Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

3x Nykodes verdi i glansdagene. Minst.

1 Like

Hvis vi som har gjort oss opp en oppfatning om verdien er heldige, får vi sjansen til å kjøpe billig før markedet forstår hva vi har her. Jeg har tidligere argumentert med at folk vil se seg blinde på prosentvis økning fra en tilfeldig kurs selskapet hadde dagen før. Men hvis de som tror at profesjonelle aktører som kan regne vil kaste seg over caset får rett, spørs det om vi er så heldige.

Men først må jo selvsagt resultatene leses av positivt (datarisiko).

1 Like

Hvis dette stemmer er det idioti å sitte over avlesning i all fall :+1:

4 Likes

…og derfor stemmer det helt sikkert ikke. Selskapet vil dele med de relevante miljøene og gi markedet flere timer å fordøye nyheten før handelen åpner.

Ble veldig mye snakk om due diligence her i dag. I et industriselskap er dette en enklere prosess gjort av advokater og revisorer (og som ofte gjøres i etterkant av en avtale). I et biotek er det den vitenskapelige due diligence som er det viktige. Og dette er ikke en prosess som enten er startet eller ikke er startet. Det er noe Ultimovacs og de pharmaene de allerede er i dialog med allerede i stor grad helt sikkert har startet.

Er mye man kan krysse av for i listen i denne informative artikkelen:

6 Likes

Dette forutsetter at du vet når avlesningen kommer :wink:

Nei, altså hvis du virkelig tror at du kan kjøpe aksjen til 30 kroner mer enn dagen før ved en positiv avlesning (som i primary endpoint met. HR=0.60) , så burde du selge i morgen tidlig.

4 Likes

Du er nok mye mer optimistisk på eksplosiv kursutvikling ved gode data enn meg polygon. Jeg tror kursen gjerne åpner 20-30 % opp og fortsetter opp fra der. Men kursnivået FØR avlesning har selvsagt betydning.

1 Like

20% opp gir ikke risk reward til å eie aksjen, imo. Du risikerer jo å tape 60%.

1 Like

Enig nordpolen. Mener man at gode data er verdt f. eks 15 milliarder (uten avtale) og børsverdien er 5 er det mer fornuftig å sitte enn om børsverdien er 12.

Ser at jeg klarer å terge de som tror en god avlesning automatisk gir dobling og mer på minuttet. Forhåpentligvis får vi se etterhvert hvem som får rett :wink:

Og jeg taper dobbelt om jeg tar feil :sweat_smile:

https://tekinvestor.no/t/insider-veddemalstrad/5629/441?u=polygon

12 Likes

Vi har snakket mest om PD-L1-status i de siste dataene. Espen Basmo Ellingsen forklarer her på en veldig god måte hvorfor de andre biomarkørene også er meget sterke signaler om UV1 sin kliniske effekt sammen med CPI.

Forenklet er poenget at CPI alene virker dårlig på svulster som ligner en frisk kropp, mens CPI+UV1 virker på disse også (fordi telomerase uttrykkes uansett).

13 Likes

Var en god gjennomgang på dette i redeye presentasjon. Har halve porteføljen i ultimo nå. Håper på gjennombrudd. Økte renter priser. Så hadde vært godt med en suksess nå.

3 Likes

The longer follow-up time allowed us to report a 3-year survival rate for patients in Cohort 1, which read out at 71 per cent. When reporting data for single cohorts, missing data, on top of the fewer patients included in the analysis, can result in relatively large changes to the survival rate. Only one patient died between years 2 and 3, but since three patients were not followed beyond 2 years, the rate had dropped from 80 per cent to 71 per cent.

4 Likes

Er det starten på førjulsrallyet vi begynner å se?

Kan nesten ikke vente på stemningen her på forumet om den dagen resultatene kommer. Fytti for en reise der kan bli. Gjeldsten sitter faktisk på 20% av aksjene. Han kan bli en Holden mann.

2 Likes

Blir gøy å se hva som skjer med kursen om noen større ønsker seg inn. Få som selger for tiden. Opp 8% på 1.7 mill omsettning

så med en pris på X00kr (fyll inn selv) aksjen og hans 7 mill aksjer… Wow!

Gjelsten er rangert på 14. plass på Kapitals liste over Norges rikeste med en reell formue på 13,5 milliarder kroner.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Jeg tenker på verdens basis​:sweat_smile::sweat_smile:

Børspause. Selgerne streiker.