panel+selskapspresentasjon. Her kommer det muligens opptak av paneldiskusjonen etterhvert.

bilde

Åslaug Helland var på plass i Radium i går og snakket litt om NIPU (fra ca 20:40)

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-245

Gaudernack har nettopp vært i Torino og snakket om UV1

Kommer en trial in progress presentasjon om DOVACC i slutten av neste mnd på ESGO

14 Likes

Noen av de har kjempegod effekt (ikke alle selvfølgelig).

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Må innrømme at jeg er overrasket at vi så 5-tallet, men ok, det skifter ikke mitt standpunkt på aksjen enda: 0 eller minst 300 i løpet av de neste 7 månedene. Hadde selvsagt vært fint å se en kurs på 90 idag istedenfor 59,9, men til syvende og sist så er det alt eller ingenting som gjelder her.
Tror jeg bare trengte å minne meg på det når kursen stadig faller når det jevnt kommer gode meldinger…

4 Likes

Da ble det ikke noen innrulering i Lungvac i Q3 heller, merkelig. Jens B gjentok minst et par ganger iløpet av Q2 at første pasient skulle innruleres. Noe av det samme har vel vært tilfelle i Q3, samt at det på Q2 presentasjonen ble opplyst at sitene var klare, og pasienter ble screenet. Dog tydeligvis har ingen pasienter kommet igjennom nåløyet iløpet av kanskje opptil 2 måneders screening!

I disse dager starter Brustugun selv opp en nordisk studie med samme medikament. Målet er å inkludere 100 pasienter fra Norge, Sverige og Danmark. Alle vil få tablettbehandlingen. Brustugun fortalte om studien til Dagens Medisin i fjor sommer.

Det har tatt litt tid å få i gang studien, men forrige måned startet vi opp. Nå er vi klare til å inkludere pasienter.

Han forventer at det vil gå raskt å få inkludert nok pasienter til å fylle opp studien.

-I løpet av et år får vi sannsynligvis inkludert 100 pasienter»

Professor Brustugun startet helt nylig et annet studie lungekreft (merk: ikke-konkurrerende). Som tydeligvis også tok mer tid enn forventet. Samme har skjedd her.

Det skal i utgangspunktet være god tilgang på pasienter gitt indikasjon og kriterier, så her handler det om å få kommet i gang.

La for øvrig merke til denne på sidene til et sykehus i Vest:

bilde

2 Likes

Selskapet har rekruttert ferdig sitt første Fase2-studie INITIUM med 156 pasienter. De rekrutterer i god takt på sitt andre Fase2-studie NIPU (138 pas) og begge vil etter all sannsynlighet avleses H1-23.

I tillegg ligger to andre Fase2-studier (FOCUS og DOVACC) før LUNGVACC i løypa.

Hvor mange av oss sitter igjen her når LUNGVACC avleses om alle de andre har feilet på avlesning i forkant?

Poenget mitt: Ro ned krigstypene, avlesningen av LUNGVACC (i 2024/25?) er av forsvinnende liten betydning for selskapet, i og med at 4 andre studier vil definere selskapets videre ferd i goood tid før LUNGVACC kommer med resultater.

8 Likes

Innafor å undres, synes jeg. Har gjort det samme, og det eneste svaret jeg kommer frem til er at ting har tatt mer tid enn enn forventet ifbm. oppstart på Drammen sykehus. Noe artikkelen ovenfor hinter til. Samt notiser på sykehussider som sier at inkludering begynner 1. oktober.

Uansett om det skyldes knappe ressurser eller noe annet, så er det utenfor selskapets kontroll. De ville jo aldri bommet på en så enkel guiding med vilje.

Hva gjelder investeringstesen eller UV1 som sådan, så har det i alle fall ingenting å si :slightly_smiling_face:

5 Likes