Det er nesten umulig å være uenig i at dersom UV1 viser overbevisende effekt i randomisert setting så vil det være en sensasjon og det burde således være et gigantisk value inflection point.
Det er flere spennende momenter som gjør det hele veldig stort;
- Det vil (kanskje) være den første immunstimulatoren som viser effekt i randomisert setting. Og om noen andre får til å vise effekt først vil sannsynligvis interessen for UV1 øke dramatisk.
- Å få til å targete telomerase er stort, en av “The Hallmarks of Cancer” og tilstede nesten overalt i hele tumorens levetid.
- Det er universalt på flere måter;
-
- Antigenet uttrykkes i 85-90% av alle krefttyper - og UV1 kan således kalles et universalt legemiddel.
-
- UV1 burde være agnostisk til hvilken CPI det kombineres med - det betyr at kombinasjonspotensialet er universalt - og det bredder ut mulige partnere enormt.
Man sitter altså med denne muligheten og en klinisk datapakke som gjennom 8 år bare har vist grunner til å fortsette å tro på UV1. Når i tillegg selskapet er gjennomført transparente og rett og slett veldig smarte i hvordan de bygger selskapet er det helt åpenbart for meg at jeg skal være med å finne ut om UV1 fungerer som vi håper. Som en forsiktig biotekinvestor satser jeg aldri alt jeg eier og har på binære avgørelser samme hvor sterk tro jeg har, og det burde ingen andre gjøre heller. Men det skal smake å ha rett, og det vil være ordentlig bittert om jeg tar feil …