Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

For all del, det hadde selvsagt vært bedre om de var i gang.

Men for meg blir det litt som hvis tredjekeeper blir skadet på oppvarmingen. Du registrerer at det skjer, men du blir ikke veldig stressa… :sweat_smile:

8 Likes

Jeg føler helt ærlig at det er jeg som burde bestemme hva det er relevant å bry seg om.

  • Enig, la Fornybar være forventningsstyrer
  • Nei, jeg liker å bestemme selv hva som er viktig!

0 stemmegivere

1 Like

Hvorfor setter Brugustuen i gang med samme medisin om den ikke er bra nok?

Capaz, jeg er heller ikke stresset, men syntes det var greit å kommentere at quiding for både Q2 og Q3 mhp for innrulering i Lungvac ikke ble noe av!

Fortsatt noen timer igjen til midnatt, da :hourglass_flowing_sand:

Høhø, men må ta selskapet på det man kan :slight_smile: jeg forstår «frustrasjonen» rundt manglende FPD. Jeg undrer selv også på hvorfor det har tatt tid - samtidig er @anon50125742 sin kommentar om 3.keeperen som blir skadet, jævlig gøy, og jævlig god.

ALT handler om INITIUM og NIPU i første omgang, og om det blir homerun data tåler jeg å vente 3-4mnd ekstra på LUNGVACC

1 Like

Ikke overraskende er det solid flertall for at du burde bestemme hva det er relevant å bry seg om @fornybar .

Så da venter vi bare spent på hva du bestemmer :sweat_smile:

8 Likes

har han stemt med alle brukerne sine?

4 Likes

Mange meninger om Lungvac er noe å bry seg om.

For min del er det elendig at de i en sånn stor indikasjon ikke har klart å få studiet i gang etter så lang tid.
Ser ikke vekk ifra at det kan virke litt amatørmessig i øynene til de store som de ønsker å pynte seg opp for. Og det er negativt uansett hvor uviktig selve dataene er i den store sammenheng.

Jeg tror (og det er kun en tro) at Odd Terje Brustugun er og har vært for opptatt med andre ting i denne perioden og det har gått ut over Lungvac. Spesielt siste Q, hvor de gjennom hele perioden har sagt at det er klar bane for første pasient.

Nå skal vi nok få ny guiding som sier Q4 så får det skje om det skjer. Men det blir bare en påminnelse om hvor forsinket denne oppstarten er.

Og jo, det er viktig å få i gang alle studier de har i pipelinen. Som de selv sier, det er viktig å vise utad at de klarer å levere.

5 Likes

Er det noen her inne som har kontaktet selskapet for å høre hvorfor det tar så lang tid med Lungvac? @vegar_beider ?

2 Likes

Ser ingen grunn til det da en slik henvendelse ikke vil gjøre noe til eller fra.

Hvis det finnes en grunn så må de kommunisere den, hvis ikke så innfinner vi oss med at det bare ikke går fremover slik de guider.

1 Like

Du snakker kanskje om Drammen Sykehus som har initiert stuiden, som betaler for studien og som kjører hele studien?

5 Likes

Nå synliggjør du tankesettet som gjør at norsk biotek fremdeles har en lang vei å gå.

2 Likes

Du kan heller være presis i kritikken som i dette tilfellet går på dårlig guiding fra Ultimovacs på noe der de ikke har kontroll over gjennomføringen. Hadde dette vært deres pivotale studie hadde det selvsagt vært grunn til å være kritisk.

Edit: vil man være kritisk til Ultimovacs så er det bedre å være kritisk til UV1 og sjansen for at dette lykkes i klinikken. Nå som Initium er fullrekruttert er dette det eneste som har noe å si og det er ekstremt vanskelig å forutsi hva resultatet kommer til å bli. Dette er ikke ment som kritikk mot UV1, men mer et generelt syn på at sjansen for å lykkes i studier som dette er lav uavhengig av resultatene i fase 1/2 studiene man kjørte først (siden disse er kronisk upålitelige).

3 Likes

Tja, kanskje investorer som ignorer det negative har det.

Men jeg har ikke inntrykk av at selskapet har en lang vel å gå på dette. Jeg tar det for gitt at dette adresseres på neste kvartalspresentasjon. Men det er også sant at dette ligger på Drammen sykehus. En redegjørelse bør vi uansett få.

Selvfølgelig er det negativt, men jeg er enig med de som sier at det festen har startet/gått til helvete lenger før disse resultatene kommer.

7 Likes

Tror ikke jeg har sett noen andre klage mer på dette enn deg, derfor skjønner jeg ikke at du i det minste stiller spørsmålet til ledelsen? Og ikke missforstå meg, jeg er selv interessert i å høre svaret!

Synes det er riktig og bra at man holder selskapet til en høy standard. Det er jo derfor vi i det hele tatt har anledning til å bry oss med at r2p #5 (som
leser av sist) har tregere oppstart enn guidet.

Det sagt, så er det fortsatt slik at selskapet har guidet oppstart etter tilgjengelig informasjon og beste anslag. Forklaringen på hvorfor TTT kan vi ta for gitt at vi får. Noen hypoteser og skjermdumps fra sykehus er postet i tråden ovenfor.

Å anføre at dette rokker ved investeringscase eller tillitskapital blir søkt i all den tid de har levert både klinisk progresjon og god dialog med aksjonærer gjennom to-tre ekstremt krevende år for sektoren.

Man er åkke som få måneder unna en stor sensasjon, eller ikke, innen de neste knappe ~tre månedene.

Edit:

Det jeg derimot er skuffet over er manglende mobilisering av kapital som kunne og burde beskyttet aksjen noenlunde mot både makro og utøy. Emisjonen ble satt på 125 i fjor høst. Sannsynligheten for at UV1 faktisk fungerer har økt siden den tid (gjennom mer data og publikasjoner - om kun to-tre uker får man enda mer kjøtt på beinet).

6 Likes

Den setningen der burde de Sousa ramme inn og ha stående på pulten sin.

4 Likes

Denne studien er drevet av ett sykehus. Ultimovacs kan ikke påvirke nevneverdig

Det vet vi, det er lite/ingenting selskapet får gjort utover å kommunisere til oss basert på hva investigator guider. Og her er det en forsinkelse hos sistnevnte.

bilde

Rekruttering vil skje raskt når den er i gang.

2 Likes