Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ok, men hvorfor ikke designe studien så den potensielt kan gi midlertidig godkjenning?

Fordi da måtte den vært dobbelt så stor?

1 Like

Ja, jeg vil anta det. Så du mener de har designet studien med det halve antall pasienter av kostnadshensyn og med det oppgitt muligheten for AA?

FOCUS er en helt normal fase 2 i så måte ja. Men den er randomisert, noe et mindretall av dem er.

3 Likes

This topic is temporarily closed for at least 1 hour due to a large number of community flags.

Fase-2 programmet er omfattende, betinget valg og hensyn gjort av svært dyktige klinikere og forskere.

Et viktig aspekt ved akkurat FOCUS, er at teamet til professor Binder er internasjonalt anerkjent for arbeidet de har gjort/gjør på immunstimulatoriske mekanismer mv.

Ref. uthevet tekst:

The FOCUS Phase II trial will be conducted at 10 sites across Germany and led by principal investigator Professor Mascha Binder, a renowned oncology clinician and researcher specializing in the analysis of immuno-oncology treatments and their interaction with tumor tissues. Professor Binder is Medical Director and Head of the Immunological Tumor Group at University Medicine Halle, Germany.

“Patients with cancer are starting to benefit from advanced immunotherapies with checkpoint inhibitors providing part of the solution,” commented Professor Binder. «The FOCUS study gives us and our collaborators the opportunity to understand how the distinct and additional immunostimulatory mechanism of UV1 affects clinical outcomes.»

Sånn sett er denne innsikten viktigere enn indikasjonen isolert sett når det gjelder å lage en mest mulig robust (og overbevisende) datapakke for UV1.

3 Likes

Er redd for at du vil få rett. Men spørsmålet plager meg; når skal det noen gang lykkes å legge grunnsteinen til at norsk-basert stort farmaiiselskap? Hviler det i så måte en evig forbannelse over dette landet? Er eksport av råvarer vår rolle og skjebne i verdensmarkedet - olje, gass, frossen, ubearbeidd sjømat, vannkraft, mineraler … ?

Et lite knippe svært godt bemidla norske private investorer har tatt solide posisjoner i interessante “norskfødte” biotek- /farmselskap. Men hva er a.bisjonen deres? Skape noe stort og helt nytt i vår nasjonale økonomi?

1 Like

Raska pengar til Sveits😅

1 Like

Jeg er med på den​:joy::joy:

1 Like

Vi må ikke tro vi er noe mer enn vi er, ett bittelite land med innbyggertall tilsvarende ca halvparten av London.
Er ikke en selvfølge at det skal oppstå en BP i vårt lille land.

1 Like

Grunnsteinen i et Norge-basert stort farmasiselskap starter vel med en suksess?

Hvor er forbannelsen om at alle disse blir solgt ut? Hvilke snakker du om?

Eller bare sier man at man frykter vi blir kjøpt opp, samtid som vi krysser fingrene for at BP kjøper opp Ultimo?

Jeg er i all fall i investert fordi jeg håper det vil skje. Er det ikke sannsynlig at det vil være til det beste for pasientene også?

Nei, sjølsagt ikke @vegar_beider

En helt annen sak er om muligheten skulle by seg. Det er det scenarioet jeg skriver om.

Hva da? Hvor er i så fall "Rimi- Hagen, kolonialmajor Reitan og resten av dagligvareoligarkene ( = Johansson-familien), Røkke, Gjelsten, Trond Mohn, Witzøe …?

Look to Sweden and look to Denmark. Det handler av alle ting i hvert fall ikke om folketall.

Nei det handler om rikingene og de har vi jaget ut av landet

2 Likes

Det er en helt annen debatt @Birgitte

I Kypros, Sveits m.fl. utgjør ,“utflytta” norske milliardærer en ørliten minoritet blant skatteflyktningene.

Men uansett, blant dem som har tatt det valget, er det ingen hindre for å være stor aktør i norsk næringsliv (det være seg shipping, sjømat mm.) ,så store-Ulv er hvor han vil på Oslo Børs.

Litt helgeunderholdning. Om Ultimo går 10x hvor mye sitter du igjen med?

Bare for å drømme oss litt bort i høstmørket.

• 100k -300k
  • 3-600 k
  • 600-1 mill
  • 1-3 mill
  • 3-5 mill
  • 5-10 mill
  • 10 mill +

0 stemmegivere

1 Like

En vel så interessant poll er:

Hvor mye av total portefølje tenker du å syne readout med?

• Jeg vil selge alt før readout
  • <5%
  • <10%
  • 10-20%
  • 20-30%
  • 30-40%
  • Halvparten
  • Over 50%
  • Over 75%
  • All-in!

0 stemmegivere

LA til et null-option.

1 Like

Hvor mange U-relaterte poller skal du svare på før avlesing?

• Dette er siste!
  • 1-3
  • 4-6
  • Jeg svarer på absolutt alle!
  • Hva er dette for noe?

0 stemmegivere

5 Likes

Hvor stor del av porteføljen utgjør Ultimovacs

• 0-15 %
  • 16-30 %
  • 31-50 %
  • 51 - 70 %
  • Over 70 %

0 stemmegivere

2 Likes

Forhåpentligvis kan “alle” flytte ett hakk oppover i siste poll. :partying_face::sweat_smile:

1 Like