Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Nykode?

2 Likes

Var Nykode ja. Eneste som shorter Ulti er derimot styremedlemmer i Nykode :grinning: (sorry for gjentakelsen @anon6994212)

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Ja, når knivskarpe Karl Johan Molnes i FA mener det er alvor, så er det alvor :joy:

På TI kunne man lese om dette for lenge siden:

2 Likes

Ultimovacs fremheves av DnB på sending til Hegnar i dag.

Jeps. Følg med på Ultimovacs i første halvår 2023. Glimrende investeringsråd der!

Den typiske DnB-kunden be like:
image

5 Likes

Får vi se ult på nykode verdi i løpet av 2023? Venter i spenning. Har økt litt jevnt.

La oss bare håpe det ikke er pga shortingen til Wellington :cold_face:

4 Likes
2 Likes

Mulig diskutert tidligere…
Hvis avlesning som kommer i H1 er “en vinner”
Da vil mest sannsynlig et BP selskap ingå avtale.
Hva er erfaringsmessig/tidsmessig det tar ifra tydelig resultat /melding til avtale er i boks? 3 til 6 mnd?

Mener å huske at CEO antydet i en podcast at det kunne ta 12 mnd, mens @polygon har antydet et par dager. Så der har du vel et spenn å gå ut i fra… :slight_smile:

EDIT: Beklager @polygon, hadde ikke fått med meg fortsettelsen der. Poenget mitt var vel å si at “vi har egentlig ikke peiling og det kan skje når som helst”.

Nå var du slem, for det jeg slang ut om dette skrev jeg senere at var alt for optimistisk. Men hva CEO “guider” om dette er naturligvis helt ekstremt nøkternt for å ikke risikere dårlig stemning. Men jeg tror også det var “opp til 6 måneder han sa”.

Spørsmålet er om BMS har tatt en DD av selskapet forut for resultatene. Det vil selvfølgelig ikke CEO røpe om er tilfellet.

5 Likes

Det er jo logisk at selskapet selv vil guide på videst mulig tidslinje for en avtale etter data, dette for å kjøpe seg tid. Aksjonærene vil antakelig håpe på kortest mulig tidslinje fra data til deal, dette for å forsvare det å bli sittende i aksjen og å få andre til å kjøpe.

For min del håper jeg på knallgode data med påfølgende stor selloff fordi en eller annen gjøk synes det kan bli for lenge å vente på en deal… Høres ut som tidenes kjøpsmulighet for meg - noe som gjør meg usikker på om en selloff vil skje i det tilfellet.

Ser @polygon nevner det over her - og det er et viktig poeng; Ultimovacs vil aldri nevne eller hinte om due diligence fra motpart før avtalen er spikret. Enhver tidslinje de kommer ut med er en generisk standard-tidslinje. Ellers så har de nevnt at de snakker med “alle” hele tiden, og at det er veldig mange som er interesserte i resultatene.

3 Likes

Så da er 3 til 6 mnd en grei "pekepinn "

Sikkert noen BP som tenker kjøp, men her slippes vell ikke Ultimo til pris som er akseptabelt for BP.
En bindende samarbeidsavtale er jo tross alt mindre risiko for BP…
Noen tanker rundt dette?

Umulig å si noe om tid. Det vi vet er at De Sousa har sagt at de er i dialog med flere. Det vi må anta er også at U følges tett av BP som nok forstår viktigheten og potensialet av en positiv avlesning. De kan ha forberedt seg i lang tid allerede på en deal og slik at når resultatene kommer kan de slå til straks. De kan være redde for å tape til en konkurrent. Jeg tror det skjer meget rask om resultatene bli gode.

Skulle gjerne hatt bud fra flere interessenter😊

2 Likes

Det kan ta opp til 12 mnd. Jeg tror dette er ett ønske fra selskapet ettersom avlesningen skjer gjennom året. Det kan være utslagsgivende for å si det mildt om alle studiene leverer. Om de forhandler det bort etter kun initium for eks så mister det jo litt verdi. Og de vil sikkert ha en deal på hele uv1 og ikke bare i en indikasjon som har blitt nevnt tidligere. Hva slags deal blir det om det gjøres på 4 indikasjoner
Og enerett til uv1. Det kan bli tidenes partner avtale. Men det trengs også etter så mange år og så mye forskning. Skulle gjerne hatt litt mer aksjer. På forventning så kan vel vi nærme oss ath innen nyttår.

Siste innsidekjøp var 5.sept. Kan ikke være startet noen Due Diligence før etter det ihvertfall.

En DD av denne type selskap tar nok minst 6 til 12 måneder vil jeg tro. Pho hadde jo i sin tid en DD-prosess for 2 av sine produkter (som endte uten avtale) som tok ihvertfall et par kvartaler. Kjenner også til et selskap som selger belysning til biler/kjøretøyer/båter (først og fremst) med kun en eier hvor DD tok 3 mnd. Jeg vil tro en slik prosess vil være adsillig mer komplisert for en biotek-avtale med hensyn til gjennomgang av alt av dokumenter ifbm både patenter, medisinske resultater/dokumentasjon, forpliktelser, advokat-“gnikking”, byråkrati etc etc…

Ganske spekulativt å snakke om det ennå, synes jeg. Å forvente en avtale er litt vel offensivt før vi har mer fakta på bordet.
…Men om man skal spekulere i det er det ikke unaturlig at det kan dukke i forbindelse med en oppstart av en evnt fase 3.

7 Likes

Dette er feil. Selskapet har i lang tid vært helt tydelige på at det (naturlig nok) er aktiv/løpende dialog med samtlige partnere (og andre). En slik prosess kan være godt underveis, og CEO har for øvrig kjøpt pluss-minus ti ganger siste to år.

Å snakke om at det kan foregå DD og forskuttere avtaler er absolutt spekulativt.

Personlig blir meg (mye) mer overrasket enn omvendt hvis DD ikke allerede er underveis gitt signalene UV1 har produsert i flere studier, dokumentert i en rekke publikasjoner, samt hvor radikale (POC universell kreftvaksine til agnostisk kombinasjon med sjekkpunkthemmere i første instans - dernest åpning tidligere stadier og profylakse) gode r2p-data vil være.

Få/ingen forventer en avtale før avlesninger, men vi kan om ikke annet være sikre på at gode data → voldsomt verdifulle. Og jeg tror videre at en avtale på disse vil komme relativt raskt, gitt at det fremstår ulogisk for meg at studiesponsorene (eller andre) til Ultimovacs ikke gjør nettopp DD gitt det ovenstående.

Spiller for øvrig liten rolle når en slik avtale foreligger, det er data som gjelder for oss aksjonærer.

3 Likes