Ja, det så så tynt ut på salgssiden, så jeg tenkte jeg skulle vise hvor prisen burde ligge…
Utrolig at noen faktisk selger og da mener jeg uansett kurs
Choo Choo. All on board
Lurer meg på hva som skjuler seg bak dagens aggressive omsetning. Samt hva som skjer ved sluttauksjonen. Børsmelding?
Skjønner at noen må fòre FOMOistene på vegen oppover, men det får holde med å drysse litt godbiter som de får løpe etter.
Sjøl driver jeg ikke med den slags “positiv forsterkning” (kjent fra bl.a. trening av hunder).
Få aksjer tilsalgs og FOMO’en begynner vel å slå inn mer og mer vi nærmer oss nyttår uten melding.
Er min antagelse
Som hundeeier ventet jeg på 77,40 i går og dit kom den.
Det eneste som er nytt er at vi kommer en dag nærmere news. Blir nesten litt høydesyke snart pga kraftig stigning uten news, selv om den har vært oppe over 100 før.
Fortsatt fine 70% opp til ATH, bare at det denne gangen vil befinne seg et underliggende press som ikke slipper fullstendig taket før det kommer nyheter som avdekker om kursen virkelig skal til himmels eller til evig pine.
Er ikke fravær av news hele bakteppet for at FOMO’en begynner å kicke?
For hver dag, hver uke, uten news, vil denne FOMO’en bare blir sterkere imo.
Dette er faktisk en av få aksjer hvor no news = jubel og fest.
Alkurat nå ja. Ikke til vanlig
Er vel litt mer enn 40% opp til ATH? Den stod vel i 160kr 27.sep 2021
Vil driste meg til å si at det er 70%
Er spent på hvordan utslaget blir når tallene kommer 10.11.2022. Noen som har noen tanker hvis de økonomiske tallene er negative?
Digg oppgang denne uken da.
De brenner cash men det vet vi. De er tross alt ett tidlig fase biotekselskap. Men FA skal vell skrive noe om det
Hva mener du, egentlig?
HÆÆÆÆ?! tjener ikke U penger?!?
@Rassen og eventuelt andre som lurer;
Ultimovacs er et tidlig fase bioteknologiselskap som utvikler medisiner de har forhåpning om at skal vise effekt i kliniske studier slik at de kan selge de i markedet etter de har fått godkjenning.
Per nå har de ingen godkjente medikamenter og derfor ingen inntekter utover finansinntekter. De henter penger fra investorer gjennom emisjoner i markedet, og de bruker penger på forskning og utvikling av medikamentene de har lyst til å vise at fungerer, slik at de kan selge de når de får godkjennelse.
Siden de bruker penger på forskning og utvikling kan man også anta at summen de bruker på forskning og utvikling henger sammen med hvor mye de får gjort. Det vil si at mer penger kreves jo lenger ut i forskningsløpet man er, fordi man må undersøke i flere pasienter og gjøre flere større investeringer i medikamentet før det er klart for godkjenning.
Vi ønsker derfor at Ultimovacs skal øke utgiftene (innen rimelighetens grenser) fremover, fordi økte utgifter tyder på at mer blir gjort, og det er veldig viktig at farten holdes oppe i dette rotteracet som er medikamentutvikling.
Bortkasta energi Fornybar.
Noen som sitter utenfor U har en lei tendens til spy utover forum i ren misunnelse
Nå har det vært aksjer å kjøpe på 60± siden august så har man ikke klart å somle seg inn enda får det være til pass for en.