Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det er vel snakk om en helt annen pasientgruppe her?

Ja, det er derfor jeg svarer generelt om interessen for kreftvaksiner og ikke noe mer enn det.

Og så vil det naturligvis være plass til begge typer vaksiner i både forskning og behandling fremover. Noe av det som gjør UV1 så spennende er jo at den er off-the-shelf, enkel å administrere (kun en enkel injeksjon), billig å produsere og lett å oppbevare.

1 Like

Fun fact: Moderna mcap økte 70 milliarder i verdi på denne nyheten. At Merck utløser opsjonen til 2,5 milliarder før studien leser av kan jo tyde på at de har tro på gode data.

Uansett, så sier litt om beløpene i spill.

Litt morsomt at Einarsson spesifikt nevner Polygon i siste podkast noe som betyr at han følger med på hva vi skriver her inne,

2 Likes

Han skummer nok gjennom, og polygon og Boblegutten sine velfunderte beregninger leses nok med interesse.

4 Likes

50% rive seg i håret og 50% anerkjennende nikking kan jeg tenke meg :grin:

As a follow-on to Oncology ABCs (part 2) – Vaccines: Niche no longer, we spoke to two seasoned oncology experts to better understand the innovative technologies, recent trends and momentum in combination therapies. The most notable and recent catalysts are expected to continue to fuel advances and include heightened immunotherapy awareness, momentum in combination therapies (extending survival) and a drive for personalised medicine. We expect these recent trends and overall wider acceptance of complex vaccines to reinvigorate deal activity which targets companies with the most robust and innovative technologies.

Jens Bjørheim, Chief Medical Officer of Ultimovacs
Jeroen Rovers, Chief Medical Officer of Mendus (previously Immunicum)
Soo Romanoff, Managing Director - Healthcare, Head of Content, Edison Group

5 Likes

Tror neppe Einarsson sitter og scroller gjennom trådene her eller der . Men U har en IR ansvarlig som nok følger opp U i forskjellige media og trolig får de noen henvendelser direkte også.

Sitter vel å surfer litt han også som alle andre!

2 Likes

Må ikke undervurdere Jonas, han har skrevet flere innlegg på TI :wink: Mitt poeng var at han nok ikke leser hva du og jeg og trulsern skriver Birgitte, men polygon er jo outstanding.

4 Likes

Ok.Jepp

Hvorfor falt Ulti nettopp ned 7%? Fra nesten 5 til minus 2,3%?

image

8 Likes

Noen som har tilgang og kan evt dele litt hausing?:stuck_out_tongue_winking_eye::rocket:

Synes de Sousa er tydeligere på at Accelerated/conditional aproval er en realistisk mulighet nå. Og så snakker han igjen om LAG3 som ikke et problem.

Bjørnheim sier man ikke kan sette to streker under at UV1 fungerer basert på UV-103, men at man har fire studier som alle peker i den retningen.

10 Likes

Vi blir forhåpentligvis enda litt klokere på hvorfor UV1 (tilsynelatende) fungerer allerede førstkommende tirsdag. Ser vesentlig mer frem til det enn OS-oppdateringen.

1 Like

Jeps. Men der må nok Bjørnheim mobilisere alle sine gode pedagogiske evner for å forklare ikke-fagfolk hva de viser.

2 Likes

Radforsk skal jo kjøre spesialpodcast med Espen Basmo Ellingsen.

2 Likes