Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Er spent på hvordan utslaget blir når tallene kommer 10.11.2022. Noen som har noen tanker hvis de økonomiske tallene er negative?

Digg oppgang denne uken da.

De brenner cash men det vet vi. De er tross alt ett tidlig fase biotekselskap. Men FA skal vell skrive noe om det :joy:

Hva mener du, egentlig?

1 Like

HÆÆÆÆ?! tjener ikke U penger?!? :exploding_head:

2 Likes

Er det så viktig at selskapet tjener penger, egentlig? Langt viktigere for meg at jeg tjener penger :brain:

1 Like

@Rassen og eventuelt andre som lurer;

Ultimovacs er et tidlig fase bioteknologiselskap som utvikler medisiner de har forhåpning om at skal vise effekt i kliniske studier slik at de kan selge de i markedet etter de har fått godkjenning.

Per nå har de ingen godkjente medikamenter og derfor ingen inntekter utover finansinntekter. De henter penger fra investorer gjennom emisjoner i markedet, og de bruker penger på forskning og utvikling av medikamentene de har lyst til å vise at fungerer, slik at de kan selge de når de får godkjennelse.

Siden de bruker penger på forskning og utvikling kan man også anta at summen de bruker på forskning og utvikling henger sammen med hvor mye de får gjort. Det vil si at mer penger kreves jo lenger ut i forskningsløpet man er, fordi man må undersøke i flere pasienter og gjøre flere større investeringer i medikamentet før det er klart for godkjenning.

Vi ønsker derfor at Ultimovacs skal øke utgiftene (innen rimelighetens grenser) fremover, fordi økte utgifter tyder på at mer blir gjort, og det er veldig viktig at farten holdes oppe i dette rotteracet som er medikamentutvikling.

20 Likes

Bortkasta energi Fornybar.

Noen som sitter utenfor U har en lei tendens til spy utover forum i ren misunnelse

Nå har det vært aksjer å kjøpe på 60± siden august så har man ikke klart å somle seg inn enda får det være til pass for en.

1 Like

Ultimovacs og Zakharia fra 1 time og 21 minutter om UV1-103 sine biomarkørdata på SMR tidligere i oktober.

Lite å si på Advisory Board listen hans:

4 Likes

Director Medical Affairs förklarar mer

“Caroline Robert: I think it is very exciting data. We hope it will become firm. But I would like to… It is not a question; I would like to congratulate Ultimovacs to do a randomised trial versus ipi+nivo because that is what we tried to do with a lot of companies, and nobody is brave enough to do that. To compare itself to ipi+nivo. And I think it is very good and… it’s risky but it’s really what might help us in the clinic, so I think it is great to do that.

Yousef Zakharia: I really second your point. I already congratulated them for doing that trial, because the bar is already high with ipi+nivo …and with a vaccine on top. You raise a great point. And certainly we are anxious to see the results, and we hope it will be a positive result for our patients.”

Det VI vet er at data mest sannsynlig allerede er på et nivå som gjør at risikoen har vært verdt det.

26 Likes

Styreleder tar seg tid til å svare deg i dagens Radium om LUNGVAC @vegar_beider:

"Og så har vi fått noen spørsmål underveis; når den første pasienten skulle komme, for det tok jo litt lenger tid enn vi hadde håpet på. Men det var altså technicalities… og ting tar tid når man skal sette opp en sånn studie og få alle godkjenninger; få alle sentere oppe og gå. Men nå er vi der, og så får vi håpe på en ketchupeffekt”

Og så er det et annet parti som kan sette fantasien i sving:

“Big Pharma selskapene har tjent store penger de siste årene, og de må sette disse pengene i arbeid. Og de neste tre til fem årene så står de foran et inntektstap når hele den første bølgen av immunterapier er i ferd med å gå ut på patent, så de må sikre pipelinen sin. Så jeg har snakket med flere av disse store rådgiverne i M&A internasjonalt, og de har vist meg disse plansjene og sier at i løpet av ett til to år så vil det bli stor aktivitet på M&A-siden. Så da gjelder det å levere data i mellomtiden.”

Var det noen som sa perfekt timing?

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-249

25 Likes

Til @vegar_beider sitt forsvar da; SE på kursen etter de meldte FPD i LUNGVAC

9 Likes

Hvorfor vente til om 1 til 2 år med M&A???

De har vel cash nå og det tar tid å få inkorporert og skape inntekter etter nye prosjekt og kjøp. Så da er det vel bare å få satt pengene i arbeid så raskt som mulig. Hvorfor vente?

Vente til markedet har bedret seg og prisingen har steget???

Kjøper ikke helt scenarioet beskrevet der av Einarsson.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Og her mener du lukter fisk? Fugl? Eller alt annet enn friskt? Uansett tror jeg du vinner førstepremien i mest meningsløse baiss.

1 Like

Denne kan kanskje rammes inn med tid og stunder.

Husk datarisiko alle sammen :+1:

Styreleder gjør bare et poeng av at eventuelt gode, randomiserte UV1-data er usedvanlig godt timet med at CPI/SOC må kombineres for å opprettholde de avsindige inntektene til BP.

5 Likes

Utrolig at på små prat innlegg blir anmeldt.

Enig, men når du entrer arenaen på den måten blir selv det utrolige mulig.

1 Like

Vi snakker igjen i FEB.23 tar jeg feil så sier jeg jeg tar feil. Lykketil.

When it walks like a duck it is a duck.
When it sounds like a duck it is a duck.
When it smells like a duck it is…

Helt tåperlig at takkhøyden her på forum er slik som set er.

Igjen lykketil.