Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Hvis de får til det, ja, det tror jeg

Det vil nok aldri skje at det inngås en avtale per krefttype. Hvordan skulle det fungert for big pharma da? Legene hadde jo bare kjøpt den billigste versjonen off label og så hadde big pharma måtte drive med priskrig for å kunne selge medikamentet. Det er ikke en vinnende situasjon for innlisensiør eller Ultimovacs.

3 Likes


Dette er foiler fra Ultimovacs sin selskapspresentasjon: https://ultimovacs.com/content/2022/09/20220906-Ultimovacs-Company-Presentation.pdf

De viser rett og slett at UV1 har potensial for å anvendes i svært mange indikasjoner (hTERT er til stede i ~90 prosent av all kreft). Og de gjør et poeng ut av hvilke sjekkpunkthemmere UV1 prøves ut med i r2p-programmet, samt hvor stort markedet er.

Det Edison gjør i sin rapport om kreftvaksinekandidater, er egentlig å vise det samme: det brede potensialet og de enorme summene som utgjør CPI-markedet. De tapetserer bildet med UV1, noe vi kan like.

image

6 Likes

La oss si at vaksinen til U fungerer på tvers av alle disse indikasjonene og f.eks. Pfizer kjøper opp vaksinen. Får man ikke da en litt underlig situasjon hvor den da selges til bruk med konkurrentene sine medisiner? :thinking:

Pfizer kan vel da velge å selge den til sine konkurrenter, hvis de ønsker det?

Her kan vi sikkert be om input fra rocmobilen (@roc).

image

2 Likes

Ultimovacs har skissert to modeller - at et big pharma kjøper UV1 for å utvikle den sammen med sin(e) sjekkpunkthemmer(e) eller at en aktør uten egen sjekkpunkthemmer kjøper UV1 for å selge den ved siden av sjekkpunkthemmere.

Det siste scenarioet synes jeg høres lite sannsynlig ut iom at prispresset blir veldig stort på betaler. Det optimale scenarioet for Ultimovacs tror jeg er at UV1 blir kjøpt for å bli tilbydd SAMMEN med en sjekkpunkthemmer som allerede har et marked, og at kombinasjonen blir tilbydd til noenlunde samme pris for å opprettholde og øke (?) markedsandelen til sjekkpunkthemmeren.

Det er et press på betalingsmodellene rundt omkring med kost vs nytte, og en vanvittig økning i overlevelse hos pasientene vil ytterligere øke utgiftene for helsevesenet. På et punkt blir det for mye, og jeg tror at øvre prissjikte for en behandling er ganske nært å bli nådd nå. For oss og Ultimovacs er det bare bra, for det vil mest sannsynlig bety en høyere utkjøpspris om UV1 blir snatchet opp for å kombineres i et eksisterende marked.

Ser også fram til å høre fra @Roc på dette temaet - jeg er bare en glad amatør.

2 Likes

Konseptet med universal vaksine er ikke helt kompatibelt med det regulatoriske, med mindre man får godkjennelse basert på telomerase som biomarkør. Da snakker vi jo ekstreme tall.

Har folk virkelig tro på at dette er mulig regulatorisk?

I så fall er dette alle oksers mor.

1 Like

Ingen her snakker om UV1 som universell vaksine enda, så vidt jeg har fått med meg. Det vil være årevis til og vil kreve omfattende dokumentert sikkerhet og effekt i mange indikasjoner.

Men rasjonalet for å forsøke er jo der, og det vil jeg tro de undersøker.

Indirekte gjør vi det, da denne “alle oksers mor” muligheten øker verdien av gode r2p-data (i all den tid UV1 kan antas å være overførbar i sin virkemåte/effekt på tvers av indikasjoner) og nødvendigvis må hensyntas i forhandlinger.

Synes det er rart å IKKE snakke om det, egentlig. :slight_smile:

Det er jo en del av bullscenarioet, men det blir fort useriøst å feste for mye verdi på det all den tid RCTene ikke har lest av enda :slight_smile:

1 Like

Noen som spekulerer i 200 kr aksjen ved oppnådd mål for initium.

Det har jo vært spekulert i før. Men dette er jo småprat så er det realistisk på initium ? Snaue 200% opp dit herfra ila de neste 3 mnd. Kanskje til 100-120 sent desember og 200 på positiv avlesning?

200 kr ved oppnådd mål for initium er strengt tatt bare 40 kr opp fra senhøsten ifjor, bare for å se på tallene på en annen måte.

6 Likes

Dersom UV1 viser signifikant effekt i INITIUM, så er UV1 verdt MYE mer enn 6,8 milliarder kroner.

7 Likes

Polygon, enig at 6.8 milliarder er småpenger, men går det ann å lage et estimat i det hele tatt.
Dette er noen tanker jeg har gjort meg, forutsetningene er følgende

  1. UV1 når endpoint med god margin for alle pågående fase 2 undersøkelser, og at dette før til at UV1 blir soc sammen med. Cpi. for alle 5 indikasjonene
  2. Innteker pr år for cpi er 500 milliarder.
  3. Dette punktet har jeg egentlig ingen formening om, hvor stor andel av de 500 milliardene vil UV1 være involvert i ut fra punkt 1, 5%, 10%?
  4. Hvordan vil inntektene fordeles mellom cpi og UV1. Fifty fifty kanskje, iogmed at ingen er soc uten den andre.
  5. Hvordan vil prisen bli på cpi+ UV1 kontra prisen på cpi alene idag. Min antagelse er at det ikke blir en dobling, dvs at 500 blir til 1000 milliarder.
  6. Ut fra pkt 1 til 5 vil man kunne komme fram til estimerte inntekter pr. år, og P/E
  7. Da gjenstår å vurdere verdien/aksjekursen av Ultimovacs ut fra nevnte inntekter, P/E eller andre parametre (Rojder du hadde mange slike beregninger for PHO). Hvilken PE man benytter er jo selvsagt også diskuterbart i høyeste grad som alle de andre parametrene i dette estimatet.

Jeg vil ikke prøve meg på å sette inn verdier for de ulike parametere, det er det mange andre her på tråden som vil gjøre nye bedre enn meg. I tillegg er det garantert kommentarer til hele oppsettet som sådan.

Bare så det er sagt, dette er et estimat på linje med skinnet til bjørnen før den er skutt!

1 Like

for de som skal fantasere, som @Syvcys under her. Så gjør vi det enkelt. Vi ser på peers.

Nektar (som feilet) fikk en cash upfront i tidlig fase 8-9mrd norske kroner, en selskaps investering (rettet emisjon) på rundt 6mrd (altså totalt 14mrd i utlegg cash for BMS)

Så tar vi en nykode sammenligning og kjører upfront x PE10 (helt tullete, men fikk følelsen av det var fremgangsmåten, because bigpharma upfront, due dilligence yadayada)

så jeg får si 140mrd for ulti ved en knusende god deal. (hadde dog vært veldig gøy om selskapet faktisk lever videre og ikke blir solgt ut på en positiv readout)

Så må det sies, når det er slike deals, så følger det egentlig med at BP er rause og rundhåndet med pengesekken, så skal og selskapet blåse pengene som fulle sjømenn på å kjøre et utall studier for å validere UV1 i alle mulige indikasjoner og fremgangsmåter.

Det som er mer interessant er om noen kan mene noe om muligheten i norge, altså ta selskapsutviklingen en størrelsesorden opp i forhold til hva som har eksistert i biotech sektoren, uten å treffe grensene for hva vi faktisk her og eller kan tiltrekke oss her til lands?

1 Like
5 Likes

Ultimovacs Announces Positive Three-Year Results of 71% Overall Survival Rate in Cohort 1 of UV1-103 Study in Metastatic Malignant Melanoma

39 Likes

Var ikke dette veldig gode nyheter?

1 Like