Var det lite gøyalt fra webcasten (skal se den senere i dag, men var så stille her)?
Meget bra presentasjon, så rart den faller i minus i dag.
Aksjen konsoliderer etter en meget brå oppgang på kort tid.
Egentlig intet nytt i denne presentasjonen. Men håper og tror på en mer spennende presentasjon i februar 2023! Kanskje har vi resultater fra Nipu og Initium, og kanskje kan det komme noe mer detaljert om deres planer om TET-plattformen da.
https://newsweb.oslobors.no/message/575427
Oslo, 10 November 2022, Radforsk Investeringstiftelse, a closely associated
party of Jónas Einarsson, a primary insider and chair of the board of the
Company, has today bought 5,250 shares in the company at an average price of NOK
94.5580 per share. Following this transaction, Radforsk Investeringsstiftelse
hold 1,512,163 shares in Ultimovacs ASA.
What? Begynt med trading, Jonas?
Er det alt de satt igjen med etter Nanoeventyret de nå putter inn i Ultimovacs
De Sousa sparer ihvertfall ikke på kruttet når han beskriver de fremtidige value infliction points. Han snakker jo om å revolusjonere cpi markedet om jeg husker korrekt.
Det er nesten umulig å være uenig i at dersom UV1 viser overbevisende effekt i randomisert setting så vil det være en sensasjon og det burde således være et gigantisk value inflection point.
Det er flere spennende momenter som gjør det hele veldig stort;
- Det vil (kanskje) være den første immunstimulatoren som viser effekt i randomisert setting. Og om noen andre får til å vise effekt først vil sannsynligvis interessen for UV1 øke dramatisk.
- Å få til å targete telomerase er stort, en av “The Hallmarks of Cancer” og tilstede nesten overalt i hele tumorens levetid.
- Det er universalt på flere måter;
-
- Antigenet uttrykkes i 85-90% av alle krefttyper - og UV1 kan således kalles et universalt legemiddel.
-
- UV1 burde være agnostisk til hvilken CPI det kombineres med - det betyr at kombinasjonspotensialet er universalt - og det bredder ut mulige partnere enormt.
Man sitter altså med denne muligheten og en klinisk datapakke som gjennom 8 år bare har vist grunner til å fortsette å tro på UV1. Når i tillegg selskapet er gjennomført transparente og rett og slett veldig smarte i hvordan de bygger selskapet er det helt åpenbart for meg at jeg skal være med å finne ut om UV1 fungerer som vi håper. Som en forsiktig biotekinvestor satser jeg aldri alt jeg eier og har på binære avgørelser samme hvor sterk tro jeg har, og det burde ingen andre gjøre heller. Men det skal smake å ha rett, og det vil være ordentlig bittert om jeg tar feil …
Hvor stor sannsynlighet tror du det er for at UV1 fungerer og kan jeg spørre hvor mange prosent av porteføljen som er plassert i Ultimovacs?
Fikk ikke sett presentasjonen før nå. Her er noen notater jeg gjorde meg:
We want to move to an earlier setting!
Når de Sousa snakker om hvor positivt det er at kreftvaksiner tiltrekker seg fornyet interesse - eksemplifisert ved Merck/Moderna og BioNTech, så sier han i en bisetning at “if the data is positive, we expect to be on the market before them”. Det er jo litt morsomt.
De bruker helt tydelig i disse dager MYE energi på å gjøre spesial-investorer oppmerksomme på selskapet.
DOVAC: Jens ga en veldig god forklaring på hvordan siter kan ha åpnet, og hatt åpent en liten stund, uten at de har rekruttert ennå: Inklusjonskriteriet er at pasientene har vært igjennom og har respondert på chemo, og dette tar tid. Så det er en klar lag fra screening til enrollment i denne studien.
Det som også er en joker og som lett kunne ødelagt fase 1 resultatene er at man regner med hjelp fra cpi. Men mange av pasientene i fase 1 hadde lite utslag av pdl1 i tumor. Det viser seg først nå at uv1 fungerer bedre i pasienter med lavt utslag av pdl1. Dette kan jo være en enorm god nyhet for pasienter uten særlig effekt av keytruda og de er det svært mange av. Grunnen til at uv1 fungerer bedre kan man bare spekulere i. Men kanskje det vekker immunforsvaret slik at cpi også får en funksjon i de med lavt uttrykk av pdl1.
Redeye comments on Ultimovacs’ Q3 2022 report, as the company’s lead candidate
is approaching its proverbial ‘moment of truth’ in the form of INITIUM and NIPU topline data in H1 2023e. Further, we are encouraged by three-year overall survival data
from cohort 1 of UV1-103 and are intrigued by biomarker data from the same trial
that the company presented in October.
Ultimovacs Q3 2022: UV1’s moment of truth is drawing closer (redeye.se)
Ultimovacs’ Q322 results highlighted an eventful period for the development of the company’s lead cancer vaccine, UV1. Notably, this included supportive three-year overall survival rates (71%) and efficacy signals in hard-to-treat patients from the Phase I UV-103 study in malignant melanoma. At end-Q322, Ultimovacs had a net cash position of NOK469.1m (no debt), which we estimate will fund operations into H124, beyond a handful of key clinical readouts in 2023. Based on the better than anticipated operating expenses, rolling our model forward and updating our foreign exchange (FX) assumptions, our valuation increases to NOK7.9bn or NOK231/share (NOK7.2bn or NOK209/share previously).
Jeg forstår ikke helt åssen de pengene ikke skal rekke helt til 2025. 200 mill årlig ca. Pluss ett kvartal til i år. Det blir 450 mill.
Så avsluttes to studier snart.
Burde ikke kostnadene gå ned og ikke opp fremover?
Kostnadene vil øke jo større det randomiserte programmet blir, samt at det kommer kostnader med å videreutvikle TET-plattformen/UV2. Økte kostnader er med andre ord bra.
Edit:
Altså, at de guider økte kostnader er bra, fordi det betyr at det er mye i pipe som er planlagt men ikke delt med oss aksjonærer enda.
Ja men nipu initium er snart ferdig. Fase 1 tendu ferdig i år.
Så kommer focuses senere.
Da er det bare dovacc og lungvac igjen.
Fase 3 skal noen andre ta seg av forhåpentligvis…
Uansett så satser vi på en saftig avtale i 2023.
De sa jo på kvartalspresentasjonen at det også inkludere forberedelser til fase 3.
Så kanskje man har runway til 2025 hvis studiene feiler
Svar fra Ultomovacs på om de vil melde når 70 events i Initium er nådd, og tiden fra 70 events er nådd til publisering av top line-data:
"Tusen takk for at du tar kontakt!
Vi vil ikke melde markedet når 70 events er nådd i INITIUM studien: Den informasjonen vil bare bli delt med noen svært få internt, i hovedsak Carlos og Jens. Selv om de får beskjed om at 70 events er nådd, vil de jo ikke vite selve resultatet før vi mottar dataene.
Hvor lang tid det tar å kvalitetssikre dataene før resultatene sendes til oss, avhenger helt av hvor omfattende og tidkrevende den oppgaven er. Det kan ta fra noen uker (i beste fall), til noen måneder. Så snart vi får dataene i hus, vil vi informere markedet umiddelbart.
Det blir spennende tider neste år, det er helt sikkert.
Mvh
Anne"