Hvis det meste går veien det neste året (positive og utvetydige resultater i INITIUM/NIPU) så blir det en fantastisk spennende tid de neste årene. Mesoteliom er jo en vanskeligere sykdom å behandle så der vil nok “fase 3-go” også bli bedømt som ekstremt positivt.
Selskapet kommer til å søke en strategisk partner med muskler til å ta utviklingen videre samtidig som de håper å kunne satse på TET-plattformen som en leveringsteknologi for framtidens terapeutiske og profylaktiske vaksiner. Den plattformen kan teoretisk brukes til både infeksiøse sykdommer og kreft, så hvis den valideres av TENDU som leveringsteknologi jeg tro den kan utvikles godt videre.
Om noen måneder kan vi være i en situasjon hvor UV1 (peptidene) er validert i klinikk mens TET (leveringsteknologi for tidligere stadier av kreft) har blitt innledende validert og er klar for fase 2.
Hva skjer da når Ultimovacs setter disse to sammen og sier de har lyst til å gjøre kliniske studier enda tidligere i kreftforløpet? Hvor verdifullt burde det kunne være for selskapet?
Om TET som adjuvans ikke viser noen tegn til problemer i TENDU (fase 1) burde det heller ikke være noe i veien med å gå rett i fase 2 (fase 3) med validerte peptider som UV1 da vil være.
Det leder til at en strategisk partner for Ultimovacs vil kunne gå rett i flere fase 3-studier med UV1, samt også kanskje gå rett i fase 2 (fase 3) med hva jeg heretter kaller UV2 (TET+UV1). Verdien av dette orker jeg ikke spekulere i når det er bear market, siden alt jeg skriver går inn det ene øyet og ut det andre uten å engang touche den optiske nerven.
Men - Vi kan rett og slett stå ovenfor en helt ellevill forvandlig av selskapet, betinget såklart av at UV1 leverer, og for ultrabull-scenarioet - at også TET leverer.