Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

it is a duke?

1 Like

Du må jo gjerne dele med oss hvorfor du mener det er uberettiget at kursen på selskapet som avventer randomiserte data på POC universal kreftvaksine stiger, når vi samtidig vet sannsynligheten for gode resultater stiger for hver dag som går uten negativ avlesning. Positiv avlesning kan også komme når som helst. Dette kan du lese (veldig lange) valide statistiske avhandlinger om i fundamentaltråden. At innleggene dine blir dempet er fordi du bringer nøyaktig ingenting til bords, ikke fordi du er skeptisk eller hva enn det dreier seg om.

1 Like

Som sagt vi snakker igjen in Feb23, jeg mener dette er full haussing av DNB og Radforsk på feile premisser, men det er deres penger enjoy.

Antar du henviser til at randomiserte studier har datarisiko. Det tror jeg samtlige aksjonærer er innforstått med det. I alle fall alle som følger selskapstrådene på TI. For norsk biotek sin del, så får vi håpe Ultimovacs lykkes. Men for all del, det er ingen garantier i dette gamet.

Personlig deltok jeg i den overtegnede emisjonen på kurs 125 i fjor høst. Det er mange datapunkter som peker i riktig retning og imponerende selskapsutvikling som har funnet sted siden den gang. Fra et risk-reward perspektiv har aksjen aldri vært billigere - det er et faktum.

12 Likes

Hvorfor skal de kun ha 25 pasienter i kontrollarmen til FOCUS egentlig?

Er vel fordi det bare er 75 pasienter totalt. Og man har allerede mye historisk kontroll med bare pebro. Så da er man mer interessert i å finne ut hvordan det det går med 50 pasienter som får UV1 i tillegg. Merk at denne studien vil ikke gi grunnlag for en midlertidig godkjenning i denne indikasjonen uansett hvor gode resultatene blir, så det må en fase 3 til uansett for å komme på markedet.

1 Like

Som jeg har skrevet et par ganger før, så betaler gjerne BP fire ganger så mye for halvparten så mye risiko. Enten kjøper de veldig tidlig, eller så venter de på randomiserte data. Det de for all del ikke vil eie, er en halvveis utviklet kandidat som feiler etter få år, og som de da må fortelle sine aksjonærer, det vitenskapelige miljøet og sine konkurrenter at de må avskrive. Jeg har hele tiden ment at et oppkjøp er mer sannsynlig enn en lisensavtale for Ultimovacs ved gode data, selv om det jo vil være synd for Norge og det norske miljøet sin del. Man kan argumentere for at de kan sitte igjen med TET og utvikle UV2 på egen hånd, men siden dette er et enda mer ambisiøst prosjekt, så gir det også mer mening i BP-regi.

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Ok, men hvorfor ikke designe studien så den potensielt kan gi midlertidig godkjenning?

Fordi da måtte den vært dobbelt så stor?

1 Like

Ja, jeg vil anta det. Så du mener de har designet studien med det halve antall pasienter av kostnadshensyn og med det oppgitt muligheten for AA?

FOCUS er en helt normal fase 2 i så måte ja. Men den er randomisert, noe et mindretall av dem er.

3 Likes

This topic is temporarily closed for at least 1 hour due to a large number of community flags.

Fase-2 programmet er omfattende, betinget valg og hensyn gjort av svært dyktige klinikere og forskere.

Et viktig aspekt ved akkurat FOCUS, er at teamet til professor Binder er internasjonalt anerkjent for arbeidet de har gjort/gjør på immunstimulatoriske mekanismer mv.

Ref. uthevet tekst:

The FOCUS Phase II trial will be conducted at 10 sites across Germany and led by principal investigator Professor Mascha Binder, a renowned oncology clinician and researcher specializing in the analysis of immuno-oncology treatments and their interaction with tumor tissues. Professor Binder is Medical Director and Head of the Immunological Tumor Group at University Medicine Halle, Germany.

“Patients with cancer are starting to benefit from advanced immunotherapies with checkpoint inhibitors providing part of the solution,” commented Professor Binder. «The FOCUS study gives us and our collaborators the opportunity to understand how the distinct and additional immunostimulatory mechanism of UV1 affects clinical outcomes.»

Sånn sett er denne innsikten viktigere enn indikasjonen isolert sett når det gjelder å lage en mest mulig robust (og overbevisende) datapakke for UV1.

3 Likes

Er redd for at du vil få rett. Men spørsmålet plager meg; når skal det noen gang lykkes å legge grunnsteinen til at norsk-basert stort farmaiiselskap? Hviler det i så måte en evig forbannelse over dette landet? Er eksport av råvarer vår rolle og skjebne i verdensmarkedet - olje, gass, frossen, ubearbeidd sjømat, vannkraft, mineraler … ?

Et lite knippe svært godt bemidla norske private investorer har tatt solide posisjoner i interessante “norskfødte” biotek- /farmselskap. Men hva er a.bisjonen deres? Skape noe stort og helt nytt i vår nasjonale økonomi?

1 Like

Raska pengar til Sveits😅

1 Like

Jeg er med på den​:joy::joy:

1 Like

Vi må ikke tro vi er noe mer enn vi er, ett bittelite land med innbyggertall tilsvarende ca halvparten av London.
Er ikke en selvfølge at det skal oppstå en BP i vårt lille land.

1 Like

Grunnsteinen i et Norge-basert stort farmasiselskap starter vel med en suksess?

Hvor er forbannelsen om at alle disse blir solgt ut? Hvilke snakker du om?

Eller bare sier man at man frykter vi blir kjøpt opp, samtid som vi krysser fingrene for at BP kjøper opp Ultimo?

Jeg er i all fall i investert fordi jeg håper det vil skje. Er det ikke sannsynlig at det vil være til det beste for pasientene også?