Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ultimovacs og Zakharia fra 1 time og 21 minutter om UV1-103 sine biomarkørdata på SMR tidligere i oktober.

Lite å si på Advisory Board listen hans:

4 Likes

Director Medical Affairs förklarar mer

“Caroline Robert: I think it is very exciting data. We hope it will become firm. But I would like to… It is not a question; I would like to congratulate Ultimovacs to do a randomised trial versus ipi+nivo because that is what we tried to do with a lot of companies, and nobody is brave enough to do that. To compare itself to ipi+nivo. And I think it is very good and… it’s risky but it’s really what might help us in the clinic, so I think it is great to do that.

Yousef Zakharia: I really second your point. I already congratulated them for doing that trial, because the bar is already high with ipi+nivo …and with a vaccine on top. You raise a great point. And certainly we are anxious to see the results, and we hope it will be a positive result for our patients.”

Det VI vet er at data mest sannsynlig allerede er på et nivå som gjør at risikoen har vært verdt det.

26 Likes

Styreleder tar seg tid til å svare deg i dagens Radium om LUNGVAC @vegar_beider:

"Og så har vi fått noen spørsmål underveis; når den første pasienten skulle komme, for det tok jo litt lenger tid enn vi hadde håpet på. Men det var altså technicalities… og ting tar tid når man skal sette opp en sånn studie og få alle godkjenninger; få alle sentere oppe og gå. Men nå er vi der, og så får vi håpe på en ketchupeffekt”

Og så er det et annet parti som kan sette fantasien i sving:

“Big Pharma selskapene har tjent store penger de siste årene, og de må sette disse pengene i arbeid. Og de neste tre til fem årene så står de foran et inntektstap når hele den første bølgen av immunterapier er i ferd med å gå ut på patent, så de må sikre pipelinen sin. Så jeg har snakket med flere av disse store rådgiverne i M&A internasjonalt, og de har vist meg disse plansjene og sier at i løpet av ett til to år så vil det bli stor aktivitet på M&A-siden. Så da gjelder det å levere data i mellomtiden.”

Var det noen som sa perfekt timing?

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-249

25 Likes

Til @vegar_beider sitt forsvar da; SE på kursen etter de meldte FPD i LUNGVAC

9 Likes

Hvorfor vente til om 1 til 2 år med M&A???

De har vel cash nå og det tar tid å få inkorporert og skape inntekter etter nye prosjekt og kjøp. Så da er det vel bare å få satt pengene i arbeid så raskt som mulig. Hvorfor vente?

Vente til markedet har bedret seg og prisingen har steget???

Kjøper ikke helt scenarioet beskrevet der av Einarsson.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Og her mener du lukter fisk? Fugl? Eller alt annet enn friskt? Uansett tror jeg du vinner førstepremien i mest meningsløse baiss.

1 Like

Denne kan kanskje rammes inn med tid og stunder.

Husk datarisiko alle sammen :+1:

Styreleder gjør bare et poeng av at eventuelt gode, randomiserte UV1-data er usedvanlig godt timet med at CPI/SOC må kombineres for å opprettholde de avsindige inntektene til BP.

5 Likes

Utrolig at på små prat innlegg blir anmeldt.

Enig, men når du entrer arenaen på den måten blir selv det utrolige mulig.

1 Like

Vi snakker igjen i FEB.23 tar jeg feil så sier jeg jeg tar feil. Lykketil.

When it walks like a duck it is a duck.
When it sounds like a duck it is a duck.
When it smells like a duck it is…

Helt tåperlig at takkhøyden her på forum er slik som set er.

Igjen lykketil.

it is a duke?

1 Like

Du må jo gjerne dele med oss hvorfor du mener det er uberettiget at kursen på selskapet som avventer randomiserte data på POC universal kreftvaksine stiger, når vi samtidig vet sannsynligheten for gode resultater stiger for hver dag som går uten negativ avlesning. Positiv avlesning kan også komme når som helst. Dette kan du lese (veldig lange) valide statistiske avhandlinger om i fundamentaltråden. At innleggene dine blir dempet er fordi du bringer nøyaktig ingenting til bords, ikke fordi du er skeptisk eller hva enn det dreier seg om.

1 Like

Som sagt vi snakker igjen in Feb23, jeg mener dette er full haussing av DNB og Radforsk på feile premisser, men det er deres penger enjoy.

Antar du henviser til at randomiserte studier har datarisiko. Det tror jeg samtlige aksjonærer er innforstått med det. I alle fall alle som følger selskapstrådene på TI. For norsk biotek sin del, så får vi håpe Ultimovacs lykkes. Men for all del, det er ingen garantier i dette gamet.

Personlig deltok jeg i den overtegnede emisjonen på kurs 125 i fjor høst. Det er mange datapunkter som peker i riktig retning og imponerende selskapsutvikling som har funnet sted siden den gang. Fra et risk-reward perspektiv har aksjen aldri vært billigere - det er et faktum.

12 Likes

Hvorfor skal de kun ha 25 pasienter i kontrollarmen til FOCUS egentlig?

Er vel fordi det bare er 75 pasienter totalt. Og man har allerede mye historisk kontroll med bare pebro. Så da er man mer interessert i å finne ut hvordan det det går med 50 pasienter som får UV1 i tillegg. Merk at denne studien vil ikke gi grunnlag for en midlertidig godkjenning i denne indikasjonen uansett hvor gode resultatene blir, så det må en fase 3 til uansett for å komme på markedet.

1 Like

Som jeg har skrevet et par ganger før, så betaler gjerne BP fire ganger så mye for halvparten så mye risiko. Enten kjøper de veldig tidlig, eller så venter de på randomiserte data. Det de for all del ikke vil eie, er en halvveis utviklet kandidat som feiler etter få år, og som de da må fortelle sine aksjonærer, det vitenskapelige miljøet og sine konkurrenter at de må avskrive. Jeg har hele tiden ment at et oppkjøp er mer sannsynlig enn en lisensavtale for Ultimovacs ved gode data, selv om det jo vil være synd for Norge og det norske miljøet sin del. Man kan argumentere for at de kan sitte igjen med TET og utvikle UV2 på egen hånd, men siden dette er et enda mer ambisiøst prosjekt, så gir det også mer mening i BP-regi.

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.