Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Hvis det skulle skje så tenker jeg veldig mange får flashbacks til tidligere situasjoner med andre bioteks der opptil flere har ment at en fundamental negativ markedsreaksjon egentlig er en kjøpsanledning. La oss håpe vi slipper en sånn situasjon her og at det heller blir et realt home run og U skiller seg ut i mengden (på det også)

7 Likes

Om UV1 viser bedre effekt enn SOC, men ikke signifikant resultat (les AA utgår) så består fortsatt rasjonale rundt UV1 som potensiell universell vaksine. Er overbevist om at et BP fortsatt vil være hyperinteressert i den asseten. Men man må da altså ut i en stor fase3 for å vise signifikant resultat.

Om man derimot må ned på subgruppe-nivå for å finne gode resultater (pdl1-negative osv) så utgår i mitt hode rasjonale rundt UV1 som Universell vaksine og jeg kaster kortene.

Der har jeg satt listen min, og jeg mener man må ha såpass tro på produktet at det er der listen legges.

10 Likes

Helt enig i dette. Det vil i så tilfelle også ta litt tid å finne ut av etter at man har fått de initielle resultatene.

Her var det stille i kveld noen timer før Q3.:blush:

1 Like

Vi venter på melding alla nano😂 bare at det er ultimo som tar over AZ eller Roche😂

1 Like

Da er lista lagt ja😊

Minner om at vi også diskuterer NANO meldingen i Biotekchatten for Insidere akkurat nå :slightly_smiling_face:

(Og sikkert også rapporten i morgen) :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det har vel med at det er null forventninger til Q3 rapporten. Er kun innrullering som mest sannsynlig er interressant, ellers så venter vi alle på Initium avlesning som det forhåpentligvis blir enda noen måneder til.

2 Likes

Ultimovacs ASA Reports Third Quarter 2022 Financial Results and Provides General Business Update

10 Likes

Da venter vi bare på at @vegar_beider skal kommentere rekrutteringen i DOVACC

Skikkelig tempo i NIPU og FOCUS! 3 siden oppstart nylig i LUNGVAC er også positivt. DOVAC sliter fortsatt tydeligvis med å få i gang sites utenfor Danmark.

29 Likes

Ett biotech som går på skinner med full kasse? Eneste problemet er at jeg bare har halvparten av de aksjene jeg ønsker meg.

Det å glede seg til en presentasjon, lage meg en kopp te og benke seg i sofaen er jammen meg en sær men veldig interessant interesse. For meg er det like gøy som Champions League for fotball fans. Sært, men forhåpentligvis en edge som kan gjøre meg gjeldfri før tiden.

2 Likes

NIPU med en gledelig boost i rekrutteringen. 108 var vel helt i overkant av estimatene og studien er over 91% ferdig rekruttert. Jeg konkluderer med at både INITIUM og NIPU vil lese av i 1H23 og det er gledelig.

FOCUS går såpass raskt at en avlesning i 2H23 ser sannsynlig ut - også gledelig.

DOVACC sliter med rekrutteringen av uvisse grunner - dette tipper jeg de vil prøve å greie ut i dagens webcast. Er det noe med innrulleringskriteriene de har bommet på, eller noe annet? Denne studien leser ikke av i 2023.

LUNGVAC fra 1 til 3 på bare noen uker, og det helt i oppstarten. Jeg tror denne kan overraske på oppsiden ifht innrulleringstakt. Det er tross alt en patient pool (@abacus) på 1/3 av den største kreftindikasjonen.

TENDU stoppet opp litt på siste kohort av høyeste dosenivå. Kjedelig, men fase 1 tar den tiden det tar.

Alt i alt en positiv rapport vil jeg si, av den grunn at INITUM og NIPU er light years foran de andre i grad av viktighet. Vil tro at enhver sell-on-news blir plukket greit opp og aksjen holder nivået før den bykser videre ettersom forventninger bygges opp og vi nå er inne i perioden hvor det er logisk å sette sine posisjoner.

23 Likes

Da ble NIPU litt brattere nå på slutten enn jeg hadde trodd ja. Det blir rett og slett helt julaften dette! :joy:

Og når julefreden senker seg uten fortsatt melding om 70 events i INITIUM eller 69 events i NIPU, så kan vi lese de hyggelige ordene fra CEO som et julekort:

“I sincerely thank all who have come with Ultimovacs on its journey thus far and look forward to making the transition with you as our remarkable company approaches its next crucial and potentially transformative phase.”

35 Likes

God rekrutteringstakt må vel være en svært god indikator på at:

  • Selskapet har god kontroll
  • Det er lett å bruke behandlingen
  • At helsepersonell har gode grunner til å anbefale å bli med i studiet
  • Ingen store konkurrenter

Hvis man ser på PCIB, NANO osv, så slet de med rekrutteringstakt og det var nok en indikator på at var problemer i vente. Her ser det ut til å være motsatt :sunglasses:

8 Likes

Hvis vi tar vekk “ingen store konkurrenter” så er jeg helt enig. Ultimovacs rekrutterer i indikasjoner hvor det er mange konkurrenter. Det er forøvrig et ekstra positivt signal og bygger under ditt tredje moment: “helsepersonell har gode grunner til å anbefale å bli med i studiet”.

3 Likes

Tallene taler for seg selv, er unødvendig å tilføye noe da alt som kan sies om det allerede er sagt :slightly_smiling_face:

1 Like

Ser at det er «Karl Lewis (US) who is running the INITIUM trial» så da bør det bli en enkel kvalifisering :running_man:

17 Likes

Da begynner presentasjonen:

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20221110_5

4 Likes

Bedre response I de pas som har lavt nivå av pdl1. Det er verdt åmerkeseg