Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Akkurat. Jeg syntes det gir grunn til en god porsjon sunn skepsis. Er det 12/20 er det såvidt bedre. Om de må ha ha 30-40% I initium så er det urovekkende. Det som egentlig taler for er høy median pfs. Den er vel ned mot 9-10 mnd i keytruda alene om jeg husker riktig. Men at dette er bankers på disse resultatene syntes jeg er å ta hardt i.

Det er derfor man må se på helheten. Man kan ikke legge tung vekt på noen enkeltstående tidligfase resultater. Er dette nok et positivt signal? Ja. Bygger det videre på signalene fra samtlige fire studier? Ja. Vi kan jo ikke be om mer.

Når man har flere signaler som peker i samme retning, så blir det desto mer interessant med ytterligere publikasjoner og presentasjoner som validerer den vitenskapelige forklaringen på hvorfor de er positive. Slik sett blir presentasjonen 18. oktober og publikasjonen (vi ikke vet når kommer) mer interessant enn dette datasignalet isolert sett.

7 Likes

Det er vel hakket mer skrullete å snakke om 12/20 enn 15/20 når vi har 12/17.

Hvorfor er resultatene så urovekkende?

2 Likes

Du glemte Ultimovacs som har halvert seg og vel så det…

3 Likes

Du må se på helheten @solskimm Den er historisk billig.

2 Likes

Jeg er enig i at man kan se opp og frem i Targovax, men det forandrer ikke det faktum at det meste har gått galt for de i de siste årene :slight_smile: Stansen av TG01 og at Oncos-102 er på pause i mesoteliom og blir holdt tilbake av FDA i refraktær melanom er udiskutabelt negativt, men fra 90% ned har selskapet en ny sjanse med cRNA-programmet og TG i ny forpakning.

Grafen til Ultimovacs ser enda slik ut og value inflection point de gikk på børs for inntreffer innen det neste halve året (give or take).

Umulig å kalle dette en failure nå, uansett hvordan man vrir og vender på det.

1 Like

Thank you for reaching out.

It is not uncommon that patients are hesitating to be followed up after a study is formally closed. Cancer patients go through a lot, and they may have all kinds of personal reasons. We obviously respect that.

The requirements for clinical data are very rigid: One cannot include a patient if they haven’t given consent, even if one knows that they are alive through phone calls or texts.

Hence, I cannot give you further details, only that we have two-years data for 20+10 patients (in the two cohorts) and we will have follow-up data for 17+10 patients for another five years in the UV1-103 study.

We are very pleased with a 71% OS rate after three years, and we hope that we will have a continuous high overall survival for these patients. That’s the most important news :blush:.

Thank you for your continuous support, I wish you a great day.

Best, Anne

At pasienter ikke nødvendigvis ønsker mer oppfølging og sykehusbesøk etter at et slikt studie er formelt fullført / lukket (med pandemi på toppen) er i utgangspunktet ikke vanskelig å forstå.

9 Likes

veldig bra svar

Mon tro om det finnes en undersøkelse på akkurat dette. Hvor stor prosentandel vil ikke følges opp i kliniske studier etter en gitt periode (etter at oppfølging har blitt frivillig) og hva som er de mest typiske grunnene.

Edit: Denne var ikke dum fra 2021:

Så lenge pasientene nøler, må man vel kunne anta at de er i live.

Dette sa altså Kongstun Arnesen i forbindelse med nettopp denne studien. Det var nemlig allerede en pasient som hadde meldt seg ut fra oppfølging etter allerede 178 dager, men der man etter en diskusjon med klinikerne altså fortsatt fikk lov til å rapportere OS. Denne pasienten kan man identifisere i spiderplottet fra posteren fra i fjor, hvor man altså ser en en meget god initiell respons i tumorbyrde (og det er en helt realistisk mulighet for at dette er en CR vi aldri får vite om!):

Vi kan med stor grad av sannsynlighet si at denne pasienten levde ved 2 år, og vi kan også med ekstremt stor grad av sannsynlighet si at denne pasienten da var en av de tre som ikke ville bli fulgt opp etter 2 år.

…sånn bare for å prøve å balansere denne helt urealistiske tankegangen om at det er en mulighet for at alle disse tre nå har gått bort.

8 Likes

Ja, man må ha samtykke (informed concent) for å gjøre noe som helst studierelatert med en pasient, selv en telefon.

At pasienter trekker samtykke og dermed dropper ut er helt vanlig og særs vanlig hvis studien er allerede fullfører og det er snakk om en extension.

Synd aksjen ikke stiger på meldingen, OSE er ren lotto.

8 Likes

Ultimovacs’ lead therapeutic vaccine candidate, UV1, continues to display positive signs of clinical efficacy, this time in the form of long-term patient survival from the ongoing Phase I (NCT03538314) study in advanced unresectable and metastatic malignant melanoma patients. The trial is investigating UV1 in combination with Merck’s immune checkpoint inhibitor (ICI) pembrolizumab (Keytruda) in the first-line setting. The three-year overall survival (OS) rate from patients in cohort one of the study was 71% (12/17). This result builds on the consistently high OS rates already observed from the trial: 85% (17/20) after one year and 80% (16/20) after two-year follow-up. We believe these latest data not only highlight the clinical utility of UV1 in melanoma patients, but also provide encouraging signs for further indications which UV1 is being investigated in the clinic. We continue to value Ultimovacs at NOK7.2bn or NOK209/share.

17 Likes

209 kr aksjen er jo beskjedent, men det er jo en kurs aksjen muligens prises til underveis mot skyene og stratosfæren :slight_smile: :stuck_out_tongue_winking_eye: Så sant den ikke bare hopper rett over og aldri kommer ned igjen. Forbehold: Splitting kan skje og datakollaps ( men det ser ikke lenger realistisk ut)

Like beklagelig som forståelig at tre av pasientene som fulgte monitoreringen til og med to år, etter dette “meldte seg ut”. Nytteløst å spekulere rundt hva dette frafallet skyldes, men presisjonen / kvaliteten i de nylig presenterte overlevelsesdataene hadde klart vært bedre om vi hadde visst deres status idag.

Kanskje kan denne usikkerheten ha påvirka reaksjonen fra markedets side idag. Men like gjerne kan den henge sammen med det bykset kursen gjorde like før OS-rapporten kom. Kan ikke helt fri meg fra tanken om at det her hadde skjedd en “tynn” lekkasje.

Alt i alt tror jeg at tallet 71 % heller ligger i den nedre enden av utfallsrommet vi hadde hatt om alle 20 hadde vært gjort rede for.

For øvrig vil jeg gi stor honnør til @Roc @h3nk1 @polygon og @Fornybar m.fl. for innsiktsfulle og pedagogiske bidrag.

PS
Fikk karra til meg noen få tusen aksjer like under 60 i forrige uke og er godt fornøyd med det. Ligger “i sivet” og venter på en skikkelig rød makrodag; da hugger jeg til igjen. Har gjort 20-gangeren i biotek før og gjør det gjerne igjen.

8 Likes

Vet ikke om dette er nevnt tidligere, men denne fase1 studien i kombo med pembro, var vel i utgangspunktet designet med 2 års oppfølging av pasientene. Dette ble på et tidspunkt endret til 5 år, men man må vel uansett ha «ny consent» av pasientene - og da var det 3stk som takket nei. My take på akkurat den biten.

Også ønsker jeg å legge til at jeg synes det er ufattelig trist at det er disse 3 som ender opp med å bli diskutert, og ikke de veldig gode datene som selskapet har generert.

7 Likes

Siste måneden har du fått aksjer på lave seksti, men det har kansje ikke vært makro rødt nok?

2 Likes

Ja, hva er “rødt nok”? Når “blodet flyter i gatene” som det heter på børssjarging? Eller holder det at du har sterk tro på at kursen er svært gunstig i et lengre tidsperspektiv?

Idag har jeg en anskaffelsespris godt under en tredel av Edisons siste kursmål og er fornøyd med det.

1 Like

Dette er helt riktig og et godt poeng. Må signere nytt/forlenge samtykke ja, derfor lett for pasientene å ikke gidde å komme inn og bare takke for seg.

4 Likes

Vil det være brudd på noen etiske retningslinjer om Ultimovacs gir disse 3 (om de fortsatt lever) invcentiver til å fortsette å delta i studien? #blackmail