Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Virker som alle i ultimovacs mener resultatene kommer neste år…

Oi! Gir ikke dette et veldig uberegnelig offset på alle simuleringene vi har sett i fundamental tråden? Dvs, worst case, med 3 mnd lag fra 70 events til melding kan initium ha vært lest av i august? Og i et positivt case kan man kanskje måtte vente til juni/juli neste år om avlesning skjer i mars/april?

5 Likes

Det stemmer i prinsippet. Dette ble tatt opp i radiumen for to måneder siden etter et spørsmål fra meg. Jeg hadde også en samtale med Carlos om dette i etterkant. I en stor ‘landmark’ fase 3 (avlesningen etter tid og ikke eventer) tar denne prosessen gjerne så mye som tre måneder. INITIUM er mindre, men aller mest vesentlig en eventdrevet studie som gjør at CRO kan gjøre denne kvalitetssikringen fortløpende. Carlos kan ikke love noe annet enn “et par måneder”, men jeg føler meg ganske trygg på at det i praksis blir “noen uker”.

8 Likes

Nei, det gjør det egentlig ikke. For øvrig fint at dette kommer opp så man får klargjort et par ting:

(i) Selskapet kan ikke uttale seg spesifikt om dette, da dette ligger på CRO. (ii) Men, vi vet at INITIUM er et event-drevet studie. Det vil si at CRO kontinuerlig oppdaterer og vasker data etter hvert som events finner sted. (iii) Dette betyr at tiden det tar å klargjøre data fra event 6X til 70 er betydelig kortere enn hvis det var et landmark studie (hvor man begynner på 0). (iv) CEO har diskutert dette i tidligere presentasjoner, og våre beste gjetninger er at det vil kun ta noen uker. Noe CEO også har insinuert.

7 Likes

Innsidekjøp fra Radforsk er vel en måte å kommunisere til markedet at vi ikke er der ennå hvertfall.

2 Likes

Svaret Anne Worsøe ga på henvendelsen fra @Truls2 står litt i motstrid til det de Sousa tidligere har gitt uttrykk for, jf. innleggene fra @polygon og @h3nk1 ovenfor. Kjenner hun ikke til forskjellen på fase 2-studien og en seinere fase 3 - eller svarer hun bevisst slik hun gjør?

Velger å tro det første er tilfelle. I så fall snakker vi vel om høyst en måned.

Så kan man jo fritt spekulere i om CEO sin svært optimistiske og framoverlente holdning under Q3 betyr at 70 events allerede er oppnådd.

1 Like

At STYREFORMANN i selskapet kjøper aksjer i markedet tilsier at selskapet IKKE er i en prossess hvor 70events er oppnådd og de venter på data. Dette er innsideinfo man ikke kan handle på.

3 Likes

Gir mening, @Hallakis

Det var Ultimo som kjøpte tilbake aksjer, ikke styreformannen.

Det var vel Radforsk som kjøpte…

2 Likes

Jeg oppfatter IR og CEO helt på linje: Det kan ta fra uker til et par måneder, og de kan ikke love eller guide noe mer spesifikt.

5 Likes

Men er det ikke egentlig også innsideinfo hvis de vet at ikke 70 eventer er oppnådd, hvis de får vite dette før markedet?

Det kommer vel an på hva 70 eventer betyr. Det kan jo bety at alt fra null effekt, til magisk effekt siden de 70 kan sitte i begge kontrollarmene.

Slikt sett er det ikke noe relevant innside, mener jeg

Gitt at jeg forstår alt riktig :wink:

1 Like

Alle “vet” at 70 ikke er oppnådd før alle får info om at 70 er nådd.

1 Like

Anbefaler deg å lese meldingen en gang til

3 Likes

Mulig jeg misforsto. Jeg fikk inntrykk av at selskapet først får beskjed om at 70 eventer er oppnådd uten å informere markedet. Deretter at de får vite resultatet av dette noen uker/måneder senere, og da umiddelbart informerer markedet.

Jeg har også inntrykk av at selv om det er mulig med positivt resultat meget tidlig/allerede nå er det mer sannsynlig at resultatet er positivt hvis det tar lenger tid basert på den informasjonen (historisk) som jo faktisk finns.

4 Likes

@polygon

IR skriver "Det kan ta fra noen uker (i beste fall), til noen måneder. " oppfatter at hun legger seg en tanke mer i den forsiktige enden enn hva du formidler fra samtale med CEO.

Kanskje subtilt, men oppfatter at du også lener deg tanken mer til hva de Sousa sa da du snakka med han.

Dette er korrekt. La oss ta hele regla;

Alt av bilder av tumor sendes fra klinikkene til en 3.part CRO. Radiologer ved denne CRO avgjør om en pasient defineres som «responder» eller «progressed». Når 70 events (70 pasienter defineres som progressed) får Ultimovacs vite dette. De får altså kun vite at events er nådd, ikke resultat.

CRO «vasker» deretter data og lager oversikt over hvem som hører til i hvilken arm osv, og presenterer dette til selskapet - som deretter sender pressemelding på dette. Dette sier selskapet kan ta alt fra et par uker, til noen mnd.

At Jonas (Styreformann) kjøper aksjer i markedet mener jeg tilsier at Ultimovacs ikke har fått melding om «70 events er nådd» fordi jeg føler meg trygg på at dette vil karakteriseres som innsideinfo jamf. Børsens reglement

7 Likes

Og da er vi tilbake til poenget mitt om at hvis det er innsideinformasjon å vite at 70 eventer er nådd, må det vel også være innsideinformasjon å vite at 70 eventer ikke er nådd?

1 Like

“Vi vil ikke melde markedet når 70 events er nådd i INITIUM studien: Den informasjonen vil bare bli delt med noen svært få internt, i hovedsak Carlos og Jens”

3 Likes