Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Skal jeg eller du sende en mail til Bjørnheim & co om å forsøke en gang til å få komplette OS-data da? :wink:

5 Likes

Tirsdag neste uke får vi kanskje oppklarende swimmer plot fra UV1-103. Dersom vi får det så vil det jo rimelig sikkert fremgå ganske klart hvilke pasienter som ikke sa seg villig til å bli fulgt opp videre, og responsstatusen på disse pasientene vil for meg gi en god pekepinn på om de enda lever eller om sjansen er større for at de har progrediert og kanskje gått bort.

Samtidig så har Neladner et godt poeng i det at dødsfall er offentlig informasjon. Det peker vel egentlig mot at pasientene mest sannsynlig er i live siden det er kun i det tilfelle at Ultimovacs ikke har lov å si noe. Kort sagt - dersom 1 av de var døde kunne de kommunisert 12/18 (66%) - but they didn’t.

Anyways - på konferansen om èn uke får vi også sannsynligvis data på biomarkøren PD-L1. Da Ultimovacs var på ASCO med UV1-103 kom de med denne posteren, hvor min tolkning var at pasientgruppen er veldig lik referansestudien Keynote-006.

Her er min opprinnelige tolkning av dataene da de kom ut:

(Litt streng i innledningen i 2021 ser jeg, men jeg har høye krav til investeringene mine, så sånn er det bare)

Her er pasientkarakteristikkene for Keynote-006 - den studien vi bruker som historisk kontroll for UV1-103:


Som dere ser så er 80% av pasientene PDL1-positive i denne studien. Jeg tenker på denne måten rundt dette datapunktet:

Inntrykket mitt av dataene så langt er at UV1-103 har vist veldig gode data, både på responssiden - og på overlevelsessiden.

For å bli litt abstrakt, så kan man si at dette inntrykket blir sterkere og svakere ut i fra tilleggsinfo som f.eks pasientkarakteristikker. At det er få pasienter trekker ned og åpner rom for tilfeldigheter, at karakteristikkene til nå er såpass like 006 er nøytralt, og PD-L1-distribusjonen kan således være et positivt / nøytralt eller lett negativt signal.

Det aller viktigste er at disse er nøytrale, og det mest spennende er hvordan OS egentlig er - og om vi kan se det. :wink:

17 Likes

Dagens nøtt: hva er dette?

2 Likes

Jeg ville satt penga mine på innsidekjøp… øhh vent, det er jo akkurat det jeg har gjort… :rofl:

Forøvrig; rød er Carlos og gul er andre innsidere :wink:

6 Likes

image

Markedet i sin visdom lar oss handle til under det hittil beste kjøpet til CEO på 67 kroner.

Makes sense gitt selskapsutviklingen og at vi er ute av peak risk :duck:

2 Likes

Kan du utdype hva du mener med peak risk? Har det kommet noe info om studiene jeg ikke har fått med meg eller tenkte du på noe annet?

1 Like

Studiene er event-drevne og med utgangspunkt i historisk kontroll har vi nå passert tidspunktet der UV1 har ingen effekt, eller “peak risk” om du vil. For hver dag som går øker i teorien sannsynligheten for positive avlesninger fra INITIUM og NIPU. Gitt at populasjoner alltid vil skille seg (i større eller mindre grad) fra historisk kontroll, så er det umulig å si om positiv avlesning finner sted i neste uke eller over nyttår. Om vi er nærme historisk kontroll, så er sannsynligheten (gitt at UV1 faktisk virker) større for at vi må vente en stund til. Samtidig har vi eksempler på studier i nyere tid hvor populasjonen er sykere. Om så er tilfelle her, så innebærer det at man kan få positive resultater tidligere.

8 Likes

Dagens lister viser at siste rest på den tredje kontoen er ute, og våre venner fra Bermuda er da helt ferdige med maratonsalget som begynte i februar/mars. En større aktør sørget for dette fredag.

At en annen aktør finner det for godt å presse nedover etter dette, og dertil etter å ha sittet i ro hele oppturen, er en annen sak. Hver sin lyst, viktig at alle har en hobby.

3 Likes

Jeg er ingen proff på dette men forlenget ikke Algeta livet med ca kun 3 mnd?
Ultimo viser jo til resultater som virker å være langt over nåværende “standard” behandling som vil si pasienter vil i alle fall leve 3 mnd lengre med bruk av UV1?

1 Like

Man må se det i sammenheng med datidens behandlingsalternativ for den pasientgruppen. Inkrementelle forbedringer har vel vært standarden heller enn større forbedringer i legemiddelutviklingen. Over tid blir behandlingene bedre.

Rasjonalet for UV1 er jo at det potensielt kan øke antallet respondere av immunterapi og antallet som blir langtidsoverlevere, men hvor mye (og om) trengs det randomiserte store studier for å finne ut av.

2 Likes

tilleggspoeng til fornybars sitt innlegg, Husker ikke eksakt detaljene i , minnes det var spekulert i at Bayer gjerne var ute etter litt mer enn bare xofigo på spredning til skjelett. Tanken var nok å ta hele platformen videre og spinne ut mange flere indikasjoner, i tillegg til at radiopharma kunnskapen i seg selv var interessant.

2 Likes

Ett slags tegn. Ultimovacs fullførte rekrutteringen på tiden under corona. Jeg vet ikke om andre legemidler som klarte dette. det ble nevnt i radium episode at dette hadde med begeistring fra klinikere. Nanov hadde elendig rekruttering og det sier seg jo egentlig selv. Hvorfor skal en lege gidde å rekruttere om de ser at pasientene ikke blir noe bedre? Er det omvendt her, legene så oi, dette hjelper betraktelig. Jeg regner jo med at legene vet hvem som får hva og ser effekten av det.

1 Like

Hørte på siste episode av Radium nå, og der kom det frem at de skal ha sending med Ultimovacs “live” fra Society for Melanoma Research (SMR) konferansen i Edinburgh førstkommende tirsdag.

7 Likes

ER DET NOEN SOM TROR DE HADDE GJORT DET OM IKKE DATAENE VAR SPENNENDE?

Vent litt…

Er det noen som tror de hadde fått oral presentation om ikke dataene var spennende?

2 Likes

En ting er at de skal ha en muntlig presentasjon, men det er altså en plenary sådan i første sesjon på dag 1.

plenary: [ plee-nuh-ree, plen-uh- ] (of a meeting) to be attended by all participants at a conference or assembly, who otherwise meet in smaller groups.

5 Likes

Oida. Det hadde jeg ikke fått med meg. Den henger veldig høyt! Skal U endelig få den oppmerksomheten de fortjener?

1 Like

I siste Radforsk episode 245, tror det er fra ca 21 min, kan en vanskelig tolke Einarsson på annen måte enn at rekrutteringen i NIPU går fint.

Hør også på måten han formulerer seg om de 3 som trakk seg fra videre oppfølgning.

PR fra Moderna før markedet åpner i USA dag:

Merck and Moderna Announce Exercise of Option by Merck for Joint Development and Commercialization of Investigational Personalized Cancer Vaccine

Companies on track to report data from the ongoing Phase 2 trial of mRNA-4157/V940 in combination with KEYTRUDA® as adjuvant therapy in high-risk melanoma in 4Q 2022

Kan dette ha noen innvirkning på Ultimovacs?

1 Like

Det virker som om det blir mer og mer interesse fra big pharma rundt vaksiner, også personaliserte. Det understøtter Ultimovacs sine utsagn om at det er ekstremt mange øyne på avlesningene deres, og at de snakker med big pharma hele tiden.

3 Likes