Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Enig. Selskapet har klart kommunisert at de snakker med andre selskaper, så det vil ikke være noe hinder for Carlos i å kjøpe aksjer.

1 Like

Det er mye snakk om at DD allerede kan være foretatt/foregår nå slik at BP er “klar” ved avlesning.

Er det noe historikk å vise til når det kommer til hyppigheten av dette? Hvor ofte gjør BP dette for å være klare til avlesning av en gitt studie?

Det utføres jo ekstremt mange kombinasjonsstudier med CPI. Ville det ikke vært svært dårlig ressursbruk å kjøre DD på alle disse før avlesning?

1 Like

Jeg aner ikke. For min del er det bare logikk jeg baserer på at Roc har sagt at det kan skje + at ledelsen har sagt at de kommuniserer med BP men ikke kan si noenting om hva/når/what + at de har aktive studier gående med f.eks BMS og AZN…

Dvs; det er ikke en teori man kan avkrefte eller bekrefte egentlig, så da blir det denne type diskusjoner.

1 Like

Jeg kjenner i alle fall ikke til noen historikk eller statistikk over denslags. Alt jeg sier er at det åpenbart er slik at DD kan være underveis. Og til det siste om ressursbruk og hvordan man skal vurdere den som hensiktsmessig eller ikke, så venter man altså på et sett randomiserte data det er veldig, veldig mange øyne på (sitat ledelsen ved flere anledninger).

Om noen - for eksempel - sitter med en av verdens fire største CPI (som UV1 testes klinisk med i r2p-programmet), så kanskje en slik aktør ser verdien av en tyvstart vs. alle andre som vil kunne ha interesse av å utvikle UV1 videre.

Alt dette er og blir spekulasjon. Og personlig er jeg hellig overbevist om at det foregår DD. Samtidig betyr det f*ck all om det er tilfelle eller ei, data speaks :slight_smile:

1 Like

Fascinerende korrelasjon mellom Ultimovacs og S&P 500

1 Like

US500 kan du legge på nesten alle aksjer og se en sammenheng så det er ikke unormalt. Et lite utvalg:

Ultimovacs korrelerer til den ikke gjør det, obviously, så det blir jo spennende å se om den bryter seg løs fra indeksen nå

2 Likes

Det var spennende å høre da DNB biotech analytiker ble spurt om hvilket selskap han ville trekke frem av alle de han fulgte og han svarte Ultimovacs.

2 Likes

Å snakke med andre firmaer, BP etc - og det å være i en Due Diligence er 2 forskjellige ting.
Dersom det gjennomføres en Due Diligence, så er man allerede på et punkt hvor en avtale er langt fremskredet ift å kunne materialisere seg og der man bistår interessenter med å fremskaffe all informasjon som er mulig på områder som patenter, resultater, regnskap etc etc. Man har en strukturert gjennomgang for å undersøke og dokumentere selskapets tilstand og “endevender” selskapet for å finne “feil”.

Det holder ikke at man har sagt at man har fortløpende dialog med interessenter dersom man handler aksjer i markedet og vet at det foregår en Due Diligence av firmaet. Da har man (innside)informasjon som ikke er offentlig kjent og kan følgelig ikke kjøpe aksjer.

Det mener jeg bestemt, så vi får bare være uenige om det dersom du mener noe annet.

Insider trading occurs when a trade has been influenced by the privileged possession of corporate information that has not yet been made public. Because the information is not available to other investors, a person using such knowledge is trying to gain an unfair advantage over the rest of the market.”

Det er også slik at en av hovedbegrunnelsene biotekselskaper bruker for å ha såpass gode opsjonsordninger er fordi man ofte i lange tider sitter i innsideposisjon med info som ikke er kjent i markedet (f.eks resultater som skal presenteres på konferanser, info om emisjon, info om partnersamtaler etc) og derfor ikke kan handle.

Vi får håpe på det.

Nja, jeg vil jo helst ha den på plass før en potensiell fase 3 kjøres i gang for å unngå flere emisjoner. Men enig: DATA is key!

6 Likes

Selvfølgelig.

Derfor forum er nyttig, og det er helt i orden å være uenige :+1:

2 Likes

Dersom avlesning hadde inntruffet idag, hvor lang tid etter ville dette blitt presentert til markedet? Er det en dag, en uke? Noen som har noe kunnskap rundt det? Nysgjerrig på dette ifht de forskjellige scenarie-datoene som har vært på forumet.

Ikke mulig å si presist, men siden det er en event-dreven studie, så har CRO anledning til å vaske data og være up-to-date etter hvert som events inntreffer. Vi har diskutert det såvidt her inne, og er vel det at man gjetter på at det tar pluss minus et par uker fra 70 events er oppnådd, inntil CRO får data klare til oversendelse selskapet (som umiddelbart vil melde resultatene til markedet).

1 Like

Ang. kontakt med potensielle partnere, så sa Carlos flg. på Q2-pres den 19.aug.:

You know that we keep in regular contact with potential partners. This is what companies do. You know we, every time we have new data, we keep them updated. But after we have stated these contacts and of course, assuming it’s positive, these contracts accelerate. And the normal process is that then you share the data under and the CDI of confidential disclosure agreements disclose this data, enter into initial negotiations, normally a non-bind terming sheet, and then depending how many companies are in the process. And I can tell you from experience in multiple negotiations that was I involved in at this process from the point in time where we share the data to signing of potential signing up an agreement can go from 6 to 12 months. So this is not going to happen from one to the other, but the important part is that everything that we can do to facilitate these discussions and also discuss with them what will be the plans for the future will help and facilitate these interactions with potential partners.
And for us, we are talking with dozens of companies. Of course, there are the companies that have the checkpoint inhibitors. These are the usual suspects. But for Ultimovacs, as you know, the UV1 concept is that we can be used across the border in multiple cancer types in combination with the different checkpoint inhibitors. So we are really agnostic to which checkpoint inhibitor UV1 is combined, being the ones that are now in the market or the new ones being in development. So for us, really, this expands the potential and the number of potential partners even if they don’t have checkpoint inhibitors because then the UV1 can be used across the border.
We are also, of course, continue to look at ways of expanding the use of UV1. In our end, we see the progress of the field moving into treating patients at the earlier stage. And this is, of course, part of the discussions that will also be with these companies that are moving the development of checkpoint inhibitors to the adjuvant or the new adjuvant setting. So a lot of very exciting potential, again, assuming that the data is positive.

11 Likes
8 Likes

Forøvrig kan det være kun styret som er engasjert i en due diligence… CEO trenger ikke vite noe.

nei nei dd funker ikke slik Fornybar

det kan feks pågå forhandlinger om pris og evt avregning av oppgjøret og bli enige om det og lage avtale. Så forutsette i en avtale at dette gjelder ved dd godkjennelse etterpå - men da vil det nok bli laget klausuler om bestemte krav og vilkår som må avdekkes via en dd før man kan trekke seg fra avtalen - dette kan bli komplisert - men avtaler kan inngås uten dd gjennomgang på forhånd.

DD forutsetter stor medvirkning og oppfølgning fra administrasjonen som et styre ikke har forutsetninger for å kunne gjøre.

2 Likes

Hellig overbevist om noe uten at man kan peke på tilsvarende eksempler eller en slik praksis hos BP.

Tenk over det er par ganger :wink:

3 Likes

Jeg er «hellig overbevist» (det var et heftig uttrykk, kjente jeg :smiley: ) om at ingen DD er startet før vi nå fikk de siste dataene som gir mer kjøtt på beinet og et bedre beslutningsgrunnlag.

Endelig avtale tidligst når INITIUM-dataene er klare, men da kan det går rasende fort.

1 Like

Jeg ser ikke hvorfor man skal være stresset ift avtale. Får vi gode nok data er vi over 200 i løpet av 10 børsdager tror jeg. Fra der vil forventninger til en avtale (i og med at de har signalisert at dette er målet) føre til videre oppgang. Jeg har iallefall tålmodighet til å sitte i noen måneder etter gode data for å vente på en avtale :wink:

6 Likes

200 kroner priser selskapet til ca. 7 milliarder kroner. Ulti burde kunne gå til 200 kroner på forventninger om gode resultater.

Hvis Initium leser av godt nok til at det blir fase 3 er det veldig høy sannsynlighet for at det skal langt over 200 kroner samme dag som børsmeldingen kommer er det jeg tror.

Å vi var på 160,- med mindre date enn nå.