Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Nei, jeg vil være veldig klar på at Carlos ikke har delt noe fundamentalt annet med meg enn det Anne skriver i svaret til Truls. Det “subtile” som gjør at jeg tenker at det mest sannsynlig er uker og ikke måneder er like mye det han sier i radiumen som det jeg satt igjen med etter vår dialog.

3 Likes

Da ville ledelsen i prinsippet sittet med innsideinformasjon i over et halvt år nå.

4 Likes

Men i svaret til Truls stod det vel at i hovedsak Carlos og Jens er de som trolig får vite at 70eventer er nådd. Så, er vel ikke garantert at Jonas vet det har skjedd?

4 Likes

Jeg spurte om det samme, og IR var enda mer presis i formuleringen til meg. Det er kontaktperson for INITIUM hos Ultimovacs - Øyvind Foss - som får beskjed fra CRO om at 70 events har inntruffet. Øyvind Foss gir så beskjed KUN til Carlos og Jens (CEO og CMO) og de deler ikke denne informasjonen med noen andre i ledelsen.

Det er altså 3 stk i Ultimovacs som vil være insidere på at antall events har inntruffet, men de vil ikke kjenne noen data - for de kommer senere, og da blir de delt med hele markedet nesten nøyaktig samtidig.

Jeg finner @polygon sin teori som den mest sannsynlige når det gjelder laggen mellom events og top line.

12 Likes

Takk.

Det var ikke min hensikt å insinuere at CEO hadde skjevfordelt informasjon. Til det er han nok altfor profesjonell. Samtidig vil det jo ofte være slik at muntlig kommunikasjon er mer verdifull enn skriftlig (ordvalg, betoning, kroppsspråk mm). Godt da at de Sousa uttrykte seg svært likt i Radium-episoden.

1 Like

Dette er rene ord for penga å alt annet av spekulasjoner & insinuasjoner er bare bullshit.

2 Likes

Den informasjonen vil bare bli delt med noen svært få internt, i hovedsak Carlos og Jens. Ikke helt utelukket at styreformannen som er så tett på de to også blir orientert, men som mange har sagt her, dette blir bare spekulasjoner. (Ser at hun har formulert seg ulikt til forskjellige personer).

Så kan man tolke videre rundt formuleringen
vil bare bli delt” at det ligger i fremtid og ikke i fortid. Man kan tolke og overfortolke, alle må først og fremst “tenke sjæl”.

Hun får heller ikke vite, så ingen grunn til å spekulere i hennes ordlegging

2 Likes

Har ikke noe med det å gjøre. Hun vet hvem som får vite. Det er det som diskuteres i det vide og det brede…

Er ikke akkurat noe info som er kritisk på noe som helst måte.

Point is, selskapet er på ballen og det vil ikke være vidt kjent at readout er imminent før alle plutselig får top line samtidig.

6 Likes

Selvfølgelig blir styrets leder informert om en slik viktig sak. Det er helt usannsynlig at bare noen ansatte sitter på slik innfo uten å informere sin “arbeidsgiver”.

Bare tenk tanken på at Carlos og Jens den 10.11 viste at 70 var nådd og så kjøpte Radforsk under Jonas sin ledelse aksjer i U der han også er styreleder. Det ville vært total skandale uansett om han etterpå hadde prøvd å forklare at han ikke visste noe.

Aksjekjøpet viser at 70 ikke er nådd.

Den dagen markedet ikke vet at 70 er nådd men noen i U vet at 70 er nådd har det oppstått en situasjon med ulik info. Da har U internt insideinfo som markedet ikke har. Dette må kommuniseres internt på en slik sikker måte at ingen kommer i den uheldige situasjon å handle aksjer i eget selskap.

1 Like

Var denne ordleggingen jeg mente vi ikke kan begynne å tolke hit eller dit, som at hun vet noe og derfor sier det på denne måten

“Aksjekjøpet viser at 70 ikke er nådd.”
Nei, det gjør det ikke. At insidere kjøper etter at q er lagt fram er helt i orden, og viser bare at all info som insidere har er delt med markedet.

2 Likes

Ny e-mail fra Anne hos Ultimovacs:

"Hei!
Ok - Ultimovacs følger egentlig bare «industry standard» her (det er bare ikke så ofte dette skjer i et lite bioteknologi-marked som Norge) :blush:.

Ser at det er behov for «education» av markedet i denne situasjonen så veldig takknemlig for at du sender konkrete spørsmål. Det hjelper oss så vi kan forberede god aksjonæropplysning til hele markedet (ikke bare enkeltpersoner eller de som følger TekInvestor).

Ønsker deg en fortsatt fin helg!"

6 Likes

@abacus on life support :candle:

1 Like

Hei Truls2

Forklar gjerne litt, siste svar. ( jeg er litt treig)

Mvh :sun_with_face:

De kan vel bare kjøre innsidekjøp hver uke. Så når de får melding, kan de stoppe å kjøpe :laughing::innocent:

Uansett. Blir veldig spennende fremover.

Jeg har bare gjengitt e-mailer fra selskapet , men hva er det du lurer på?

Hva svarer ho på her:
“Ok - Ultimovacs følger egentlig bare «industry standard» her”

1 Like

I grove trekk mener jeg å huske at “industri standard” i denne sammenhengen betyr at man ikke rapporterer til markedet fra en studie som er underveis, men når studien er avsluttet. Men andre her inne kan sikkert forklare dette mer detaljert.

Jeg er ganske så sikker på at ‘industry standard’ her referer til nettopp det vi snakker om nå: At CRO gjør en kvalitetskontroll av data før selskapet får vite dem - altså denne prosessen som tar fra noen uker til et par måneder - og som altså jeg og flere tror ender på uker.

4 Likes