Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Liker attituden, men feil tråd :grinning_face_with_smiling_eyes:

Har lenge hatt et øye til gap ned til 74,40 fra 11. august 2021 og lurt på om, og eventuelt når dette skal tettes.
Tror nå for første gang på en stund at dette hullet i dagchartet vil bli lukket i løpet av relatert kort tid.

Den linja der var interessant. Jeg har hele tiden benyttet log-chart. Da måtte jeg se bort fra bunnen i mars 2020 fordi den ødela, men følte jo da at linja ble litt “juks”. Med lineær som du har brukt er alle tangeringene korrekte og gir litt håp om støtte der vi er nå :slight_smile:

2 Likes

Lukket størsteparten av gapet i dag, så nå gjenstår bare 74,40 til 75,10.
Kjøpte en del på snitt 75,60, men avventer videre i tilfeller den faller ned mot 74,40 og close gap.

1 Like

Da var endelig gap fra 11. august 2021 lukket for godt.
Ellers bør Ulti ha bred teknisk støtte i dette området med tanke på kursnivået i fjor sommer.
Økte beholdningen som planlagt etter åpningen nede på 74-tallet og skal sitte langsiktig med aksjene kjøpt i går og i dag.

8 Likes

Hva med gap mellom 65 og 70?

Kan ikke se noe gap der. Hvilken dato?

Se her ja, nå kommer volumpåfyll rundt 68 som jeg har ventet på.

En grei OHS med halslinje ved kr 80 i time-chartet nå.
Target for formasjonen er kr 96.

3 Likes


Nå fremkommer den nevnte OHS-formasjonen også i dag-chartet. Et etablert brudd nedenfra på kr 80 vil gi en pen oppside.

4 Likes

Takk @Nyborg . Det samme ser jeg :slight_smile:
Det hjelper også at det ikke finnes røde flagg heller og at det nærmer seg nye oppdateringer på fremdriften. Ulti er jo nesten det eneste selskapet som leverer nesten prikkfritt i henhold til guiding.
Lungvacc skal vel starte opp rundt påske også.
Samt flere data utover våren.

3 Likes

Vi hadde tilsvarende formasjon i slutten av Januar som ikke var en suksess:

image

Jepp og den formasjonen hadde 108 som topp, ikke 80 :stuck_out_tongue:

Vesentlig mer volum som har gått rett under 80 enn det som var gått rundt 100. Over et halvt år med konsolidering.

Synes chartet er litt vanskelig å lese. Stygt brudd av MA200 som vi aldri kom oss helt fra og vi sliter med 80kr. Samtidig så ser jeg tendens til en slags biotek-recovery som kan hjelpe til her. Og selvsagt selskapets egen peformance. Tipper vi besøker en slags “topp” mellom 90 og 100kr relativt snart.

EDIT: lagt til chart. Jeg vil tro før noen videre retning settes må det komme volum og jeg tror vi skal opp og lukte/snuse på MA200 igjen. Denne har vært rimelig robust som støtte på oppturen så blir svært forundret om den ikke skal testes fra undersiden (som minimum).

Enig, den ser nesten verre ut desto lengre det zoomes ut.

Først skal vi opp i den langsiktige trenden, så får man ta det derfra. I det øyeblikket det blir likviditet som ser mot sektoren igjen går denne opp som en springfjær (dette vet vi fra forrige run og lav float - salgsviljen som i utgangspunktet er liten vil minke gjennom hele året mot avlesningene mv.).

Zoom helt ut da. :wink:

1 Like

Alt kan skje, men flere ting viser at det er negativiteten har overtaket akkurat nå.
Brudd opp på volum så vips er alt bra igjen :grinning_face_with_smiling_eyes:

image

3 Likes

På mobil men mener å huske at min bunn av langsiktig trendkanal var på 80-tallet et sted.