Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Nei, sjølsagt ikke @vegar_beider

En helt annen sak er om muligheten skulle by seg. Det er det scenarioet jeg skriver om.

Hva da? Hvor er i så fall "Rimi- Hagen, kolonialmajor Reitan og resten av dagligvareoligarkene ( = Johansson-familien), Røkke, Gjelsten, Trond Mohn, Witzøe …?

Look to Sweden and look to Denmark. Det handler av alle ting i hvert fall ikke om folketall.

Nei det handler om rikingene og de har vi jaget ut av landet

2 Likes

Det er en helt annen debatt @Birgitte

I Kypros, Sveits m.fl. utgjør ,“utflytta” norske milliardærer en ørliten minoritet blant skatteflyktningene.

Men uansett, blant dem som har tatt det valget, er det ingen hindre for å være stor aktør i norsk næringsliv (det være seg shipping, sjømat mm.) ,så store-Ulv er hvor han vil på Oslo Børs.

Litt helgeunderholdning. Om Ultimo går 10x hvor mye sitter du igjen med?

Bare for å drømme oss litt bort i høstmørket.

  • 100k -300k
  • 3-600 k
  • 600-1 mill
  • 1-3 mill
  • 3-5 mill
  • 5-10 mill
  • 10 mill +

0 stemmegivere

1 Like

En vel så interessant poll er:

Hvor mye av total portefølje tenker du å syne readout med?

  • Jeg vil selge alt før readout
  • <5%
  • <10%
  • 10-20%
  • 20-30%
  • 30-40%
  • Halvparten
  • Over 50%
  • Over 75%
  • All-in!

0 stemmegivere

LA til et null-option.

1 Like

Hvor mange U-relaterte poller skal du svare på før avlesing?

  • Dette er siste!
  • 1-3
  • 4-6
  • Jeg svarer på absolutt alle!
  • Hva er dette for noe?

0 stemmegivere

5 Likes

Hvor stor del av porteføljen utgjør Ultimovacs

  • 0-15 %
  • 16-30 %
  • 31-50 %
  • 51 - 70 %
  • Over 70 %

0 stemmegivere

2 Likes

Forhåpentligvis kan “alle” flytte ett hakk oppover i siste poll. :partying_face::sweat_smile:

1 Like

Helga er ikke over. Kanskje noen kunne lage en poll om når folk tror at avlesningsresultatet i Initium kommer? For eksempel denne måneden, neste osv.

Er jo interessant at U utgjør over 70% av porteføljen for 18% pt. , samtidig som 37% planlegger å syne readout “all in”. Da er det jo mange som må kjøpe mer tydeligvis :wink:

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Synes ikke det er rart at 18% har mer enn 70% i U. Etter godt over 100% i pluss, samt tre lik i lasten blir det fort prosenter av det. I februar var det 77% i U. Solgte derfor 12% av Uene på 91. Kjøpte Pho og Nykd for å unngå all in. Etter nedgangen til Ulti avtok % og redsel slik at jeg kjøpte de 12 prosentene tilbake. Nå 72%, men denne gangen uten redsel for å passere 77 igjen.

Er det forventning om noe spennende på Q3 torsdag? En liten statusoppdateringer på TET har jeg trua på. Så spørs det hva som kommer om de andre prosjektene.

Blir jo veldig spennende å se om nipu snart er full rekruttert. Unikt hvor fort dette har gått.

1 Like

Skal jeg stikke huet frem og si 105 da? :sweat_smile:

118 er altså målet, for de som ikke husker/vet det.

1 Like

Jeg tipper 109

Noen burde mekke en poll…

3 Likes

Polygon laget en kurve med sannsynlig rekrutteringstakt i NIPU for en tid tilbake. Han traff omtrent på dagen med Initium.

Ser ut til at Polygon sin beregning var mellom 100 og 110 - ca midt mellom pr 7 november.

Innlegg den 4 september på Fundamenttråden.

Bør noen mekke en poll?

  • Ja
  • Nei
  • Er det ikke nok poller nå?

0 stemmegivere