Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg er ikke av dem som tror at kursen eksploderer flere hundre prosent opp på minutter ved gode data. Jeg tror dette vil gå gradvis.

Men så er jeg en beskjeden kar som sitter med de U-aksjene jeg trenger allerede :wink:

3 Likes

Jeg tror vi kommer til å få en enormt lang CB før handelen kommer i gang. Og i løpet av den tiden vil ganske mange rekke å begynne å regne på implikasjonene gitt positive data i Initium. Så jeg tror at de som håper å rekke å kjøpe “rimelig” på åpning vil få en ganske tøff jobb.

Hvis kursen er 78 kroner når dataene kommer, og gitt at de er særdeles gode, tror jeg vi ser ny rekord i prosentvis stigning i løpet av en dag på Oslo børs.

3 Likes

Har tenkt over det svært mange ganger. Og min vurdering er at DD og denslags er gitt med tanke på dataene som kommer. Og jeg kan godt ta feil. Ikke noe er bedre enn et fora hvor vi kan bryte meninger. Fundamentaltråden til Ultimovacs mener jeg er et ganske så unikt tilfelle av å kunne ha en «edge» :slight_smile:

Nå tror jeg ikke kursen står stille frem til data @SoriaMoria . Er vi på 130 før data kan den nok åpne over 150-160, men det gir ingen rekord eventuelt.

Jeg forstår ikke stresset med at folk forventer et kjempehopp på minutter. Om vi bruker noen timer og dager gjør da ingenting :+1:

Hva kursen er eller har vært burde være helt uinteressant. Spørsmålet bør være hva selskapet er verdt.

Hva er selskapet verdt hvis Initium leser av positivt? Hvis du mener at selskapet da for eksempel er verdt 5,5 milliarder kroner får du en kurs på ca. 160 kroner.

Ta et gitt milliardbeløp og del på 35 millioner aksjer.

Jeg mener selskapet er verdt godt over 10 milliarder ved gode data. Kanskje mye, mye mer, men jeg tror ikke markedet priser inn dette ila noen minutter. Det er mitt poeng, jeg er like bull på selskapets verdier som du, men tror ikke all reprising skjer på noen minutter.
Verdien kan gjerne øke til 50-100 milliarder også, men kanskje først etter en avtale eller tre.

3x Nykodes verdi i glansdagene. Minst.

1 Like

Hvis vi som har gjort oss opp en oppfatning om verdien er heldige, får vi sjansen til å kjøpe billig før markedet forstår hva vi har her. Jeg har tidligere argumentert med at folk vil se seg blinde på prosentvis økning fra en tilfeldig kurs selskapet hadde dagen før. Men hvis de som tror at profesjonelle aktører som kan regne vil kaste seg over caset får rett, spørs det om vi er så heldige.

Men først må jo selvsagt resultatene leses av positivt (datarisiko).

1 Like

Hvis dette stemmer er det idioti å sitte over avlesning i all fall :+1:

4 Likes

…og derfor stemmer det helt sikkert ikke. Selskapet vil dele med de relevante miljøene og gi markedet flere timer å fordøye nyheten før handelen åpner.


Ble veldig mye snakk om due diligence her i dag. I et industriselskap er dette en enklere prosess gjort av advokater og revisorer (og som ofte gjøres i etterkant av en avtale). I et biotek er det den vitenskapelige due diligence som er det viktige. Og dette er ikke en prosess som enten er startet eller ikke er startet. Det er noe Ultimovacs og de pharmaene de allerede er i dialog med allerede i stor grad helt sikkert har startet.

Er mye man kan krysse av for i listen i denne informative artikkelen:

6 Likes

Dette forutsetter at du vet når avlesningen kommer :wink:

Nei, altså hvis du virkelig tror at du kan kjøpe aksjen til 30 kroner mer enn dagen før ved en positiv avlesning (som i primary endpoint met. HR=0.60) , så burde du selge i morgen tidlig.

4 Likes

Du er nok mye mer optimistisk på eksplosiv kursutvikling ved gode data enn meg polygon. Jeg tror kursen gjerne åpner 20-30 % opp og fortsetter opp fra der. Men kursnivået FØR avlesning har selvsagt betydning.

1 Like

20% opp gir ikke risk reward til å eie aksjen, imo. Du risikerer jo å tape 60%.

1 Like

Blir litt meningsløst å diskutere relative prosenter, egentlig. Burde heller snakke om faktisk verdi ved gode, ekstra gode og eksepsjonelt gode data, f eks.

6 Likes

Enig nordpolen. Mener man at gode data er verdt f. eks 15 milliarder (uten avtale) og børsverdien er 5 er det mer fornuftig å sitte enn om børsverdien er 12.

Ser at jeg klarer å terge de som tror en god avlesning automatisk gir dobling og mer på minuttet. Forhåpentligvis får vi se etterhvert hvem som får rett :wink:

Og jeg taper dobbelt om jeg tar feil :sweat_smile:

https://tekinvestor.no/t/insider-veddemalstrad/5629/441?u=polygon

12 Likes

Vi har snakket mest om PD-L1-status i de siste dataene. Espen Basmo Ellingsen forklarer her på en veldig god måte hvorfor de andre biomarkørene også er meget sterke signaler om UV1 sin kliniske effekt sammen med CPI.

Forenklet er poenget at CPI alene virker dårlig på svulster som ligner en frisk kropp, mens CPI+UV1 virker på disse også (fordi telomerase uttrykkes uansett).

13 Likes

Var en god gjennomgang på dette i redeye presentasjon. Har halve porteføljen i ultimo nå. Håper på gjennombrudd. Økte renter priser. Så hadde vært godt med en suksess nå.

3 Likes