Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Og bare for å forventnings justere de som ikke er så inne idet. Raskt vil være 1 år.

1 Like

6 Likes

Snakker om sola, så kan vi av dagens lister se at Fidelity er helt tomme på 2 av 3 kontoer etter at en på topp 50 tok grep. Den tredje kontoen har ikke solgt noe på et par uker og er for alle praktiske formål «tom» uansett. Da kan man se frem til en ny tid hvor ikke hver tredje-fjerde omsatte aksje er nedsalg fra én aktør. Slik man har hatt det siden februar/mars.

Det passer for så vidt bra nå som vi får 3 års overlevelsesdata for kohort 1 og muntlig presentasjon + publikasjon fra UV1-103. Dette blir de viktigste datapunktene før man rett og slett får randomiserte data fra INITIUM/NIPU. Disse kan komme inn signifikant positive i både oktober og november.

Og kursen er 60 kroner. For ett år siden ville man ikke sett for seg dét.

14 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Hvis det meste går veien det neste året (positive og utvetydige resultater i INITIUM/NIPU) så blir det en fantastisk spennende tid de neste årene. Mesoteliom er jo en vanskeligere sykdom å behandle så der vil nok “fase 3-go” også bli bedømt som ekstremt positivt.

Selskapet kommer til å søke en strategisk partner med muskler til å ta utviklingen videre samtidig som de håper å kunne satse på TET-plattformen som en leveringsteknologi for framtidens terapeutiske og profylaktiske vaksiner. Den plattformen kan teoretisk brukes til både infeksiøse sykdommer og kreft, så hvis den valideres av TENDU som leveringsteknologi jeg tro den kan utvikles godt videre.

Om noen måneder kan vi være i en situasjon hvor UV1 (peptidene) er validert i klinikk mens TET (leveringsteknologi for tidligere stadier av kreft) har blitt innledende validert og er klar for fase 2.

Hva skjer da når Ultimovacs setter disse to sammen og sier de har lyst til å gjøre kliniske studier enda tidligere i kreftforløpet? Hvor verdifullt burde det kunne være for selskapet?

Om TET som adjuvans ikke viser noen tegn til problemer i TENDU (fase 1) burde det heller ikke være noe i veien med å gå rett i fase 2 (fase 3) med validerte peptider som UV1 da vil være.

Det leder til at en strategisk partner for Ultimovacs vil kunne gå rett i flere fase 3-studier med UV1, samt også kanskje gå rett i fase 2 (fase 3) med hva jeg heretter kaller UV2 (TET+UV1). Verdien av dette orker jeg ikke spekulere i når det er bear market, siden alt jeg skriver går inn det ene øyet og ut det andre uten å engang touche den optiske nerven.

Men - Vi kan rett og slett stå ovenfor en helt ellevill forvandlig av selskapet, betinget såklart av at UV1 leverer, og for ultrabull-scenarioet - at også TET leverer.

13 Likes

Hva skjedde nå da?

Ingenting? Lite volum. Kanskje Fidelty er tomme. Inntrykket som er skapt og har fått satt seg om at det er aksjer tilgjengelige er nede vil fordufte raskt når tvangstrøyen er fjernet.

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Det er hva selskapet selv også kaller det @Fornybar . Fra IPO-prospektet, f.eks:

Kongstun Arnesen snakket masse om dette før IPO, men etterpå ble det veldig stille for ikke å lage for høye forventninger til noe som da nødvendigvis lå langt fram i tid. Nå begynner tiden å bli moden, og jeg tror Carlos og Jens skal lage noen nye slider til oss om ikke lenge.

4 Likes

Husker det. Ser på UV2 som et abstrakt begrep på neste skritt, men det er jo fordi de har sagt forsvinnende lite i det siste om temaet. Er åpen for at det er de samme peptidene og nye peptider. Men - Når jeg nå tenker meg om så er det jo syk value i å kunne rett i sen fase av utviklingen med peptider som allerede er klinisk validert. Det har jeg faktisk misset før når jeg har tenkt på dette.

free

Da er aksjen opp 10 prosent på lite volum. Det er påfallende at softwaren som har låst range og dyttet nedover i mer enn et halvt år er forduftet (eller på ferie). Lover godt foran 2 viktige dataoppdateringer den neste halvannen uken.

I bakgrunnen øker sannsynligheten for gode r2p data for hver dag som går. De kan i teorien komme inn positive når som helst og posisjonering burde tilta for hver uke fremover.

9 Likes

Noen ganger i aksjeverdenen skjer det flere positive ting på en gang, og da skjer det ofte gode ting :wink:

Auksjon …

Børspause…

Har de kommet med noen nyheter eller er det fomo ute å går her? Følger ikke aksjen så tett - så rett og slett nysgjerrig

Ingen nyheter, annet enn veldig få som er interessert i å selge nå.

Har ikke fulgt med her på en stund, men plenary oral presentation tyder sterkt på at det er spennende data som skal presenteres. Doblet beholdningen med et FOMO-kjøp på nesten dagens høyeste kurs :sweat_smile:

Og noen som er veldig interessert i å kjøpe?

04.10 MIDELFART CAPITAL AS +7.832 Ny beh.173.643
03.10 MIDELFART CAPITAL AS +50.700 Ny beh.165.811

1 Like

Ekstremt dårlig håndverk av de dersom de skal begynne å kjøpe nå :partying_face:

1 Like

Hvorfor det? Etter at aksjen er ned over 50% på et år.