Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Enig med deg Fornybar. Risken minsker for hver dag og det må prises inn i høyere kurs fremover.

Er det pån igjen med børspause eller, passerte 20%, 20.9.

Ut med søpla.

11 Likes

Celina er hakket penere eneste som er feil her​:joy::joy:

5 Likes

Hahahaha. Fantastisk. Håper hun er inne å lusker på forumet​:joy::joy::joy::heart::heart::heart:

1 Like
12 Likes

Kan hende denne landet i innbokser rundt om og bidro til litt kjøpere i dag.

Edit;

@theroger merket seg at de er er inspirert av en av homerun-foilene til selskapet:

6 Likes

3 Likes

Føler meg litt tjukk i huet. Men kan du forklare denne sliden?

Hadde det beste for Ulti vært om de inngikk en avtale per krefttype istedenfor en generell avtale med f.eks. BMS?

Hvis de får til det, ja, det tror jeg

Det vil nok aldri skje at det inngås en avtale per krefttype. Hvordan skulle det fungert for big pharma da? Legene hadde jo bare kjøpt den billigste versjonen off label og så hadde big pharma måtte drive med priskrig for å kunne selge medikamentet. Det er ikke en vinnende situasjon for innlisensiør eller Ultimovacs.

3 Likes

Dette er foiler fra Ultimovacs sin selskapspresentasjon: https://ultimovacs.com/content/2022/09/20220906-Ultimovacs-Company-Presentation.pdf

De viser rett og slett at UV1 har potensial for å anvendes i svært mange indikasjoner (hTERT er til stede i ~90 prosent av all kreft). Og de gjør et poeng ut av hvilke sjekkpunkthemmere UV1 prøves ut med i r2p-programmet, samt hvor stort markedet er.

Det Edison gjør i sin rapport om kreftvaksinekandidater, er egentlig å vise det samme: det brede potensialet og de enorme summene som utgjør CPI-markedet. De tapetserer bildet med UV1, noe vi kan like.

image

6 Likes

La oss si at vaksinen til U fungerer på tvers av alle disse indikasjonene og f.eks. Pfizer kjøper opp vaksinen. Får man ikke da en litt underlig situasjon hvor den da selges til bruk med konkurrentene sine medisiner? :thinking:

Pfizer kan vel da velge å selge den til sine konkurrenter, hvis de ønsker det?

Her kan vi sikkert be om input fra rocmobilen (@roc).

image

2 Likes

Ultimovacs har skissert to modeller - at et big pharma kjøper UV1 for å utvikle den sammen med sin(e) sjekkpunkthemmer(e) eller at en aktør uten egen sjekkpunkthemmer kjøper UV1 for å selge den ved siden av sjekkpunkthemmere.

Det siste scenarioet synes jeg høres lite sannsynlig ut iom at prispresset blir veldig stort på betaler. Det optimale scenarioet for Ultimovacs tror jeg er at UV1 blir kjøpt for å bli tilbydd SAMMEN med en sjekkpunkthemmer som allerede har et marked, og at kombinasjonen blir tilbydd til noenlunde samme pris for å opprettholde og øke (?) markedsandelen til sjekkpunkthemmeren.

Det er et press på betalingsmodellene rundt omkring med kost vs nytte, og en vanvittig økning i overlevelse hos pasientene vil ytterligere øke utgiftene for helsevesenet. På et punkt blir det for mye, og jeg tror at øvre prissjikte for en behandling er ganske nært å bli nådd nå. For oss og Ultimovacs er det bare bra, for det vil mest sannsynlig bety en høyere utkjøpspris om UV1 blir snatchet opp for å kombineres i et eksisterende marked.

Ser også fram til å høre fra @Roc på dette temaet - jeg er bare en glad amatør.

2 Likes

Ingen her snakker om UV1 som universell vaksine enda, så vidt jeg har fått med meg. Det vil være årevis til og vil kreve omfattende dokumentert sikkerhet og effekt i mange indikasjoner.

Men rasjonalet for å forsøke er jo der, og det vil jeg tro de undersøker.

Indirekte gjør vi det, da denne “alle oksers mor” muligheten øker verdien av gode r2p-data (i all den tid UV1 kan antas å være overførbar i sin virkemåte/effekt på tvers av indikasjoner) og nødvendigvis må hensyntas i forhandlinger.