Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg mener også at jeg hørte dette :slight_smile:

Den som gidder kan jo høre igjennom en gang til :slight_smile:

1 Like

Jeg postet Keynote sin å pasientkar. lenger opp her. Leste dere ikke???

1 Like

Det er også derfor boble og jeg baserer oss på PFS-plottene fra Checkmate 067 og ikke KEYNOTE-006.

det er altså:
UV-103 = KEYNOTE-006
INITIUM = Checkmate 067

3 Likes

Jeg trekker det tilbake. Det virker å være noe flere med spredning i Keynote.

M0 = ingen spredning ,
M1a = spredning til nært område i hud
M1b= spredning til lunge
M1c= spredning til lunge og andre organer utenom nervesystemet
M1d= spredning også til nervesystemet

2 Likes

Keynote = Pembro mono, som er naturlig å sammenligne Uv-103 oppmot.

Checkmate = Ipilimumab+Nivolumab. Som vil være naturlig å sammenligne Initium med.

Gjelder å ha tungen beint i munnen her

4 Likes

Ja selvfølgelig.

Uthevet skrift er et viktig poeng. Det er virkelig ingenting i den retning som er priset inn.

Skal man legge litt begrunnet spekulasjon på toppen, så har relevante og senere studier enn historisk kontroll sykere populasjoner. Og nå har man i tillegg hatt en pandemi på toppen, som det er skrevet mye om at betyr at folk har ventet lengre enn normalt med behandling.

Så ja, en veldig spennende periode nå.

Det kan jo vinkles dithen at dagens markedsprising reflekterer en tidlig, men skuffende avlesning. Selv om sannsynligheten for at det skal foreskje minker for hver dag som går.

Med NANOs og PCIBs (usannsynlige?) skuffende foreløpige fase 2-resultater sett opp i mot de meget lovende respektive fase 1 - studier, uten noen som helst god medfølgende forklaring, har nok gjort en del (små-)sparere på OSE temmelig mistroiske til det meste av biotek.

Hvor har du det fra…?
Av det jeg har forstått så har det nærere vært slik at historiske kontroller/studier har vist seg å være misvisende i retning av at de gir dårligere resultat enn de faktiske resultatene per i dag. Dette fordi man opparbeider seg bedre rutiner/behandlingsregime/erfaring over tid når nye behandlinger blir tatt i bruk og blir “standard of care”
Det var vel nettopp dette som felte Clavis i sin tid etter hva jeg har forstått.(?) Der hadde de sammenlignet mot historiske data i sine fase 2 studier, men da de kjørte randomisert fase 3, så viste kontrollarmen med soc seg å være bedre enn forventet.

4 Likes

Historisk kontroll for INITIUM som ligger til grunn for modellene her inne for estimert avlesning/effekt er Checkmate 067.

Ikke uenig med deg i utgangspunktet, men her ser altså bildet annerledes ut: dårligere effekt og (trolig?) sykere populasjoner i andre relevante studier.

Det er ikke for å hause opp noe som helst, det er en interessant observasjon.

3 Likes

I tillegg er det en rekke kilder som lekker på at det er stor sjanse for at melanompasienter har fått dårligere oppfølging under pandemien, og bekymringer om at det kan gi dårligere overlevelse.

Edit! Jeg mente at en rekke kilder som viser :joy:

Hvordan mener du vi skal tolke det?

Grunnen til at det er interessant, er at det peker i retning av at (positiv) avlesning kan komme tidligere, dersom det altså har seg slik at INITIUM (som de andre studiene henvist til ovenfor) skiller seg noe fra historisk kontroll i retning sykere pasienter. Noe det vanvittig gode innlegget til @Boblegutten illustrer på en prikk i fundamentaltråden.

1 Like

God jobb av Bobblegutten! Men er siv,ing med rimelig god matematisk forståelse så vurderer det han har lagt ut som nøytralt i forhold til Ulti.

En liten opptur en gang på ett år. 4. oktober kom et løft omsider…. Så har den falt igjen siden da… når når vi bunden tror dere? På hvilken kurs bør man snitte ned?

Godt jobba av boblegutten, BULL!! For dette er første gang jeg har hørt en siv.ing som påberoper seg statusen og samtidig ikke påpeker feil i regnestykket!

Siv ing’en har jo et poeng; det er nøytralt så lenge vi ikke vet hvor syk populasjonen er. :wink:

Disclaimer: Har ikke lest Boble sin avhandling enda :speak_no_evil:

1 Like

Knapt 3000 aksjer omsatt. Må vel være bunnrekord ved sen lunsjtid.

Og det fire dager før ytterligere data presenteres, ingen som gidder å ta risken på nåværende tidspunkt😕

Neste gang det kommer litt volum inn slipper vi å ha Fidelity som overheng. Det vil merkes godt.

1 Like