Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det er hva selskapet selv også kaller det @Fornybar . Fra IPO-prospektet, f.eks:

Kongstun Arnesen snakket masse om dette før IPO, men etterpå ble det veldig stille for ikke å lage for høye forventninger til noe som da nødvendigvis lå langt fram i tid. Nå begynner tiden å bli moden, og jeg tror Carlos og Jens skal lage noen nye slider til oss om ikke lenge.

4 Likes

Husker det. Ser på UV2 som et abstrakt begrep på neste skritt, men det er jo fordi de har sagt forsvinnende lite i det siste om temaet. Er åpen for at det er de samme peptidene og nye peptider. Men - Når jeg nå tenker meg om så er det jo syk value i å kunne rett i sen fase av utviklingen med peptider som allerede er klinisk validert. Det har jeg faktisk misset før når jeg har tenkt på dette.

free

Da er aksjen opp 10 prosent på lite volum. Det er påfallende at softwaren som har låst range og dyttet nedover i mer enn et halvt år er forduftet (eller på ferie). Lover godt foran 2 viktige dataoppdateringer den neste halvannen uken.

I bakgrunnen øker sannsynligheten for gode r2p data for hver dag som går. De kan i teorien komme inn positive når som helst og posisjonering burde tilta for hver uke fremover.

9 Likes

Noen ganger i aksjeverdenen skjer det flere positive ting på en gang, og da skjer det ofte gode ting :wink:

Auksjon …

Børspause…

Har de kommet med noen nyheter eller er det fomo ute å går her? Følger ikke aksjen så tett - så rett og slett nysgjerrig

Ingen nyheter, annet enn veldig få som er interessert i å selge nå.

Har ikke fulgt med her på en stund, men plenary oral presentation tyder sterkt på at det er spennende data som skal presenteres. Doblet beholdningen med et FOMO-kjøp på nesten dagens høyeste kurs :sweat_smile:

Og noen som er veldig interessert i å kjøpe?

04.10 MIDELFART CAPITAL AS +7.832 Ny beh.173.643
03.10 MIDELFART CAPITAL AS +50.700 Ny beh.165.811

1 Like

Ekstremt dårlig håndverk av de dersom de skal begynne å kjøpe nå :partying_face:

1 Like

Hvorfor det? Etter at aksjen er ned over 50% på et år.

Fordi det har vært månedsvis med nedsalg fra fidelity på 70ish.

De er nå så og si tomme og du skal begynne å akkumulere store mengde aksjer nå? Dårlig håndverk.

Så sannsynligvis skal de ikke ha store mengder :slight_smile:

1 Like

At det kommer oppgang når det kontinuerlige nedsalget de siste ørten månedene fra én aktør var overstått, har vært meldt et tresifret antall ganger av undertegnede alene :sweat_smile:

12 Likes

Takk h3nk1,bet meg merke i dine kommentarer om nedsalget og en kraftig rekyl på høsten.
Det gikk troll i ord,dine kommentarer skal man lytte til

Å spå kursen tør jeg aldri, men at det legges til rette for en (fortjent) oppgang når et så langvarig salgstrykk opphører, dét er sikkert. Interessant timing nå som det kommer 2x meldinger med viktige data innen kort tid, samtidig som de som ikke eier må ta stilling til når de skal bygge eksponering prior til avlesning av INITIUM/NIPU. Lav float gjør seg gjeldende igjen.

Edit:

@Chrkni det er ikke helt dårlig håndtverk, de cirka 50.000 kjøpt på kurs 59 var direkte fra kontoene til Fidelity utenfor børs :wink:

3 Likes

:man_shrugging:t2::woman_shrugging:t4:

Jeg skrev jo at dersom de skal begynne å akkumulere stor mengder aksjer , så er det ekstremt dårlig håndverk.:+1::+1:

3 Likes

Ikke om kursen er 200 10. februar og de kjøpte den opp til f.eks 120 igjen :man_shrugging: :wink:

1 Like

Jo, det synes jeg…. Men, men jeg lar flisespikkeriet ligge for nå :slight_smile:

Perfekte innganger får man aldri, og det er jo mye enklere å kjøpe når man ser lyst på ting enn når det ser mørkt ut.

Husk at ved å kjøpe nå og utover har man blant annet kommet over “peak risk”-perioden ifm chartet til polygon, en stor selger i et uklart børsmiljø er ferdigsolgt, og man har mer visibilitet ifm krig og børs i vinter og fremover.

Jeg synes absolutt ikke ideen med å øke nå og utover er dårlig håndverk, for det er nettopp det jeg forventer markedet vil gjøre frem til avlesning. Større og større sannsynlighet for gode data vil jo i ett effektivt marked prises inn, og da er det aktører som de vi har sett som sannsynligvis gjør det :slight_smile:

My two cents, uansett.

12 Likes