Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det var vel Radforsk som kjøpte…

2 Likes

Jeg oppfatter IR og CEO helt på linje: Det kan ta fra uker til et par måneder, og de kan ikke love eller guide noe mer spesifikt.

5 Likes

Men er det ikke egentlig også innsideinfo hvis de vet at ikke 70 eventer er oppnådd, hvis de får vite dette før markedet?

Det kommer vel an på hva 70 eventer betyr. Det kan jo bety at alt fra null effekt, til magisk effekt siden de 70 kan sitte i begge kontrollarmene.

Slikt sett er det ikke noe relevant innside, mener jeg

Gitt at jeg forstår alt riktig :wink:

1 Like

Alle “vet” at 70 ikke er oppnådd før alle får info om at 70 er nådd.

1 Like

Anbefaler deg å lese meldingen en gang til

3 Likes

Mulig jeg misforsto. Jeg fikk inntrykk av at selskapet først får beskjed om at 70 eventer er oppnådd uten å informere markedet. Deretter at de får vite resultatet av dette noen uker/måneder senere, og da umiddelbart informerer markedet.

Jeg har også inntrykk av at selv om det er mulig med positivt resultat meget tidlig/allerede nå er det mer sannsynlig at resultatet er positivt hvis det tar lenger tid basert på den informasjonen (historisk) som jo faktisk finns.

4 Likes

@polygon

IR skriver "Det kan ta fra noen uker (i beste fall), til noen måneder. " oppfatter at hun legger seg en tanke mer i den forsiktige enden enn hva du formidler fra samtale med CEO.

Kanskje subtilt, men oppfatter at du også lener deg tanken mer til hva de Sousa sa da du snakka med han.

Dette er korrekt. La oss ta hele regla;

Alt av bilder av tumor sendes fra klinikkene til en 3.part CRO. Radiologer ved denne CRO avgjør om en pasient defineres som «responder» eller «progressed». Når 70 events (70 pasienter defineres som progressed) får Ultimovacs vite dette. De får altså kun vite at events er nådd, ikke resultat.

CRO «vasker» deretter data og lager oversikt over hvem som hører til i hvilken arm osv, og presenterer dette til selskapet - som deretter sender pressemelding på dette. Dette sier selskapet kan ta alt fra et par uker, til noen mnd.

At Jonas (Styreformann) kjøper aksjer i markedet mener jeg tilsier at Ultimovacs ikke har fått melding om «70 events er nådd» fordi jeg føler meg trygg på at dette vil karakteriseres som innsideinfo jamf. Børsens reglement

7 Likes

Og da er vi tilbake til poenget mitt om at hvis det er innsideinformasjon å vite at 70 eventer er nådd, må det vel også være innsideinformasjon å vite at 70 eventer ikke er nådd?

1 Like

“Vi vil ikke melde markedet når 70 events er nådd i INITIUM studien: Den informasjonen vil bare bli delt med noen svært få internt, i hovedsak Carlos og Jens”

3 Likes

Nei, jeg vil være veldig klar på at Carlos ikke har delt noe fundamentalt annet med meg enn det Anne skriver i svaret til Truls. Det “subtile” som gjør at jeg tenker at det mest sannsynlig er uker og ikke måneder er like mye det han sier i radiumen som det jeg satt igjen med etter vår dialog.

3 Likes

Da ville ledelsen i prinsippet sittet med innsideinformasjon i over et halvt år nå.

4 Likes

Men i svaret til Truls stod det vel at i hovedsak Carlos og Jens er de som trolig får vite at 70eventer er nådd. Så, er vel ikke garantert at Jonas vet det har skjedd?

4 Likes

Jeg spurte om det samme, og IR var enda mer presis i formuleringen til meg. Det er kontaktperson for INITIUM hos Ultimovacs - Øyvind Foss - som får beskjed fra CRO om at 70 events har inntruffet. Øyvind Foss gir så beskjed KUN til Carlos og Jens (CEO og CMO) og de deler ikke denne informasjonen med noen andre i ledelsen.

Det er altså 3 stk i Ultimovacs som vil være insidere på at antall events har inntruffet, men de vil ikke kjenne noen data - for de kommer senere, og da blir de delt med hele markedet nesten nøyaktig samtidig.

Jeg finner @polygon sin teori som den mest sannsynlige når det gjelder laggen mellom events og top line.

12 Likes

Takk.

Det var ikke min hensikt å insinuere at CEO hadde skjevfordelt informasjon. Til det er han nok altfor profesjonell. Samtidig vil det jo ofte være slik at muntlig kommunikasjon er mer verdifull enn skriftlig (ordvalg, betoning, kroppsspråk mm). Godt da at de Sousa uttrykte seg svært likt i Radium-episoden.

1 Like

Dette er rene ord for penga å alt annet av spekulasjoner & insinuasjoner er bare bullshit.

2 Likes

Den informasjonen vil bare bli delt med noen svært få internt, i hovedsak Carlos og Jens. Ikke helt utelukket at styreformannen som er så tett på de to også blir orientert, men som mange har sagt her, dette blir bare spekulasjoner. (Ser at hun har formulert seg ulikt til forskjellige personer).

Så kan man tolke videre rundt formuleringen
vil bare bli delt” at det ligger i fremtid og ikke i fortid. Man kan tolke og overfortolke, alle må først og fremst “tenke sjæl”.

Hun får heller ikke vite, så ingen grunn til å spekulere i hennes ordlegging

2 Likes

Har ikke noe med det å gjøre. Hun vet hvem som får vite. Det er det som diskuteres i det vide og det brede…