Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

I det store bildet har den falt ned og ut av den større oppadgående trendkanalen den har vært i.

Ser man mer lokalt har den lagt innenfor en tradingrange siden bunnen i mars. Volum har gradvis redusert seg over tid, som isolert sett er positivt.

Men rally har vært svake og av dårlig kvalitet. Siste “gap up” en lokal veldig høy volumdag, hvor prisen lukket i nedre del av prisbar. Etter dette har den bare gått sidelengs på lavt volum uten noe videre nedtur eller opptur.

Kan komme et rally nå. Mulig retest av bunn satt i dag. Hadde en liten økning i volum tidlig august som har hodt seg stabilt, uten at dette økte volumet har gitt noe resultat til hverken oppside eller nedside.

Ligger også en “volumsperre” fra selloff ved “gap opp”.

Men i første omgang må den finne støtte og begynne vise styrke opp mot peers.

9 Likes

Vi har navn og adresse på denne, heldigvis er det snart tomt :bermuda:

5 Likes

Bare minner meg selv på hvordan boardet ser ut før jeg begynner å tukle:

Zoomet inn blir den sånn:

Veldig greit å få litt jobbing over 50 dagers snittet.

Men foreløpig er 200 dagers snitt synkende, og vi har fått en reaksjon til nedsiden, så chartet er ikke bikke til noe bullish mood helt enda.

2 Likes

Redigerer du innlegget til å reflektere dagens bevegelse :wink:

Tester oppover mot 200 dagers snitt (timechart)

1 Like

Jeg har prøvd meg på TA så godt som jeg kan, det ser lovende ut!

12 Likes

image

1 Like

1 Like

Bullrun-breakeren til Oslo Børs gjorde jobben sin som alltid, men trader nå over 50 dagers snitt ihvertfall

1 Like

Du tenker vi skal stå i IPO kurs over nyttår uten avlesninger?

Ja, mangler jo fpd Lungvacc

Tenker ingenting jeg. Det er bare at det tekniske bildet er ikke ensidig positivt. Det store daily bildet er langt fra å bekrefte noe varig trendskifte og viser også formasjoner som kan slå ut nedover.

Store og tunge makro hendelser kan dytte selskapsspesifikke nyheter til side uten problem.

4 Likes

Ligger an til et overmodent trendskifte (MA20 krysset opp gjennom MA50 i dag, og MA100 står for tur) gitt at vi raskt nærmer oss nyttår med nye, svært positive datapunkter, samtidig som man for hver dag som går må øke sannsynligheten for positive r2p-avlesninger.

3 Likes

Uten å bli helt oljemann med strekene mine så synes jeg det ser sexy ut og er klar for morgendagen og FED sin påvirkning.

  • Lukket på tidligere motstand men over de nyeste high’ene
  • Volumøkning på oppgangene og inntørkning på nedgangene.
  • En tid preget av higher lows,
    Et negativt moment er at den lukket langt fra dagens topp, men det er likevel sterkt at den fikk en HH imho.

Chartet leses i lys av det fundamentale i aksjen:

  • Levert bare gode og også overraskende gode data på lead asset i en relevant indikasjon
  • Innrullering er ferdig i hovedstudien og avlesning er bevist å kunne skje når som helst - også med positive data
  • Hver dag som går øker sjansen for at data som kommer er gode, men de kan også være negative (må bli sagt)

Utenfor aksjen

  • Tilskudd av nye aksjonærer her på forum tyder på at selskapet har økt sin visibilitet blant småsparere med høy risikoprofil
  • Holum (analytiker hos DNB) fremhevet ULTI som en aksje å følge med på i 1H23
  • Hegnar plukket opp aksjen som en aksje å følge med på i 1H23

Konklusjon: BUY
Disclaimer: BOUGHT

3 Likes

To uker siden ^

Vil si det er bekreftet i dag.

4 Likes

Ser ut som vi skal til 100 og teste den rangen. Nice.

Jeg registrerer at jeg sålangt traff spot on på TA’n min… Just sayin’!

12 Likes

Årntli golden cross incoming.

1 Like

SMA50 på 70, så enda et lite stykke til kryssing av SMA200 som nå befinner seg på 75 og dermed golden cross.

2 Likes

De fleste bruker vel 50 opp gjennom 100 som definisjon?

Some analysts define it as a crossover of the 100-day moving average by the 50-day moving average; others define it as the crossover of the 200-day average by the 50-day average. Basically, the short-term average trends up faster than the long-term average, until they cross.

Edit:

Ser ulike aktører bruker ulike definisjon / har ulik favoritt.